Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylikunto. Onko kokemuksia?

Vierailija
01.03.2010 |

Missä tilanteessa alkanut? Millaisia oireita tullut? Miten olet toipunut?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menee ohi levolla.

Vierailija
2/4 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk jouduin palautumaan levolla. öisin hikoilua ja huonoa unta.

söin liian vähän kovan treenikauden aikana. Nykyään pyrin syömään kovan treenikauden aikana niin paljon että lihon 2kg kuukaudessa.

Eli minulla auttoi ruokailu. Otin mallia sumopainijoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen potenut ylikuntoa ja toivottavasti jää viimeiseksi kerraksi.

Treenasin muutenkin paljon (8-10 kertaa viikossa eli yks lepopäivä ja joinakin päivinä pari treeniä) ja sitten kevääntullen alotin pyöräilykauden yhdellä rykäyksellä eli normaalitreeniin päivittäinen pyöräily (10-20km) lisäks. Suuri virhe. Lopputuloksena sykkeet nousi pilvii niin, että leposykekkin huiteli jossain 160 tienoilla. Kun aamulla nousin sängystä ja siirryin sohvalle lepäämään, syke nousi melkeen maksimeihin. Asuin kerrostalossa, jossa ei ollut hissiä. Ne pari kertaa kun oli pakko käydä ulkona oli varsin tuskaisia, koska piti muutaman rappusen välein pitää lepotauko. Muita oireita oli väsymys/uupumus, ruokahaluttomuus, huonosti nukkuminen ym.

Pari viikkoa lepäsin lepäsin ja vaan lepäsin ja sitte pikku hiljaa altoin normaalielämän ja treenin uudestaan.

Nykyään lisään treenimääriä vähän maltillisemmin.

Vierailija
4/4 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenasin ekalle maratonilleni juoksua n14t viikossa, muuta liikuntaa päälle saman verran. Nukuin huonosti, kuumeilua yms seurasi noin kolmeksi kuukaudeksi. Nyt olen rajoittanut liikunnan siten, ettei missään tilanteessa mene yli 20t viikossa, normiviikot 12-15 tuntia viikossa, pääasiassa juoksua.

t maratoonari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme