Onko mielestäsi oikein laittaa 4 v rangaistukseksi pimeään kellarirappuun?
Luin osan tuosta toisesta ketjusta, missä oli perheen isä laittanut 4 v rangaistukseksi pimeään kellarirappuun.
Olen kauhuissani, kuinka moni hyväksyi tämän.
Jos joku tuttavapiirissäni kertoisi moisesta, harkitsisin ilmoituksen tekemistä.
Oikeasti.
Ei ihme, että meillä on maassamme mielenterveysongelmia, kun kasvatuksessa sallitaan tällaista.
Kommentit (45)
Lisäksi on helpompi käydä öisin pissillä, kun ei tarvitse kompuroida pimeässä.
Minustakin tässä ketjussa on todella häiriintynyt ihminen. Luultavasti kasvattaa lapsensa pimeässä kellarissa. Kiusattuja tulee puolustaa vaikka nyrkit pystyssä. Minusta on väärin lukita lapsi pimeään kellariin.
Ompas kamalan katkeria ja kateellisia ihmisiä Meillä lapsille käytetään yövaloa sillä pelkäävät pimeää niin paljon. Esikoinen saa kauhukohtauksen ilman yövaloja. Kamala rangaistus tuo kellariin lukitseminen.
Kyllä psyykenlääkkeet ovat sitten hyvä keksintö Mutta tärkein kysymys N41:lle on tämä: jouduitko sinä lapsena jäähylle pimeään? Jos jouduit, arveletko sen johtaneen nykyisiin harhoihisi?
Miksi oletat että minulla olisi harhoja?
Oletko nyt hieman turhan ilkeä jostain?
Anna anteeksi jos olen sinua jotenkin rikkonut. Loukkaannuitko pahasti?
T:N41
ja sinä opetat pimeänpelosta sulkemalla pimeään kellariin, niinkö?
tietenkään ei saa ilkeillä jos jollakulla on irrationaalisia pelkoja, mutta pitäähän niistä päästä eroon. En tiedä on järkevää keskustella jostain örkinpelosta kovin pitkällisesti. Yksi lapsistani kuvitteli joskus näkevänsä huoneensa katossa jotain liikettä, ja jouduin muutaman kerran sanomaan hänelle, ettei siellä mitään ole ennen kuin meni perille, mutta hulluhan minäkin olisin jos alkaisin keskustella älyttömyyksistä ihan tosissani ;-) Ja lapsellekin jäisi sellainen kuva, että ehkäpä niissä peloissa on jotain takana kun äitikin niistä oikein keskustelee.
Oli huone sitten pimeä tai valoisa, lapsen eristäminen toiseen huoneeseen rangaistuksena on yksiselitteisesti huono kasvatuskeino, jonka seuraukset vanhempi kohtaa sitten parinkymmenen vuoden päästä.