Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vituttaa kun 30-vuotiaana hampaat pilalla

Vierailija
28.02.2010 |

Mitä teen. Hampitohtori ei laita laminaattia

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jotkin lääkkeet kuivattavat suuta ja vaikuttavat näin hampaisiin.

Vaikka kai suurin ongelma on se hoitamattomuus. Harjaus ja lankaus, suuvesi päälle ja hampaat kiittävät.

Vierailija
42/52 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, en tajunnut että tämä on näin yleinen ongelma ! muuten hyvä terveydenhoito, mutta puolella jengistä suu paskana :/ mulla myös.  t. juurihoito my ass, hammas vietiin silti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverilta halkesi etuhammas aamupalalla. tk:ssa kuvasivat, puuduttivat, ottivat hampaan pois ja lähettivät kotiin asenteella "hyvää loppuelämää". 2v myöhemmin murtui viereinenkin hammas, jolla ei enää ollut vieressä tukea. sekin vain pois!

Vierailija
44/52 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitten taas yksi joka on osittain pilannut hampaansa liian innokkaalla hoitamisella... Lapsesta asti opetettu että aina kun on syönyt karkkia tai juonut limpparia, pitää heti pestä hampaat. Saa siinä harjaillessa sitten sylkeä sen kiilteenkin lavuaarista alas.. Teininä sairastuin syömishäiriöön, johon en saanut apua eikä kukaan ohjannut hammaslääkärin puheille, olisin todellakin tarvinnut erityisiä neuvoja sairauteni kanssa. Tuosta olen onneksi päässyt aikoja sitten eroon, mutta kolmen vuoden oksentelu ja heti oksentamisen jälkeen HARJATUT HAMPAAT olivat todella paha niitti hampaille. Jynssäsin siis oksentamisen jälkeen aina hampaat juuri siksi, että yritin saada niitä puhtaaksi ettei oksentamisen aiheuttama happohyökkäys aiheuta reikiä.. No, kukaan ei kertonut mulle että oksentamisen jälkeen ei missään nimessä saa harjata, aiheuttaa vaan 10x lisää tuhoa. Hoitaminen ei auttanut.. Harjasin liian kovaa, liian kovalla harjalla, ja väärään aikaan.

Lisäksi olen ilmeisesti koko ikäni narskuttelut hampaita, äänettömästi. Hampaat on täynnä säröjä ja lohkeamia, sekä kuluneita kohtia. Reikiä ei kuitenkaan ole ollut, mutta kohta varmaan alkaa olla kun kiille kuluu puhki. Toisen puolen hampaat ovat kuluneet todella lyhyiksi, ovat rumat ja vihlovat. Tällä puolella muutaman viikon suussani olleet purentakiskot ovat aivan "madon syömät", puhki kuluneet. Julkisella puolella ei sanottu mitään. Yksityiselle asti piti mennä, että hammaslääkäri kertoi hampaideni olevan todella kuluneet ikäisekseni. Olen 26v. Lapsena kehuttiin hyvistä hampaista, ei kehuta enää. Myös raskaus vaikutti sylkeen niin, ettei se enää suojannut kiillettä kunnolla.

Nyt olen yrittänyt päästä julkisen kautta korjauttamaan näitä, vihlovia ja lohjenneita hampaita sekä vinoa purentaa joka kuluttaa oikean puolen hampaat nopeammin kuin vasemman. Pyysin aikaa hammaspoliklinikalle. Hammaslääkärin vastaus oli, että hampaani eivät ole vielä riittävän huonossa kunnossa, että voisin saada lähetettä. Eli jos haluan korjauttaa hampaani ja purentani ennen kuin ne ovat totaalisesti pilalla, joudun menemään yksityiselle. Maksaa muuten maltaita... Ihmetyttää, että tuleeko julkiselle sitten halvemmaksi alkaa korjaamaan puhki kuluneita hampaita implanteilla jne, kuin jo nopeammin puuttua ja korjata purenta paikka-aineilla jne...

Vierailija
45/52 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ongelman kanssa yksin, kerran päivässä vähintään hampaita pessyt jne. Geenit on sen verran huonot että vanhemmilla on myös lahonnut purukalusto suuhun nuorena ja nyt itsellä myös tämä tilanne, hampaat suunnilleen murenee suuhun eikun varailemaan aikaa että saisi jotenkin korjattua jos on jotain korjattavaa enää.. toki on joskus ollut omassa hoidossakin moitteita mutta pääsääntöisesti hoitanut hampaat kunnialla

Vierailija
46/52 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, täälläkin hammaseroosio on jo aika paha :( En juo limsoja, mutta luultavasti happamat röyhtäykset ja lääkitys asialla (kuivattaa suuta). Hampaiden päät ovat aivan läpikuultavat ja varmaan kohta alkavat lohkeilla ja röpelöityä. Hampaat pesen kaksi kertaa päivässä, lankailen vähintään kerran viikossa ja käytän joka päivä xylitol-pastilleja. Suuvedellä purskuttelen silloin tällöin. Ei vaikutusta, eroosio vain jatkuu ja pahenee vuosi vuodelta.

Tsemppiä kaikille! Saisipa näiden asioiden kanssa helpommin apua!

Vierailija
47/52 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laminaatit on totaalinen virhe, tuhoaa hampaat vaan nopeammin

Vierailija
48/52 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laminaatit on totaalinen virhe, tuhoaa hampaat vaan nopeammin

Aijaa, miten niin?

Vierailija
49/52 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kyllä tuo syyllistäminen. Mulla ei ollut lapsena yhtään reikiä. Yläasteella tehtiin yömuotit narskuttelun takia. Tyhmänä en pitänyt. Nyt kolmikymppisenä olen narskuttanut hampaiden pinnat paskaksi ja 2 hammasta poistettu. Reikiintyminen alkoi, kun aloitin pari lääkitystä. Pesen vähintään kahdesti päivässä, käytän hammaslankaa, suuvettä ja purkkaa eikä mulla ole yhtään hammaskiveä. Mutta muuten hampaat on huonossa kunnossa. Tuntuu tosi epäreilulta, että julkisella ei ees laiteta implanttia tilalle, yksityisellä pari tonnia. Samaan aikaan appiukko saa reilulla tonnilla tekarit julkiselta, vaikka ei ole koskaan edes omistanut hammasharjaa!

Vierailija
50/52 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten voinkin olla näin tyhmä :( Mullakin putoo kohta suuri osa hampaista.. kiva saada tekarit 30-vuotiaana.. tai sit implantit, mut kunnallinen ei korvaa läheskään kaikkiin koloihin niitä :(

MITÄ VTTUA ?????? 2020 30-vuotiaalla leegot tippuu suusta ????? Olisko EHKÄ kannattanut pässi harjata niitä leegoja EDES silloin tällöin ??? Jeesus! mitä porukkaa se leipäkin oikein elättää.....

Vierailija
51/52 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskutteluun auttaa botox puremalihaksiin laitettuna ja sitä saa joiltain yksityisiltä hammaslääkäreiltä

Vierailija
52/52 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narskutteluun auttaa botox puremalihaksiin laitettuna ja sitä saa joiltain yksityisiltä hammaslääkäreiltä

Lapsuuden pyörätapaturman vuoksi oli myöhemmin aikuisena ilman etuhampaita kun implantteja tehtiin ja sitä ennen hammassillan varassa. Viereiset hampaat eivät saaneet tukea.

Ei ole kysymys hampaiden hoidosta. Itkettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän