Nyt kaikki valittamaan Ihmisoikeustuomioistuimeen työmarkkinatuen tarveharkinnasta.
Se on ihmisoikeusrikkomus pahinta lajia kun aikuinen ihminen joutuu kerjäämään puolisolta rahaa joka ikiseen asiaan, koskei itse saa työmarkkinatukea puolison tulojen takia.
Kommentit (17)
onko adressia, olen kokenut saman ja olihan nöyryyttävää
että puolisot ovat ELATUSVELVOLLISIA toisiinsa nähden, ei vain lapsiin.
Monta avioeroa on tullut sen takia että puoliso olisi jäänyt täysin tulottomaksi työttömänä.
Pitää selvittää voiko yksittäinen ihminen valittaa tuonne ihmisoikeustuomioistuimeen. Laitan adressin alulle hetimiten. Menee ainakin Hyssälällä tiedoksi.
Ja tässä asiassa eniten mättää se, että nykyään peruspäivärahaan ei enää puolison tilot vaikuta.
pätee kaikissa avioliitoissa, eikä keksiä mitään uusia lakeja turvaamaan niitä joita omat puolisot eivät suostu auttamaan!
Ei todellakaan ole valtion tehtävä jakaa rahaa hyvätuloisiin perheisiin, vaan se perhe on opetettava toimimaan yhdessä yhtenä kokonaisuutena! Vaikka sitten väkisin, jos ei muu auta!!! Esim. palkat kylmästi puoliksi puolisoiden tileille kaikilla, niin ei tarvisi kenenkään perheellisen itkeä tällaistakaan asiaa!
Mä olen lopen kyllästynyt olemaan elätin asemassa.
niin siinähän yksi mahdollinen vastaus jo tulikin...
Ja nykyäänkin kai siitä voi asianajajan avulla tehdä oikeusjutun jos puoliso ei hoida lainmukaisia velvollisuuksiaan. Ei täällä kukaan nälkään kuole sen takia että puoliso ei suostu elättämään kun toinen jää työttömäksi, kunhan vaan pitää oikeuksistaan huolen eikä heittäydy kynnysmatoksi!
t.8
se asettaa ihmiset ihan eri arvoiseen asemaan
se asettaa ihmiset ihan eri arvoiseen asemaan
Ei naimisiin ole pakko mennä jos noin ahdistaa.
ei ole puolisoiden keskinäinen elatusvelvollisuus toteutunut. Ja työmarkkinatukea ei saa ollenkaan jos puoliso tienaa yli 2700€/kk ja se on pieni palkka nykyään.
En ikinä muuta avoliitoon, vaikka olis 6 yhteistä lasta etä-puolisoni kanssa.
ei ole puolisoiden keskinäinen elatusvelvollisuus toteutunut. Ja työmarkkinatukea ei saa ollenkaan jos puoliso tienaa yli 2700€/kk ja se on pieni palkka nykyään.
2700 e on pieni palkka eikä sillä nykyaikana enää elätetä ketään
joillakin käy niin huono tuuri, etteivät saakaan töitä ihan heti
Ei todellakaan ole valtion tehtävä jakaa rahaa hyvätuloisiin perheisiin, vaan se perhe on opetettava toimimaan yhdessä yhtenä kokonaisuutena!
Tästä lähtien minäkin palkkaan sitten vain tyyppejä, joiden puoliso tienaa hyvin -> silloinhan minä voin maksaa huomattavasti pienempää palkkaa tälle työntekijälle..
Sain silloin 40markkaa päivässä,seoli vielä markka aikaa. Onneksi pääsin töihin ja sitten kun työt loppuivat. Olin liiton päivärahalla. Koittakaa valittaa .yhdyn tukemaan. Muista vieläkin miten piti anella joka penni, se on tosi ihmisarvoa loukkaavaa.Mietin silloin tässä kiitos ,kun olen lapseni itse hoitanut.
tänne laittaa, koska siinä näkyy mun nimi. Kiinnostuneet löytänevät adressin kyllä, osoitteesta adressit.com-sivuilta.
Onko asiasta addressia?