Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsi alkanut katsoa uutisia?

Vierailija
01.03.2010 |

Tai esim. salkkareita ym

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

salkkareita ole katsottu, mutta 7 v molemmat lapset ovat kiinnostuneita uutisista. Välillä on tosin pitänyt vaihtaa kanavaa...

Vierailija
2/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja urheilua (yleensä futista tai lätkää). Jos pikkuveljet ei ole paikalla, saa katsoa aamulla myös MTV:n ja Nelosen lastenohjelmia. Niin ja luonto-ohjelmia katellaan koko perheen voimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus autossa radiosta kuulee uutiset. Ja voi sitä kysymysten määrää sen jälkeen.

Vierailija
4/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niihin aikoihin lapsi myös alkoi katsoa niitä. Turhaa valehtelua ja pumpulia yrittää suojata lapsia todellisuudelta, se tulee kuitenki njossain vastaan ja jos on ylisuojeltu siihen asti niin järkytys voi todella viedä psykoosiin.

Salkkareita sen sijaan ei katsele meillä kukaan.

Vierailija
5/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai et jos pieni lapsi ei katso uutisia hän menee vanhempana psykoosiin kun niitä näkee. Huh huh. Menishän se sit psykoosiin pienempänäkin kun uutisia katsois. Silloinhan olis vielä huonommat eväät asioiden käsittelyyn. Olet ihan hullu!

Vierailija
6/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskari-ikäinen ja 5-v pikkuveli. Ja aamulla kun itse luen lehteä, kerron lapsille jos kysyvät (osan vielä toki sensuroin :)) Joskus pyydän kuuntelmaan kun luen, esim astronauteista tms lempeistä aiheista.

Haitin ja nyt myös Chilen maanjäristyksistä olen myös vähän kertonut... Ja sitten vaan karttapallo esiin!

Ja tosi herkkiä meidän pojat, kaikkea ei todellakaan voi vielä kertoa!

Vierailija
7/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 3-vuotiaasta asti, mitään haittaa tästä ei ole ollut. Yleissivistys sen sijaan on minulla erittäin hyvä.

Vierailija
8/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi mieleenkään antaa oman 5-vuotiaani katsoa tv-uutisia. Kun hän menee ekaluokallle, varmaankin näytän, mutta silloinkin valikoidusti.

Mitähän osuuksia mahdatte näyttää alle kouluikäisille? Ulkomaata, politiikkaa, taloutta?

Mun mielestäni alle kouluikäisten lasten ei tarvitse tietää uutisten maailmasta mitään. Asiat, joita he eivät ymmärrä, esimerkiksi Haitin tapaus, vain ahdistavat.

t. toimittaja

Vierailija
9/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee kyllä erilaisia lehtiä

Vierailija
10/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä mahdollisesti koskettavat asiat puhutaan. Esim pedofiilit. On kerrottu et semmosia pahoja ihmisiä on, ja voivat yrittää napata autoon. ja jos jotain sattuu niin äidille kerrotaan, vaikka joku valehtelis et tappaa sit tms.

Tämmöiset ikävät asiat käyty läpi, mut ei kyllä aleta koko maailman juttuja hälle vielä kertomaan tai uutisista näyttämään. Ihan varmasti ahdistaisi pientä mieltä.

Vierailija
11/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskari-ikäinen on katsonut jonkin aikaa uutisia. Eniten kiinnostaa sää. Ensin mua hirvitti ja mietin, kieltääkö vai ei, kun poika on aika herkkäkin. Mutta ei ole kyllä ahdistunut yhtään. Ei kauhean intensiivisesti katso. On tosi tiedonjanoinen poika esim. maantiedon suhteen, ja selvästi kiinnostaa jo muukin kuin lastenohjelmat.

Siinä olen paljon tarkempi, minkälaisia lastenohjelmia annan katsoa, sillä pelottavista sellaisista ahdistuu enemmän kuin uutisista. Ja niitä salkkareita meillä ei katso kukaan, eikä mitään "nolaa kaverisi ja voita tonni" -ohjelmia. Musta tuntuu, että sellaisista on enemmän haittaa kuin uutisista.

Muutenkin yritän pitää sitä linjaa, että eletään ihan elämää lasten ollessa hereillä, saatetaan juoda viiniäkin (ei humalaan, ei kiinnosta sellainen) ja lapset tietää jopa viineistä jonkin verran (eivät saa maistaa vielä pitkään aikaan). Vierastan sellaista ajattelutapaa, että lasten ollessa hereillä eletään täysin lasten ehdoilla ja se "oikea elämä" alkaa vasta lasten mentyä nukkumaan.

No, vaikea minunkaan on nähdä ongelmana sitä, jos joku haluaa lapsiaan suojella, eiköhän se ole ihan hyväkin. Lapsen persoona vaikuttaa paljon.

Vierailija
12/13 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 v on katsonut silloin tällöin noin parin vuoden ajan. Lukee myös mielellään lehtiä kanssamme ja kysyy, mitä missäkin kuvassa tapahtuu jne. Keskustelemme paljon maailman tapahtumista muutenkin. Itse olen ollut samanlainen (ja olen myös toimittajavanhempien lapsi, itse en ole kuitenkaan "alalla"). Esikoinen ei ole erityisen herkkä lapsi, pikemminkin päin vastoin, mutta on kiinnostunut sekä ulkomaan tapahtumista että mm. lääketieteestä, joten toki tuemme tätä kiinnostusta niin hyvin kuin osaamme. Toki ymmärrän mainiosti että kaikille lapsille tämä ei sovi.

Vierailija
13/13 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias on kiinnostunut Uutisista, sen sijaan Salkkareita meillä ei kukaan katso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän