Muita kotiäitejä jotka maksavat miehelleen kuukausirahaa?
Meillä nimittäin näin päin! Hoidan kaikki maksuliikenteen ja maksan miehelleni kk-rahan jolla saa tehdä mitä lystää esim ostaa roskaruokaa, karkkia, kirjoja, harrasta jne. Mainittakoon että kk-raha on kyllä ihan paremmasta päästä, mutta ei mitään pröystäilyä silti.
Kommentit (11)
kun se maksaa useimmat laskut. Ärsyttää, että sillä on aina rahat loppu ja minun on pakko jeesata.
että kotiäiti voi silti olla perheessä se varakkaampi, vaikka onkin kotona. Kaikki eivät ole samassa veneessä, ja siksi on entistä typerämpää yleistää kotiäidit miehen siivillä loisijoiksi.
t.yks loisija, joka maksaa miehelleen (ihan omasta pussista)
Ovatko hoitovapaalla vai työttöminä?
Kato kaikista töistä ei makseta niin hyvää palkkaa. Musta olisi tosi epäreilua, että mies joutuisi kituuttamaan pienellä palkalla, kun me muut elettäisiin mukavasti. Ei ihan reilua - eihän? Toisinpäin olevaa tilannetta usein kauhistellaan tälläkin palstalla suuntaan jos toiseen.
ei ole tarvetta siirtää rahaa (siis minulla on paremmat tulot kuin miehelläni), hän on niin vastuullinen ettei ole mitään syytä pitää rahoja erillisinä (toisin kuin joskus aikoinaan nuorempana toisen miehen kanssa).
eli hän voi ottaa omiin ja yhteisiin menoihimme tililtäni sen verran kuin tarvitsee, onko se nyt sitten "kuukausirahaa"?
ei ole tarvetta siirtää rahaa (siis minulla on paremmat tulot kuin miehelläni), hän on niin vastuullinen ettei ole mitään syytä pitää rahoja erillisinä (toisin kuin joskus aikoinaan nuorempana toisen miehen kanssa).
on tuo käytäntö (kahteen ketjuun täällä jo "ilmottauduin"). Siis mulla on hallussa perheen rahat, miehellä vain visa electron tilille, jossa on hänelle käyttörahaa. Eihän tämä mikään ihanteellinen tilanne ole, mutta miehelläni on peliongelma, joten näin on pakko tehdä jotta voimme yhdessä olla. Ihan hyvin tullaan toimeen JOS mies ei vaan pelaa.
Maksan miehelleni kk-rahan jolla saa tehdä mitä lystää esim ostaa roskaruokaa, karkkia, jne. .
Sulleko nuo ovat sellaista myrkkyä ettet voi omia tai yhteisiä rahoja "tuhlaat" karkkiin tai "roskaruokaan"?
mutta valtion hommissa, joten palkkaa saa jotain pari tonnia kuussa. Ei sillä paljon velkoja makseta, eikä yleensä edes pakollisia laskuja.
mutta valtion hommissa, joten palkkaa saa jotain pari tonnia kuussa. Ei sillä paljon velkoja makseta, eikä yleensä edes pakollisia laskuja.
on sitten menot. Ei meilläkään ole kummallakaan kuin reilu pari donaa kuussa brutto ja siltikin jää säästöön aika hyvin rahaa. Ja ihan hyvin eletään, lapsille ostetaan, sitä mitä on tarvis, harkiten tietenkin. Ja itsellekin.
jos on yhteisistä rahoista eli käytännössä miehen palkasta, niin tuo on vanha juttu. Äitini hoiti aikoinaan perheen rahaliikenteen, koska isällä oli aikapulaa.