Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin alasti jälkitarkastuksessa?

Vierailija
27.02.2010 |

Olin yksityisellä lääkäriasemalla jälkitarkastuksessa, ja lääkäri oli vanha mies. Mun piti riisua kaikki vaatteet pois, ja siinä tutkimuspöydällä kun makasin, niin tää mies kosketteli ja hieroi mun rintoja. Tutkimuksen päätteksi menin verhon taakse pukemaan, niin tää lääkäri ei voinut siitä pöytänsä äärestä puhua, vaan änki mukaan sinne verhon taakse.

Kotona kerroin miehelleni tästä lääkärikäynnistä, ja hänen mielestään lääkäri käyttäytyi oudosti ja epäasiallisesti.

Se oli elämäni ensimmäinen jälkitarkastus, ja haluaisin tietää, että onko tuo yleinen käytäntö, siis lähinnä tuo että pitää olla täysin alasti ja sitten kopeloidaan rintoja? Luulin että vaan housut on riisuttava, ja sitten tutkitaan alapäätä ja vatsan seutua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääkäriasema oli kyseessä?

Vierailija
2/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos noin olisi käynyt,. olisi ehdottomasti tehtävä valitus asiasta, se onnistuu helpoiten kyseisen aseman potilasasiamiehen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse synnyttänyt, joten ei ole kokemusta jälkitarkastuksestakaan, mutta kuulostaa kyllä kaikkea muuta kuin asianmukaiselta! Jos lääkäri tunkee verhon taaksekin. Ja koskaan ei pidä kokonaan riisua, alapää paljaaksi, jos lääkäri tutkii rinnat (kuuluu kyllä oikeasti gynen tehdä tuokin), niin siinä pöydällä sitten paitaa nostetaan sen verran että lääkäri voi tutkia. Tämän yleensä sanovat erikseen, juuri häveliäisyyssyistä. Että ei muuta kun valitusta tekemään!

Vierailija
4/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan naisgyne teki tutkimukset. Omasta mielestäni on mukavampaa pitää jotain päällä. Ensin siis paita päällä gynekologin tutkimuksessa ja sitten housut jalassa rintojen tutkimuksen aikana. Johtuneeko ajansäästöstä, ettei välillä pueta. Ensi kerralla aion kyllä tehdä niin.

Vierailija
5/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kahdesti ollut jälkitarkastuksessa ja kumpikin hyvin nopea käynti n. 10 min vastaanotolla ja tosiaan vain alapää tutkimus tehdään!

Vierailija
6/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo otsikko kertoi kaiken olennaisen. Mikä ettei jonkun naisenkin. Kas kun ei vielä kiinnittänyt käsiraudoilla tutkimuspöytään :D

Vierailija
7/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä oli Turussa sijaitseva Mehiläinen. Olisi pitänyt tajuta, mutta luulin kai sen olevan normaalia, ei kai se lääkäri muuten olisi heti kättelyssä käskenyt riisumaan kaikki vaatteet...

-ap

Vierailija
8/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä oikeesti tutkitaan jälkitarkastuksessa rinnat?? Mä olen käynyt kahdesti jälkitarkastuksessa, eikä koskaan oo tutkittu kuin alapää.

Vierailija
9/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi ja osoitin, tuolia ja pyysin riisumaan. Potilas veti verhon ja oli siellä aikansa, ajattelin jo, että onpa ujo. Sitten tuli ilkosen alasti :) Vanha pappa kyseessä.

Vierailija
10/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita nyt terveyskeskuksessa, vaan yksityisellä käyneitä.

Viimeksi kun kävin gynellä (jälleen naislääkäri, kokenut, iäkäs) ehdotti rintojen tutkimista ja kokonaan riisuutumista. Jäi sitten rintojen tutkiminen toiseen kertaan, koska ultrassa löytyi valitettavasti poikkeavuuksia.

Vierailija
11/15 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tästä on aikaa 1,5 vuotta, enkä muista lääkärin nimeä. Eikä mulla ole mitään konkreettista todistetta tapahtuneesta.

-ap

Vierailija
12/15 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslääkäri tuntui jotenkin "hyväilevän" mua, kopeloi rinnatkin. En osaa sanoa oliko siinä mitään, mutta kerroin terkalle lääkärin kommentoineen että "huomaa että oot aiemminkin synnyttänyt, kun on ihan repaileina toi kohdunsuu" niin hän sanoi heti että jos tuo lääkäri jatkaisi vielä täällä, neuvoisin sua tekemään kirjallisen valituksen, mutta hän on mennyt muualle töihin. Jäi sellanen tunne, että lääkäristä oli ollut negatiivista palautetta aiemminkin.

Olis pitänyt valittaa joka tapauksessa. On olemassa myös perverssejä lääkäreitä, heitä on ihan joka ammattikunnassa. Ap, tee valitus ihmeessä.

Vierailija
13/15 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin saada aina naisen. Yöksis koko ajatus siitä, että joku mies tutkisi! Kerran on tutkinut ja se oli eka ja vika. Synnärillä tosin tikit ompeli mies lekuri, mutta oli toisaalta kätilökin (nainen) paikalla ja mun oma mieheni.

En myöskään haluaisi mies kätilöä.

Näin vaan on.

Vierailija
14/15 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhohhh

Vierailija
15/15 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset