Putous - miksi en ymmarra sita huumoria?
olen katsonut ohjelmaa nyt kolme kertaa ehka n. 10-20 minuuttia kerta. En kauampaa koska en yksinkertaisesti voi ymmartaa huumoria yhtaan. Se ei minusta ole hauskaa vaan tosi kivuliasta katsottavaa. Olen kuitenkin useasti yrittanyt katsoa koska sarjaa on hehkutettu lehdissa.
Ymmarratteko te muut sita huumoria vai olenko ainoa joka ei tajua?
Yleisesti tykkaan esim. brittikomediasta ( mm. mitchell & webb, monty python, fawlty towers, little britain ) ja myos siis ihan hopo-hopo huumorista (amer. elokuvakomedia). Asun myos ulkomailla niin voi olla etta olen nyt jaanyt jostain paitsi ja siksi en nyt tajua tata Putous-ohjelmaa.
Kommentit (25)
Sketsihahmoista suurin osa oli ihan tuskaa, mutta mieleen on jäänyt se "...joka vei sen mallaspussin, joka oli talossa, jonka rakensi Jussi"-tyyppinen hokulaulu, joka oli aika lysti.
Tykkään Hyacinth Bucketista, Ruuvit löysällä-sarjasta, ironiasta tyyliin House, Monty Pythonista ja aika monesta muustakin huumorin lajista, mutta tästä en ehkä niin hirveästi.
Yleisesti tykkaan esim. brittikomediasta ( mm. mitchell & webb, monty python, fawlty towers, little britain ) ja myos siis ihan hopo-hopo huumorista (amer. elokuvakomedia). Asun myos ulkomailla niin voi olla etta olen nyt jaanyt jostain paitsi ja siksi en nyt tajua tata Putous-ohjelmaa.
Noita mainitsemiasi suosikkiohjelmia, Little Britainia ehkä lukuunottamatta, tekivät/tekevät todelliset älyköt. Ne on kaikki Oxbridge-porukkaa, ja se todella näkyy. Suomessa komediaa tehdään peruskoulupohjalta peruskoululaisille.
Noita mainitsemiasi suosikkiohjelmia, Little Britainia ehkä lukuunottamatta, tekivät/tekevät todelliset älyköt. Ne on kaikki Oxbridge-porukkaa, ja se todella näkyy. Suomessa komediaa tehdään peruskoulupohjalta peruskoululaisille.
Tämä suomivertaus. Eikä brittihuumoria ole tehty "älyköille", vaikka tavallaan älyköiksi luokiteltavat ovatkin tehneet brittihuumorin helmeä. Kyllä siellä se on uppoaa myös ns tavalliseen kansaan. Aika huono teoria.
Briteillä vaan on keskimäärin parempi huumorintaju kuin suomalaisilla, koska heitä on perinteisesti hemmoteltu älykkäällä huumorilla, jota tekevät älykkäät ihmiset. Suomessa huumorista käy tosiaan jopa Jope Ruonansuu ja Putous.
viiltävää yhteiskunta-analyysiä komedian varjolla kuten tässä.