Nenäfriidan aiheuttamat traumat tulevaisuudessa. Miten mammat uskaltavat käyttää sitä vauvoihinsa?
Nenäfriida aiheuttaa pahemman itkuhuudon kuin unikoulu. Miten uskallatte käyttää sitä lapsiinne?
Kommentit (72)
siis nyt en tajua. Meillä on ollut Nenä-Friida käytössä, juuri tuo, minkä kuvan joku linkitti tänne. Eihän siinä voi mitään letkua työntää vauvan nenään (eikä pidäkään) kun tuo "säiliöpää" asetetaan sieraimeen kiinni (ei mahdukaan kenenkään nenään!) ja itse imaistaan tuosta letkupäästä. Hyvin lähtee ylimääräinen räkä.
Vanhassa mallissa letku työnnettiin nenään, uudessa säiliö sieraimen eteen.
Mä oon aina luullut ett vauvoilla on täysimmuuni.MIten teidän vauvat voi tarvita tollasta kun eihän vauvoille voi tulla nuha/räkää.Ok,mulla vasta eka lapsi ja sekin vajaa 8kk joten eipä ole vielä kokemusta sairaasta lapsesta.Tuolla joku kirjoitti et sen 2 viikkosella on ollut nuha.Miten voi olla mahdollista???
Mä oon aina luullut ett vauvoilla on täysimmuuni.MIten teidän vauvat voi tarvita tollasta kun eihän vauvoille voi tulla nuha/räkää.Ok,mulla vasta eka lapsi ja sekin vajaa 8kk joten eipä ole vielä kokemusta sairaasta lapsesta.Tuolla joku kirjoitti et sen 2 viikkosella on ollut nuha.Miten voi olla mahdollista???
En tiedä, mistä olet "oppisi" ammentanut, mutta kyllä ihan pienellekin - myös täysimetetylle - vauvalle voi tulla nuha, eikä vauvalla ole mitään täysimmuniteettia.
sillä ensimmäisellä harvemmin, kun kököttää äidin kanssa kotona. Mutta kun isompi sisarus tuo pöpöt kotiin kaverilta/kerhosta niin kyllä ne vauvaankin tarttuu. Meidän pienemmällä oli eka flunssa ennen ensimmäistä neuvolaa, muistan ettei neuvolakorttia vielä ollut kun käytettiin lääkärissä. Tuntui että pitää näyttää kun oli niin pieni. Siitä lähtien olikin sitten flunssa n. kerran kuukaudessa talvisaikaan. Isommalla taisi olla eka kerran 1-vuotiaana.
sen perusteella meilla jatettaisiin jotain tekematta, kun lapsi huutaa, niin meilla ei tehtaisi moniakaan asioita, esim. pestaisi hampaita.
Keittosuolatippoja ENSIN!! Ohentaa limaa ja on helpompi imutella sitten limat pois...
Ei sitä räkää kuiviltaan lähdetä sieltä nenästä imemään!!
hahahahhaha,en tajua mäkä miten joku saa lapsensa kauhun valtaan friidalla,just ekoja kertoja kokeillu ihan pienelle vauvalle ku muuten ei saa henkee ja hyvin on menny ja rauhottuu heti kun pystyy taas jopa hengittäänki ja sen myötä nukkuun ja syömään.
Meillä kyllä käytetään friidaa nuhassa, mutta mutta, vauva yleensä itkee niin paljon ja kauan sen jälkeen että on aivan yhtä räkäinen kuin ennen imua. En ole siis ihan varma onko kovasti järkeä, kun en saa niin paljoa imettyäkään kun rimpuilee niin kovasti. Ei meillä siis jätetä väliin itkun takia, mutta joskus tuntuu että tulos on plus miinus nolla. Joskus onnistuu harhauttaa niin että ei itke kauaa mutta aina ei:/
Minä ainakin sain traumat, kun kuvittelin, miten tuota käytetään! Siis imeekö vanhempi oikeasti suullaan tuota kapistusta, vai onko siinä jokin pumppu?? Yäääk!!
Meillä 2 viikon iässä vauva sai flunssan. Käytin vauvan sairaalassa päivystyksessä jossa räkää poistettiin keittosuolaliuoksella maskin kanssa ja räkää imettiin pienillä letkuilla. Hengitys oli hyvin vaivalloista ja rinnan imemisestä ei tullut oikein mitään. Lääkäri suositteli hankkimaan kotiin nenäfridan ja se hankittiin heti kotihoitoa varten. Vauva ei ollut moksiskaan tuosta nenä Fridasta, päinvastoin hän tuntui selvästi nauttivan kun sen jälkeen hengitys oli helpompaa ja väläytti äidille jopa hymynkin ;). Aiemmin olemme käyttäneet Ainu niistäjää, mutta ei ole ollenkaan niin tehokas....Enemmän tuon keittosuolaliuos tippojen laittaminen on vähän epämukavaa meidän vauvastamme.
Isä-nenäfriida-juttu on ihan uskomaton!