Borgå ja kuvat.
Otin tänään asiasta selvää. Internetistä voi kopioida kuvia omaan käyttöön. Keskustelupalstoille ei saa laittaa kuvia, ellei jokaiselle kuvalla on erikseen saatu lupaa. Jos ilman lupaa julkaiset kuvan esim tällä palstalla, syyllistyt tekijäinoikeusrikkomukseen, josta voi seurata rangaistus. Jotta kaikki vaan ilmoittamaan kuvista, niin niiden luvallisuus tutkitaan.
Kommentit (10)
Otin tänään asiasta selvää. Internetistä voi kopioida kuvia omaan käyttöön. Keskustelupalstoille ei saa laittaa kuvia, ellei jokaiselle kuvalla on erikseen saatu lupaa. Jos ilman lupaa julkaiset kuvan esim tällä palstalla, syyllistyt tekijäinoikeusrikkomukseen, josta voi seurata rangaistus. Jotta kaikki vaan ilmoittamaan kuvista, niin niiden luvallisuus tutkitaan.
Minö olen linkittänyt tänne Juhan af Granin kuvan kun joku kyseli kelle pitää ilmoittaa jos epäilee marsilaisten hyökänneen tänne.
Tässä on oleellista se, kopioidaanko kuva vai linkitetäänkö se. Kopiointi ilman lupaa on kielletty, mutta linkittäminen taas sallittua. En suoraan sanoen tiedä, kumpaa tapaa täällä on käytetty.
borka nauraa teille jossain luolassa tälläkin hetkellä. olen siitä sata varma.
että ei tunnu lailliselta.
Mutta tosiaan tuo borgo niitä on ihan laittanut tänne kun kirjautuneet pystyvät liittämään tekstiin kuvan halutessaan.
Mun mielestä ne kuvat on hauskoja.
Siihen sain tänään ihan selvän vastauksen ihmiseltä, joka työnsä puolesta tietää nämä asiat.
mitä sille B:lle kävi?
mut linkitys edelleen ok?
mutta se rikkoo tekijänoikeutta ja kyllä siitä sakot tulee. Mitä kertoo ihmisestä se, että hänellä on halu ärsyttää, tehdä kiusaa ja rikkoa lakia. Ken tietää.
Entä sokeat lukijat?