Mitkä ovat raskaimmat asiat, jotka olet joutunut kokemaan ja oletko jo selvinnyt niistä?
Kommentit (26)
- Lapsuuden perhe/suku, jossa vaikeista asioista vaiettiin/vaietaan
- Koulukiusaaminen ja yksinäisyys lapsena/nuorena
- Syömishäiriö ja melko rajut päihdekokeilut
- Lapsen vakava sairastuminen (toipui onneksi hyvin)
- Toisen lapsen synnynnäinen vamma
- Nyt huonoksi mennyt parisuhde (palaa kohtaan 1, en ole selvinnyt, ts. en osaa selvittää omia vaikeita asioita puhumalla, vaikka työkseni muiden asioita selvittelenkin)
- lapsuudessa isän väkivaltaisuus ja alkoholin viikonloppukäyttö. Lähdin äidin mukana "evakkoon".
- veljen traaginen kuolema
- toinen veli alkoholisti, työtön. Minulla on huonot välit häneen. Hän ajeli juovuksissa päin puuta mutta selvisi. Nyt tuntuu olevan kiusankappale minulle
- veljen vankilatuomio
- isä yritti tappaa äitini
- isän itsemurha
tässä varmaan pahimmat. On muitakin. : (
enkä ole selvinnyt, ei kai siitä pidäkään selvitä. Jälkiä se väistämättä jättää. Olen kuitenkin oppinut sen kanssa elämään, että minulta on yksi lapsi kuollut.
lapsena... siitä hienosti selvitty ja osapuolten kanssa asiaa puitu ja keskusteltu,
isän kuolema, asian käsittely selvästikin vielä kesken.
Keskenmenot, selvitty
Veljen kuolema, koulukiusaaminen, kaltoinkohtelu kotona, keskenmeno, masennus, sosiaalisten tilanteiden pelko, kolme rajua psykoosia. En ole kovin hyvin selvinnyt, määräaikaisella eläkkeellä olen mielenterveyssyistä. Olen yrittänyt kammeta itseni suosta ja päässyt moneen eri yliopistoon mutta tutkintoa en ole saanut aikaiseksi.
raiskausyritys 13-vuotiaana, oma sairastuminen krooniseen sairauteen ja ystävän tapaturmainen hukkuminen. mitään muuta ei, ja nuokin aika lieviä - raiskausyrityksessä ei käynyt kuinkaan, sairaus ei ole kovin vakava ja ystävä ei ollut kaikkein läheisin ystäväni. toki toivoisin, että nämäkin olisivat jääneet väliin, mutta pientähän nämä, jos esimerkiksi vertaa joihinkin näistä viesteistä.