kokemuksia henkilöllisyyden vaihtamisesta?
Oletko kokenut minuuden menetystä, mikä pahinta?
Kommentit (6)
minun pitäisi pakottavista syistä vaihtaa henkilöllisyyttä ja saada uusi identiteetti. Saisin psykologista apua ja terapiaa. itse mietin vain menetänkö jotain liian paljon, en voisi tavata enää ystäviäni, kaikki pitäisi aloittaa alusta. Onnena on se että asia koskee myös miesystävääni ja olisimme samassa tilanteessa. Minusta asia ei ole ihan selvä ja poen tiettyä syyllisyyttä.
Mutta, itsekin väkivaltaisen exän takia olen joutunut miettimään, pitääkö vaihtaa paikkakuntaa, nimeä, ystäväpiiriä jne. Koko elämä uusiksi. Se olisi uusi alku, mutta ikuista pakenemista varmasti. Ei voisi elää normaalia elämää, kertoa osoitettaan kellekään posti tulisi postilokeroon, entä miten se selitettäisi lapsille..
Yksinäistä se olisi myös, kaikki sosiaaliset suhteet pitäisi rakentaa uudelleen. Ikävöisin vanhoja ystäviäni, olisin yksinäinen, vaikka miehenkin kanssa.
Kuitenkin joillekin tämä on ainoa ratkaisu.
minun pitäisi pakottavista syistä vaihtaa henkilöllisyyttä ja saada uusi identiteetti. Saisin psykologista apua ja terapiaa. itse mietin vain menetänkö jotain liian paljon, en voisi tavata enää ystäviäni, kaikki pitäisi aloittaa alusta. Onnena on se että asia koskee myös miesystävääni ja olisimme samassa tilanteessa. Minusta asia ei ole ihan selvä ja poen tiettyä syyllisyyttä.
Ja vaihtoehtoa sinulla ei varmaankaan ole.
Ja onnena on se, että miesystäväsi olisi kuitenkin tukena ja turvana, joten saisit vertaistukea läheltä.
Onnistuisiko muutto ulkomaille? Ulkomaille muuttaessa joutuu aina aloittamaan sosiaalisen verkoston luomisen nollasta. Tutustuminen on mielestäni helpompaa kuin Suomessa, jossa on vaikea ujuttautua kaveriverkostoihin.
Miten vaihdat sen? Nimi uusiksi ja maisema vaihtoon?
ja henkilöllisyyden vaihtaminen liittyy yhteen?