olisiko lääkäriä paikalla.mielipiteitä,osaiskohan kukaan sanoa mikä mua vaivaa.
eli taustaa.. 3,5kk sitten synnyttänyt jonka jälkeen oireet pikku hiljaa alkoi. ekasta lapsesta (2vuotias) ei tullut mitään tällästä.ikää löytyy 25vuotta.lääkäriin varattuna aika parin viikon päähän,ajettelin jos jollain omaa kokemusta tai tietoa mitä tämä voisi olla.(raskaana en ole)
oireita:
etovaa oloa enimmäkseen iltaisin,välillä jopa oksettaa.monesti syönnin jälkeen tulee huono,etova olo (syön normaalisti,en liikaa) mutta ruoka ei auta tähän oloon.
mahaa vihloo ja polttaa.minua myöskin huimaa,verenpaine on aina ollut alhainen,viimeksi kuukausi sitten lääkärillä 92/56,jalat on aina ihan kylmät,kylmä hiki,tunnen rinnassa välillä vahvana sydämmen sykkeen,huimaa noustessa,jumppapallon päällä pomppiessa tuntuu kuin joku vihloisi mahassa vasemmalla.mahassa on myös aika suuri turvotus vaikka en syö niin hirveästi päivässä.
huoh,siinähän niitä tuli.kaipailen vastauksia.mikä mahtaa vaivata. jos lääkäreitä tai hoitajia paikalle kertokaa mielipide.
kiitos vastanneille.saa kysyä lisä kysymyksiäkin.
Kommentit (6)
Lihaskireyksien oireita:
- päänsärky
- huimaus
- pahoinvointisuus/oksentelu
- käsien puutuminen
- näkökentän kaventuminen
- rytmihäiriötuntemukset
- väsymys
- kivut selän alueella sekä rinnassa ja kyljissä
- hengitysvaikeudet
- olo on kankea
- vaikuttaa myös unenlaatuun
- yleinen epämääräinen olo
-2-
huimaus, pahoinvointi, hikoilu, sykkeen nousu kuulostais kilpirauhasen liikatoiminnalta.
Tuo mahakipu ja turvotus sopis hyvin olemaan vielä synnytyksen jälkeisiä vaivoja. Kun vatsalihakset on vielä venyttyneet, ne ei tue suolistoa kunnolla ja paksusuoli "hölskyy" paikallaan. Siitä johtuen se ei liiku ihan normaalisti ja siksi sinne kertyy helposti ilmaa ja suoli turpoaa. Vatsalihaksethan saattaa olla myös revenneet synnytyksessä ja sulla voi olla tyrä.
Mutta lääkärillähän nämä hommat selviää... mulla aiheutti imettäminen pahoinvointia, kylmää hikeä ja univaikeuksia (hormonaalisista syistä).
T: sh
mutta itse närästyksestä kärsivänä heittäisin kysymyksen: onko mahakipu ylävatsassa? Jos on, niin närästys / refluksioireet kannattaa myös sulkea pois.
närästystä ei ole sen kyllä tunnistaisin,oli meinaan niin kovaa närästystä koko raskausajat että hellantettas.=)suvussa on kyllä (äidilläni) kilpirauhasen liikatoimintaa.täytyy lääkärissä puhua tuosta.
lihaskireyksistäkin voi johtua koska kaikki paikat on todella jumissa.kannanhan tätä kolmikuista ja kaksi vuotiasta päivisin.
minä täällä pelkäsin heti mahasyöpää,mahahaavaa tai helikobakteeria,enhän tietenkään näiden tietojen perusteella voi sanoa mikä minulla on.
-ap-
Yksi kerta ei kyllä riitä mutta parin viikon aikana ehdit käydä 3 kertaa.
-2-
huonossa kunnossa,vihloo,pistelee.olen syönyt pari lihasjännitys lääkettä jotka lääkäri viimeksi minulle määräsi. nämä lääkkeet eivät kuitenkaan vaikuta huonovointisuuteeni.
-ap-