Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette olleet useita vuosia kotona hoitamassa lapsia,

Vierailija
27.02.2010 |

miten teihin suhtautuu sukulaiset ystävät tai vaikka vieraammatkin? Pitääkö selitellä miksi olet kotona? Toivoisin ihan ylipäänsä muiden kokemuksia,varsinkin jos olet ollut kotona yli viisi vuotta,kauemminkin.

Mä olen ollut kotona nyt kohta 7vuotta. Ja koska taidamme saada sen viimeisenkin kullannupun joukon jatkoksi vuosia kertyy vielä.. Onko muita joilla näin pitkä kotiäitiys takana? Miten työllistyit sen jälkeen?

Olenkohan ihan ainoa laatuaan? Omassa tuttavapiirissä ei ole muita jotka olis ollu kotona yhtä kauan.

Ite kun ajattelen aikaa taaksepäin vuodet on menneet hurjaa kyytiä ja tuntuu jopa haikealta et ne on kohta ohi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina sanon että se on mun valinta. Haluan hoitaa itse niin kauan lapseni kun vain mahdollista. Ja että eipä tässä huonosti ole asiat silti.

Et ole siis ainoa laatuasi! :) On meitä muitakin. Meillekin toivonmukaan vielä tulisi yksi lapsi lisää, ja saan jatkaa kotiäitiyttäni vielä kerran sen 3v.

Haikealta tuntuu minustakin ajatella että jossain vaiheessa on se tuleva kuopuksemme oltava jonkin muun hoidettavana. Mutta ehkä se ei tunnu niin pahalta kun että jos nyt pitäis nämä 3 laittaa hoitoon.

Töitä kyllä ehdin vielä tekemään. Ensin olen vain ajatellut että hommaan sen perheen, jota varten sitten on kivempi mennä töihin. Koulunpenkki vielä kutsuu ennen sitä! Ja toisaalta kivaa tietää että sekin on mahdollista nykyään. :)

Vierailija
2/7 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sukuni pitää luonnollisena että lapsia hoidetaan kotona, anoppini painostaa laittamaan lapset hoitoon. Joillekkin joutuu selittelemään,joskus sitä tuntee itsensä arvottomaksi, mutta olen ajatellut,että tämä on minun valintani, arvostelkoon muut jos haluavat. Minä en kuitenkaan arvostele muiden ratkaisuja omassa elämässään. Syksyllä menen kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kotihoitoon.

Vaan sitten kun palasin työelämään ja lapset aloittivat päiväkodissa, tuli taas paskaa niskaan. Parasta tässä on se, että ne jotka eivät pitäneet kotihoitoa hyvänä vaihtoehtona, parjasivat kaikista eniten myös päiväkotiin viemistä =o

Olen tullut siihen tulokset, että tietyt tyypit vaan tykkäävät moittia kaikkia lapsiperheiden tekemiä valintoja riippumatta siitä miten nämä elävät.

Vierailija
4/7 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olen ollut töissä 3v ja sekin näköjään joitakin risoo. vaikea on miellyttää tiettyä ihmistyyppiä(anoppi pahin valittaja).

en tajua mitä se kellekkään kuuluu onko kotona vai ei. Molemmista kokemusta ja molemmissa hyvät ja huonot puolet!!!

Vierailija
5/7 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäis vaalia kotiäitiyttä. Kun tuntuu vaan nykypäivänä, et kaikki hössöttää sen uran kehittämisen puolesta. Mä olen ollut kotona yhdeksän vuotta ja aion olla vast edeskin, koska meille syntyy viides lapsi elokuun lopulla. Mä ainaskin nautin täysin rinnoin tästä ja se on ihan sama mitä muut ajattelee!! Olkaa ylpeitä vaan itsestänne älkääkä välittäkö muista. Tämä on kuitenkin arvokkainta työtä mitä on olemassa! Hyvää kevättä kaikille! :)

Vierailija
6/7 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia:) Siis on muitakin jotka pitkän kotiuran tehneitä:) Tai olisiko se mieluummin kutsumus hoitaa lapset kotona mahdollisimman isoiks. Mullakin vatsassa neljäs salaisuus vielä,joten kotona olo tulee jatkumaan edelleen. En usko että oma sukuni kyseenalaistaa meidän päätöksiämme eikä taida (toivottavasti)anoppikaan sitä ääneen tehdä. Oma äitini on hoitanut meidät kotona pitkästi kouluiän jälkeenkin mutta anoppi on laittanut lapsensa hoitoon jo pienenä. En kyllä arvostele hänenkään ratkaisuja. Kaikilla ei kai ole taloudellisesti mahdollista tähän. Eikä kyllä sitä haluakaan. Miehen sukulaisissa ei ole lainkaan kotiäitejä ja välillä tunnen alemmuutta heidän seurassaan kun puhutaan töistä ja työmatkoista,titteleistä yms. Todennäköosesti olen yllättänyt heidät kaikki olemalla kotona lasten kanssa ja vielä sekin että lapsia tulee olemaan se neljä,toivottavasti:))ap

Vierailija
7/7 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kommentti tuli keskimmäisen lapsemme lapsettomalta kummisedältä, joka täydestä sydämestään kummasteli, miten saan aikani kulumaan kun olen "vaan kotona". Lapset 5v 2v ja 6kk.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi