Tekstari miehelle:
"Luuletko oikeesti olevasi niin helvetin tärkeä että maailma kaatuu jos olet yhden päivän lapsesi kanssa?" Tällaisen viestin siis laitoin miehelle kun meni hermot. Hänellä siis huomenna vapaapäivä ja ei suostu olemaan kotona lapsen kanssa vaan vie hoitoon, ei muka saa mitään tehtyä (luultavasti päivän vaan kaivais persettään). Anteeksi purkaus mutta pitkään jo vituttanut kun aina viikolla olleessaan kotona vie pojan hoitoon ja muutenkin hänellä monta monta tuntia viikossa ns.omaa aikaa...
Kommentit (5)
Tässä ei kai ole kysymys äidin omasta ajasta, vaan ihanasta mahdollisuudesta isän ja lapsen viettää aikaa yhdessä kaksin. Ja isä haaskaa sen. Minuakin harmittaisi. Ja väsyttää se hoito niitä lapsiakin. Heilläkin on oikeus lomapäivään jos vanhempi on kotona.
Nykyään muutenkin vanhemmat tuntuvat suhtautuvan perhe-elämään, kuin se olisi kovakin vankila ja rangaistus. Eikös se ole juuri sitä elämää, jota haluat elää? Eikö se lapsi ole vain hetken pieni ja rakastaa ja ihailee sinua eniten maailmassa?
Itse en voisi kuvitellakaan laittavani lapsia hoitoon, jos olen itse vapaalla. Vapaapäivinä tehdään kaikkea ihanaa. Köllötellään, ulkoillaan, syödään, lauletaan, maalataan jne. Lapsihan on parasta mitä minulle on tapahtunut. Töitä ehdin tehdä sittenkin, kun lapset eivät enää niin paljon seurastani nauti.
Millaista työtä tekee? Työ voi olla fyysisesti/henkisesti raskasta --> palautuminen työn jälkeen vie aikaa.
Onko muuten lapsen kanssa? Jos esim. lapsi menee hoitoon ja mies nukkuu univelat pois/tapaa kavereita joita ei muuten ehdi koskaan nähdä, tai vaikka hoitaa auton katsastuksen tm. asia on ihan eri kun se että mies vie lapsen hoitoon että saa virkeänä pelata pleikkaa koko päivän tm.
Ja tämän sanon siksi, että itselläkin jskus tilanteita jolloin lapsi on pakko viedä hoitoon vaikka itsellä vapaapäivä! Esim. moni asia pitää hoitaa virka-aikaan, siihen ei mahdollisuutta kun vapaapäivinä --> miksi kiusatata lasta ja raahata häntä mukana virastoissa tai vaikka passihakemusta viemään ym. jonottamassa ties missä. Ja esim. vaatteiden ostaminen on helmpompaa ilman lasta, samoin kampaajalla käyminen jne. Itselläni vapaapäiviä arkena on max 1 kuussa (+tietenkin kesäloma ym. erikseen) ja se on työntäyteinen päivä...! Sillon hoidan kaikki asiat joita ei muulloin ehdi. Niin, ja lapsi siis hoidossa lyhyemmän päivän silloin, mutta hoidossa kuitenmkin.
KUitenkin osaat selkeästi, joskin et kovin tahdikkaasti, ilmaista omat tarpeesi. NÄin ollen ratkaisu pahaan oloosi on miettiä, miten sinäkin saisit enemmän omaa aikaa. Mitä vaihtoehtoja sinulla on? Isovanhemmat, lastenhoitopalvelut, perhetyö? Mitä tekisit omalla ajallasi?
Mietitääs tätä nyt niinkuin aikuiset, jooko?
Ihan oikeutettu purkaus ap:ltä!