Sain lapsen 60v ikäisen miehen kanssa - kysy mitä haluat ev
Kommentit (25)
tulevaisuutta? Luuletko että häntä "hävettää" isänsä ikä kun on murrosiässä?
tulevaisuutta? Luuletko että häntä "hävettää" isänsä ikä kun on murrosiässä?
Kyllä - olen miettinyt tätä ja pakostihan lapsi joskus tulee häpeämään isäänsä tämän iän vuoksi. :( Mutta toisaalta...eikö jokainen teini-ikäinen häpeä vanhempiaan jostain syystä? Isä on liian "duunari, rahanahne, plösö, tietämätön, törppö, kädetön tai muuten vaan idiootti". Ja äiti on liian "nuorekas, mummoontunut, kotiäiti, uraäiti, kiinnostunut lapsen asioista, ei-kiinnistunut lapsen asioista, pullantuoksuinen, pullantuoksuton, ihan mitä vaan".
Eniten kyllä huolettaa se että lasta kiusattaisiin isänsä iän vuoksi - asian johon hänellä ei ole ollut mahdollisuutta vaikuttaa. Ihan sama jos hän kettuilee meille isän iästä - mehän sen olemme hänelle "aiheuttaneet".
Minä olen 33 ja varmasti simahdan lasten kanssa nopeammin kuin mies. Eihän tuon kunnossa ja jaksamisessa ole mitään vikaa. Leikkii lasten kanssa paljon, jaksaa aina lähteä (potkii mutkin) pulkkamäkeen, puistoon jne. Usein järjestää lapsille kaikkea kivaa oma-aloitteisesti: vie HopLopiin, varaa risteilyn, bongaa lehdestä lastentapahtuman jne.
on useita tällaisia "vanhempia" isiä, että just nämä isät ovat todella paljon lastensa kanssa ja puuhaavat kaikenlaista heidän kanssaan. Oma ukkoni on kolmnekymppinen ja lasten kanssa oleminen tuntuu olevan hänellä useimmiten ihan ylitsepääsemätöntä. Kummallista.
Ehkä vanhemmat ukot osaa sitten enemmän arvostaa läheisiään ja perhettään. Harrastukset, kaverit, baaort yms. ei enää ole niin tärkeitä.
Olen siis henkiseltä iältäni vähän vanhempi kuin oikeasti. Muistelen muuten että kun mieheni joskus vuosia sitten teki vastaavan testin niin hänen iäkseen tuli 42v vaikka hän silloin olikin pitkälti päälle 50v.
ap