Esittelin uuden miesystäväni vanhemmilleni ja sisaruksilleni... :(
Ja vastaanotto oli todella tyly... Ja minä en voi käsittää miks käyttäytyivät niin tylysti miestä kohtaan... Kyseessä on kunnollinen mies , hyvä koulutus, työpaikka hyvässä firmassa, raha asiat kunnossa, luotettava ja kunnollinen mies. Asuu Tukholmassa, mutta puhuu myös ok suomea. Mutta ei ilmeisesti vain kelvannut perheelleni, varsinkaan ylisuojelevalle isoveljelleni... :( No päätettiin miehen kanssa pitää vähän aikaa matalaa profiilia, jos perheenikin sitten ajan kanssa hyväksyisi miehen... Mutta harmittaa vaan vietävästi, kun kerrankin uskallan viedä miehen näytille niin saan tuommosen kohtelun. Itse pidän miehestä todella paljon, ollaan seurusteltu puoli vuotta. Mies on ottanut lapsenikin hyvin vastaan ja sanonut, että lapsi ei ole ongelma meidän suhteelle. Oli vain niin surullista katsoa kun isä ja veli kuulustelivat miestä ja mies yritti sitten miellyttää heitä... :( Mutta ilmeisesti kaikkia ei vain voi miellyttää... En olisi kyllä ikinä uskonut, että perheeni on noin ennakkoluuloista porukkaa, luulin heitä suvaitsevaisiksi, jotka ottavat muutkin kuin suomalaiset ilolla vastaan.
Kommentit (40)
Todella huono viesti tyttärellesi, että annat veljesi sanoa noin törkeästi miehellesi eikä siihen saisi mitään sanoa! Ihan vain sivistyneesti, todennut että et hyväksy tuollaista puhetta. Vaikeneminen on myöntymyksen merkki eli hyväksyit sanattomasti perheesi käytöksen.
Nyt otat asian heti puheeksi perheesi kanssa ja kerrot siitä miehellesi. Häntä minun käy sääliksi. Ajattele nyt, ensimmäistä kertaa tutustumassa vieraisiin ihmisiin eikä se jonka pitäisi rakastaa häntä edes puollusta tuollaisilta hyökkäyksiltä. Sinun olisi pitänyt lopettaa se ristikuulustelu sanomalla että lähdette pois jos asenne ei muutu. Ei tänne ole tultu kuin poliisilaitokselle tai jotain sinne päin.
ja kysyin siinä, että miksi oli niin töykeä miestä kohtaan. Ja mitä hän halusi sillä loppu kommentillaan sanoa. Katsotaan nyt mitä vastailee... Noh ens lauantaina menen käymään miehen vanhempien luona, toivottavasti en saa samanlaista kohtelua, kuin mies sai minun perheeni luona...
Eikö tällaiset asiat tulisi aikuisten ihmisten osata hoitaa kasvotusten tai vähintään puhelimessa keskustellen?
ja kysyin siinä, että miksi oli niin töykeä miestä kohtaan. Ja mitä hän halusi sillä loppu kommentillaan sanoa. Katsotaan nyt mitä vastailee... Noh ens lauantaina menen käymään miehen vanhempien luona, toivottavasti en saa samanlaista kohtelua, kuin mies sai minun perheeni luona...
Herranen aika! Tällaiset asiat selvitetään puhumalla eikä millään tekstarilla, joissa väärinymmärysten vaara on ilmeinen.
Tuntuu ehkä helpommalta, kun ei tarvitse oiekasti puhua, vaan voi tekstarin suojassa toimia. Ei hyvä tie kuitenkaan.
ainakin näin aluksi... Kyllä minä yritin sitä kuulustelua keskeyttää. Kun veljeni kysyi miehen eron syytä niin sanoin, että eikö tuo ole jo liian tunkeileva kysymys. No mies halusi kuitenkin vastata kaikkiin kysymyksiin, ettei jää käsitystä, että hän salaisi jotain. Ja tottakai minun kävi miestä sääliksi, kun häntä kohtaan tuolla tavalla hyökätään, mutta en vain löytänyt keinoa jolla olisin päässyt pois tilanteesta. Mies yritti niin paljon miellyttää perhettäni, toi äidille kukkia ja isälle viskiä ja sitten saa tuollaisen kohtelun... :( Eipä anna kovin hyvää kuvaa perheestäni ja minusta. Jos minä jouituisin samanlaiseen tilanteeseen miehen kotona niin varmaan juoksisin miestä ja perhettä niin kovaa karkuun, kuin vain pääsisin. Mutta ainakin mies osoitti munulle, että on todella tosissaan kanssani, kun sietää tuollaista kohtelua ja on valmis tapamaan perheeni uudestaan. :)
Ethän sä sitä miestä suvulles oo ottamassa!
Jos ite tykkäätte ni mitä helvettiä sun tarvii väkisin toista roudata jonnekkin grillattavaksi!
Kasva aikuiseksi ja elä omaa elämääsi!
Jos sä olet itsenäinen nainen, etkä elä sukusi avustuksella, niin mitä sä välität?
Mies on heille ihan uusi....sulle tuttu ja rakas.
Kyllä ne pian hoksaa, että olet onnellinen.
Ethän sä sitä miestä suvulles oo ottamassa! Jos ite tykkäätte ni mitä helvettiä sun tarvii väkisin toista roudata jonnekkin grillattavaksi! Kasva aikuiseksi ja elä omaa elämääsi!
Ja en ole ottamassa miestä suvulle, mutta meillä päin on ollut tapana esitellä perheelle vävy/miniä ehdokkaat. Mutta ehkä näin ei sitten kaikilla ole tapana tehdä... Ja enhän minä miestä sinne olisi vienyt, jos olisin tiennyt perheeni käytöksen. Mutta valitettavasti en voinut arvata, että perheeni ottaa noin miehen vastaan...
Eihän nyt tuolla tavalla käyttäydytä, vaikka jostakusta ei pitäisikään. Onpa tökeröä. Ei suojeleva asenne oikeuta olemaan töykeä ja ilkeä.
Taidat kyllä olla myös melkoisen nyhverö ja perheesi vietävissä.
mies on täydellinen vain sinun silmissäsi?
Rakkaushan tunnetusti sokaisee!
Saattaa olla, että miehestä saa ylimielisen kuvan (sellainen mielikuva minulle tuli heti tekstistäsi), pröystäilevän, ylpeän yms. Vaihtoehtoja paljon! Minä ainakin kysyisin missä vika oli!
Käyttäyi törkeästi, koska ei pidä miestä sopivana minulle. Pelkää että mies on vain alussa hyväksyvinään lapseni ja myöhemmin ei sitten hyväksykkään. Miettii myös sitä, että jos me muutamme Tukholmaan niin ei näe minua niin usein kuin haluaisi. Uskoo, että minusta tulisi onneton miehen kanssa Tukholmassa, koska kaikki ystäväni ja perheeni on suomessa. Ei halua pyytää anteeksi käytöstään, eikä hyväksy suhdetta. Myöntää kuitenkin, saan itse päättää seurustelenko miehen kanssa ja jos haluan seurustella niin ei voi estääkään sitä... Että näin ihana veli minulla. Noh isäni sentään on tajunut käyttäytyneen törkeästi ja halusi itse soittaa miehelle, että tulisi kesän tultua saunomaan mökillemme. Ei kuitenkaan pyytänyt käytöstään anteeksi suoraan, mutta kaippa mökki kutsu on hänen tapansa pyytää anteeksi. (Äiti on selvästi puhunut isälle järkeä).
Mutta näillä mennään nyt, olkoot veljeni kuinka tyly tahansa niin minä en suhdetta lopeta. Eikä mieskään onneksi halua lopettaa. ;)
hyvin viileältä ja pinnalliselta. Eihän sinua vaan olla alistettu lapsuudessasi? Minusta tuntuu niin vieraalta, että perheeni kohtelisi ketään vierasta, joka heidän kotiinsa kutsuttuna tulee noin rumasti. Ja vielä oman tyttärensä/sisarensa mielittyä. Jos perheeni kohtelisi jotakin minun ystävääni tuolla tavoin, niin kyllä vaatisin selitystä samantien. Huh huh. Perheesi kuulostaa joltain uusnousukas perheeltä, joka pitää itseään huomattavasti muita parempana.
mutta musta tuntuu, että teidän perhesuhteet ei ehkä ole ihan sieltä terveimmästä päästä. En voisi ikinä kuvitella, että mun seurustelusuhteet olis kuuluneet aikuisella iällä vähääkään mun veljille tai isälle. Olisin kyllä katkaissut välit sellaiseen perheenjäseseneen, joka olis yrittänyt sekaantua mun asioihin tuolla tavalla.
mutta musta tuntuu, että teidän perhesuhteet ei ehkä ole ihan sieltä terveimmästä päästä. En voisi ikinä kuvitella, että mun seurustelusuhteet olis kuuluneet aikuisella iällä vähääkään mun veljille tai isälle. Olisin kyllä katkaissut välit sellaiseen perheenjäseseneen, joka olis yrittänyt sekaantua mun asioihin tuolla tavalla.
Kyllä minä itse koen, että perhesuhteeni ovat ihan normaalit. Meillä on aina ollut läheiset välit. Vietämme usein aikaa sisarusten kesken ja vanhempien luo kokoonnumme kaikki joka toinen vkloppu. Olen aina saanut tukea perheeltäni kun olen sitä tarvinnut. Olen myös aina pystynyt puhumaan veljieni kanssa mieltäni painavista asioista. Esim. kun itse sairastuin vakavasti niin tiesin koko ajan, että perheeni seisoo rinnallani koko sairastamis ajan. Meidän perheellä on läheiset välit ja en näe siinä mitään outoa. Minua ei myöskään ole koskaan alistettu lapsuudessa, eikä väkivaltaa tai muuta ole ikinä ollut.
Veljeni on minua kohtaan ylisuojeleva, on ollut aina. Mutta ei hän siitä huolimatta saisi olla noin tyly miesystävälleni. Välillä tuntuu, että veljeni ei tajua, että olen aikuinen, en lapsi joka tarvitsee suojelua. Olen aikuinen, itsenäinen nainen ja pakkohan minunkin on joskus kokeiltava omien siipieni kantavuutta. Eikä elää elämääni pumpulissa, jotta en kolhisi itseäni. Ja toivottavasti veljenikin tämän joku päivä ymmärtää. Ja hyväksyy miesystäväni
Jos tunnet että mies olisi oikea sinulle tottakai jatkat suhdetta muiden mielipiteistä riippumatta.
Voisivatko he kuitenkin pelätä että muuttaisit Tukholmaan ja he harvemmin näkisi sinua ja lastasi.
Sinun valintasi ja perheesi on vain hyväksyttävä se.
en haluaisi saada hittiä kixboxerilta. Muutenkin antaisin tilaa veljelle. En halua tulla tyttöystävän ja hänen veljen välille. Heidän suhde on kuitenkin ollut pidempään pystyssä kuin meidän.
Hyvästelisin perheen kasvot maahan painautuneena ja poistuisin heidän räntsiltä apein askelin :(
ap meillä olisi voinut toimia, en vain ollut se sopiva vävy ehdokas lihaksikkaalle veljellesi :(
Menetettyäni elämäni naisen ratkeisin ryyppäämään. Itkisin itseni joka ilta uneen kyykyssä, alasti, vapisten suihkun kylmillä kaakeleilla :(
Sun perheelläs ottaa päähän ku suomi ei pärjänny niin hyvin läheskään kun ruotsi. Ja nyt sitten KAIKKI ruottalaiset on ihan jaskoja!
Kyllä se siittä!
perheeltäsi, siis miten he voivat olla noin töykeitä a) vieraalle b) sinun poikaystävllesi?? Ihan oikein ettet alkanut siinä tilanteessa selvittelemään juttua, sen sijaan nyt on hyvä aika ottaa puhelin käteen ja kysyä, mistä moinen käytös johtui. Voit sanoa myös sen, että ovat sitten vaarassa menettää välit sinuunkin jos vain päättävät inhota miestäsi. Ymmärrän inhon jos toinen on tehnyt jotain typerää, mutta että inhota jo valmiiksi ihan uppo-outoa ihmistä, ei ole kyllä kovin kaukonäköistä.