Välikausihaalari tms. vauvalle - selittäkää tyhmälle esikoisen äidille
Eli vauva kohta 3 kk... mitä päälle tuossa keväämmällä??? En tosiaan haluaisi ostaa mitään monenkympin kevyttoppahaalaria (?) vai välikausihaalaristako puhutaan..? Mitäs ne semmoiset vähän paksummat fleecehaalarit on, joita esim. Lindexillä ja H&M:llä myydään? Voiko sellaista käyttää keväällä, ja mitkä on suunnilleen asterajat, jolloin toppapuvusta voi siirtyä pois?
Olen ihan avuton näiden pukemisasioiden kanssa :(
Kommentit (14)
sieltä voi vähennellä vaatekerroksia pois vähitellen, kun ilmat alkaa lämpenemään.
Pitää olla reipaasti plussan puolella ennen kuin toppahaalarista siirrytään pois. Vauvahan vaan nukkuu ulkona, joten on ei liikkuessa hirveästi pääse hikoilemaan =)
Jos jotain asteita pitäis ruveta arvailemaan, niin ehkä +5 - 7 asteessa vaihatisin sellaiseen fleecepkuun (riippuu paljon tietty millainen vaunukoppa/makuupussi tms on)Ja riippuu paljon vauvastakin, onko kylmettyvää vai kuumempaa sorttia.
Varsinaista välikausihaalaria tarviitte sitten ehkä syksyllä, kun lapsi konttailee maassa ja tarvitsee enemmän lika/kurasuojausta.
Mutta muista hankkia se haalari viimeistään juhannuksen jälkeen alennusmyynnistä. Syksyllä haalareita ei juurikaan ole enää missään.
Siellä on sekä toppahaalari, että semmonen ohuempi haalari.
Voit ihan hyvin sillä toppahaalarilla mennä pitkälle kevääseen ja vaihtaa sitten siihen ohuempaan.
Siellä on sekä toppahaalari, että semmonen ohuempi haalari. Voit ihan hyvin sillä toppahaalarilla mennä pitkälle kevääseen ja vaihtaa sitten siihen ohuempaan.
se fleesehaalari? Me ei asuta Suomessa, vaan hikoillaan taalla Aasiassa, mutta viime kesakuussa Suomessa oli Hgissa +13C kun tultiin lomalle. Onneksi olin ostanut alenettimyynneista (kannattaa selata nettikauppojen alekoreja) todella hyvan valikausihaalarin pilkkahintaan. Se pitaa tuulta, kun nostelet lasta ulos vaunuista....
Itse kaytin esikoisella aikoinaan tota aitiyspakkauksen ohkasta haalaria, se oli ihan kateva, mutta olisin kaivannut tuulenpitavaa vaatetta.... Asuinmaasta johtuen siihen aikaan en sellaista mistaan saanut enka tajunnut edes etsiakaan... :-)
Jeps, mennään toppahaalarilla pitkälle kevääseen... vähennetään sitten sieltä alta vaatekerroksia. Ja hyvä vinkki tuo, että menee kesällä aleostoksille :), kiitos siitä!
ööö, mikä ohuempi haalari?? Äitiyspakkauksen toppapuku mennee ensi talvena ( pienikokoinen tyttö, nyt koko 62 cm ) mutta se toinen haalari on semmoinen tosi ohut... lähinnä olin ajatellut sitä toppahaalarin alle? Tässä sen näkee, miten pönttö joku voi olla näiden vaateasioiden kanssa :(
cittarit on väärällään jotain 20-25e välikausihaalareita jotka oikein passeleita välikausipuvuksi vaunuissa nukkuvalle vauvalle. Ja ihan vinkkinä, kaikki fleecepuvut ei ole tuulenpitäviä, joten voivat olla todella kylmiä jos muuten ei suojaa esim jalkapeitolla vauvaa.
Mutta onhan siitä jokunen vuos kun pakkauksen otin vaan ekalle lapselle ties vaikka olis muuttunut.
Eli ei ole semmoinen vanupuku. Vaan paljon ohuempi.
Vaihtui siis 2009 vuoden pakkaukseen, 2008 vuoden pakkauksessa oli vielä semmonen kuin ennenkin.
Tosin kun kelan sivuilta kattelee niin ei näy olevan toista pukua ollenkaan.. :O
se äp:n toinenn haalari on villahaalari, joka tarkoitettu toppapuvun alle...
Mä meinasin 2kk vauvalle hankkia fleece-puvun kyllä. En mä lasta ulkona nosta pois vaunuista.
Ei tuon ikäinen vielä tarvitse mitään välikausihaalari jos ei itse varta vasten sellaista halua. Siinä vaiheessa on hyvä kun alkaa konttaamaan maassa ja silloinkin käy joku ei kosteussuojattu kun voi laittaa kurahousut siihen päälle.
Fleece puku hyvä ja tosiaan vilttiä ja makuupussia rattaisiin lisäksi niin niitä on helppo vähentää jos liian kuuma.
Aika pitkään toppapuvulla mennään, alle vaan ei silloin kuin esim. body ja puolipotkarit.
Vauvasta myös paljon kiinni jotkut hikoilevat helposti. (oma vauva just hikoilevaa sorttia)
Meillä on ensin jätetty haalarin sisältä kerroksia pois.
Sitten seuraavana taas jätetty talvihaalari pois ja laitettu se talvella haalarin sisällä käytetty villahaalari päälle, makuupussia ja vilttiä tarpeen mukaan. Sitten onkin jo niin lämmin että ei enää tarvita kuin sisävaatteet! Kesällä taas saa varoa ettei vaunut ole liian kuumat lapselle.
Noin pienelle lapselle joka tosiaan vaunuissa, eikä taaperra (tai istu vaunuissa) niin ei minusta tartte vielä kevyempää ulkovaatetta vaan sen lämmön voi pitää ihan kikkailemalla talvihaalarin ja villahaalarin kanssa. ;)
Jos lapsi konttaa, kävelee tai istuu vaunuissa niin tällöin in mukava että lapsella on joku kevyempi ulkovaate. Sama kuin sinä laitat päällesi ei topattua.
Aina kannattaa muistaa routa: vaikka maan pinta vihertää niin kyllä peppu kylmettyy jos maassa istuu.
Aikaisempina vuosinahan on ollut se vanupuku, raidallinen kuosi.
Tuossa 2009 pakkauksessa on hieman paksumpi puku, mutta missään tapauksessa en miellä sitä välikausi puvuksi vaan enemmänkin juuri toppapuvun alla käytettäväksi puvuksi.
On paljon ohuempi kuin vanupuku.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:09"]
Up
[/quote]
Miksi nostit viisi vuotta vanhan viestiketjun?
tuon ikäinen tarvitse vielä "oikeaa" välikausihaalaria. Fleecepuku kuulostaa ihan hyvältä. Ja vilteillä ja makuupussilla ym. ulkoillessa voi kerroksia lisätä ja helposti vähentää jos siltä tuntuu.
Asterajoista en osaa sanoa mitään, se kun riippuu lapsestakin. Kyllä sen huomaa jos liikaa on päällä :)