Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tajuan karppauksen idean-ennen pidin idioottien hommana

Vierailija
27.02.2010 |

Olen nyt viikon karpannut ja olo on tosi kevyt ja hyvä. Olen hyväkarppina eli syön niitä hiilareitakin kohtuudella. ennen ajattelin että ihan järjetöntä että voita ja kermaa pitää mättää naamariin jne. Mutta nyt olen tajunnut että voita ihan pieni nokare riittää kasvis muussiin tai paistamiseen ja loraus kuohukermaa,ei tarvi koko 2dl purkkia hölvätä ja tuo ihanan maun. Makaroonin ja perunan tilalla olen nyt koko viikon syönyt kasviksia,niistä saa tosi maittavia lisukkeita,mausteilla ja edellä maiituilla,nam. Lisäksi olen huomannut että nälkä todellakin pysyy kauemmin poissa/paremmin loitolla kun käyttää kunnon kermaa ja voita. Varmasti kilot lähtee,olen aina ennen "pelännyt" kasviksia enkä ole osannut valmistaa niistä mitään,mutta nyt opettelen ja sehän onkin helppoa,voiko helpompaa olla :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös nyt perehtynyt paremmin tuohon karppaukseen ja tarkoitus olisi nyt aloittaa koittamaan sitä käytännössä.

Nythän olikin uudet tutkimustulokset, että kovat rasvat eivät vaikuta sydän- ja verisuonitauteihin varsinaisesti, eikä rasva-arvoihin. Vaan mieluummin niitä pitäisi suosia enemmän kuin kasvirasvoja. Samassa tutkimuksessa oli noista hiilareista, että ne on se haitallisin.

Kiitos, että jaoit sinäkin tämän kokemuksen, että se tosiaan on tuntunut hyvältä.

Vierailija
2/8 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin virallisterveellistä ruokavalio-ohjetta kuitupitoisesta dieetistä ärtyneen suoliston hoitoon. Ei toiminut. Kokeilin karppausta ja todella ikävä vaivat katosivat muutamassa päivässä. Nyt vatsa sietää jo niitä "huonojakin" hiilareita vähäsen, joten toisinan herkuttelen pullalla ja pastalla. Pääsääntöisesti kuitenkin hyväkarppausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerroin vuonna 2004 aloittaneeni karppauksen? :)

Mun karppaus on jatkunut jo 5,5 vuotta ja ne ensimmäisen 4 kk aikana tiputetut 14 kiloa on pysyneet poissa siitä asti. :)

Onnea myöhäisheränneille karpinpoikasille!

Vierailija
4/8 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on takana puolitoista karppivuotta.

Minusta idea tässä onkin se, ettei innostuta johonkin omituiseen uuteen huuhaahan, vaan nimenomaan peruutetaan pikkaisen taaksepäin: tuttua ruokaa, tutut koostumukset, jonka elimistökin ymmärtää: kasviksia, lihaa, kalaa, marjoja ja rasvaa, modernille myönnytyksenä maitotuotteita : )

Vierailija
5/8 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kysyn:

Miten voisin aloittaa karppauksen? Haluaisin kovasti kokeilla, mutta yksi ongelma on ratkaisematta. Opiskelen ja olen siis päivisin koluruoan "armoilla". Koulusruoka on, niin kuin tiedätte, niitä peruna- ja pastaruokia. Salaattipäöydässä hyvin harvoin on tarjolla mitään proteiinipitoista. Kastikepäivinä yms. vielä onnistuu, mutta kuinka vaikka makaroonilaatikkopäivänä?

Kolupäiväni kestää usein 8h ja pakko on syödä että jaksaa opiskella. Eväät voisi ottaa, mutta kylmäsäilytysmahdollisuutta ei ole. Mitä se eväs voisi olla että päivästä selviäisi energisenä ja ilman ruokamyrkytystä?

Vierailija
6/8 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ope ja minulla on useina päivinä ruokalavalvonta ja siis syön kouluruokaa. Muuten eväät olisi paras vaihtoehto. Mä kyllä valitettavasti syön aika ankeasti eli jätän hiilarilisäkkeet pois. Jäljelle jää sitten se salaatti ja muu ruoka, vaikkapa jauhelihakastike. Kiusaukset on hankalimpia, kun niissä on kaikki sekaisin. Ruoisleipää tai näkkäriä syön myös joskus.

niin kysyn: Miten voisin aloittaa karppauksen? Haluaisin kovasti kokeilla, mutta yksi ongelma on ratkaisematta. Opiskelen ja olen siis päivisin koluruoan "armoilla". Koulusruoka on, niin kuin tiedätte, niitä peruna- ja pastaruokia. Salaattipäöydässä hyvin harvoin on tarjolla mitään proteiinipitoista. Kastikepäivinä yms. vielä onnistuu, mutta kuinka vaikka makaroonilaatikkopäivänä? Kolupäiväni kestää usein 8h ja pakko on syödä että jaksaa opiskella. Eväät voisi ottaa, mutta kylmäsäilytysmahdollisuutta ei ole. Mitä se eväs voisi olla että päivästä selviäisi energisenä ja ilman ruokamyrkytystä?

Vierailija
7/8 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden alusta pudottanut hiilarit n 100g/pvä. Ihaninta on turvotuksen katoaminen:D Karppaus on mulle kavereiden kautta tuttua, he ovat paljon tiukempia ja jo n 10 vuotta karpanneita mutta tämä malli sopii mulle. Painoa ei ole pudonnut 2kk kuin 2kg mutta tämä tahti on juuri sopiva mulle koska ylipainoa ei ole nytkään. Kevättalven synttärisuma osin hidastaa tuota painonpudotusta kun kakkua tekee mieli... ja italiafanina kunnon tuorepasta on myös herkkuani - joskus.

Vierailija
8/8 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulin mm. että Atkins on proteiinidieetti.

Aloitin karppauksen vuoden alussa, aika lepsusti mennään. Joskus tulee syötyä maitosuklaata ja ulkona syödessä syön ihan surutta esim. riisiä. Perunaa en ole ostanut kotiin melkein koko vuotena ja (täysjyvä)pastaa syön joskus harvoin (ehkä kerran kk) kun teen kanasalaattia.

Turvotus on kadonnut ja vatsa toimii paremmin. Paino on pudonnut 73kg --> 67. Selluliitti on vähentynyt (mulla on kamalasti sitä, 'sukuvika'. Ei johdu painosta) ja saan syödä melkein mitä huvittaa murehtimatta kaloreita :)

Makeanhimo on kadonnut, kiusauksia ei juurikaan ole.

Mies ei karppaa, mutta ei ole valittanut perunanpuutetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi