Jes, mun ei tartte enää koskaan tehdä töitä, opintolainat meni ulosottoon.
Jes, olen vapaa tämän yhteiskunnan velvotteista. Koskaan en enää töitä tee, ettei vouti saa perittyä multa yhtään mitään.
Kommentit (38)
eipä sitten muuta kuin onnea valitsemallasi tiellä.
lainaa,vakuutuksia,puhelinliittymiä tms. koskaan omistaa. Ja lapsetkin on ylpeitä äidistään, joka vaan on kotona, eikä edes hoida lapsiaan. Toivottavasti eivät kasva samanlaisiksi lusmureiksi isona..
joudut maksaamaan lääkäri- ja lääkekuluja? En ole kuullut köyhien vanhusten koskaan kehuvan, miten helppoa elämä on. Vanhana ei edes voi enää parantaa toimeentuloaan, kun työkunto ei riitä.
Mä oon jo kohta 37 eikä mulla ole työkokemusta kuin 3 vuotta, enkä enempää ajatellut hankkia. Köyhäilyyn tottuu, eikä muuta enää kaipaakaan. 418€/kk riittää mulle mainiosti elämiseen asumiskulujen jälkeen.
että ne sosiaalietuudet, jotka nyt ovat, säilyvät myös tulevaisuudessa. Poliittiset tuulet ovat sellaiset, että löysät otetaan pois kaikesta ei-tuottavasta.
Sairaat, vammaiset ja vanhukset pitää hoitaa, mutta muuten EI VOI olla 'oma valinta' tekeekö töitä vai elääkö tuilla. Jos yhteiskunnan tuki poistuisi, niin eiköhän alkaisi kummasti löytyä työhaluja useimmilta!
noudattaa. Pimeän viinan, huumeiden,yms. kauppa pyörähtää välittömästi käyntiin ja varastan kaiken mitä irti saan ja tuhoan sen mitä en saa irti. Että olkaa hyvä vaan.
että hänen mielestään kaikki ongelmat vaikuttavat olevan meidän muiden syytä. Katsopa peiliin, syyllinen ongelmiin löytyy sieltä ja sun täytyy itse ottaa asioista vastuu. Lycka till vaan jos rikoksen poluille päätät lähteä, sehän se fiksulta vaikuttaa. Seuraavaksi sitten varmaan lapsesi otetaan huostaan. Sanot varmaan sittenkin että olkaa hyvä vaan!
tuet otetaan pois. Ja sitten mä voin ihan rauhassa lähtä linnaan täysihoitoon. Siellä on ilmainen ruoka, asunto, saa opiskella ja tehdä töitäkin, joista saa palkkaa eikä vouti vie.
olen syrjäytynyt omasta vapaasta tahdostani jo 20v sitten--viimeiset velat 40.000e vanhenivat viimekuussa, ;) siltikään en aio mennä alipalkattuihin vittumaisiin apinanhommiin joita tarjotaan..
Menikö jo luottotiedot? Jos ei niin nosta kaikki mahdolliset pikavipit...mitä väliä jos ei aio koskaan maksaa?
mä kun muutaman vuosi takaperin aloin makselemaan lainaa takasinpäin, oli lyhennys 4000 euron lainaan 42 e kuussaa!!! sen nyt pystyy maksaan vaikka kuinka pienestä tuesta...
ja pysyvästi työkyvytön vapautuu kaikista opintolainarästeistään. ap
taas täällä vikisemässä. En kyllä jaksanut sun jorinoita lukea, mutta otsikosta tunnistin.
Joku mun fani löysi vanhan ketjuni, itse en jaksa vanhoja muistella, keksin uusia ja parempia.
No vittuakos sitten luet.
Niinhän mä kirjoitin.
tuon maksaa töitä käyden 4 vuodessa pois, joka kuukausi jos saa 2400 euron palkasta käteen 1800 niin velkaa lyhentää 300-500 eurolla. Silti jää enemmän käteen vielä kuin työttömällä.
Ei kai työt olisi aplla muutenkaan maistunut.
Eläkekertymä ei nimittäin ole kaksinen, jos ei käy töissä. Kansaneläke on reilu 600 euroa. Sillä voi sitten jatkaa sitä "kaiken kivan tekemistä", mitä on edeltävät vuosikymmenet tehnyt, kun on töissäkäynnin välttänyt.