Maksoin just auton rahoituksen loppuvelan noin 14 tonnia pois.
Kommentit (22)
Vai onko köyhä se joka on ostanut auton rahoituksella?
Kannattiko? Olisit sijoittanut osakkeisiin.
Auton todellinen arvo on korvaamaton. 2010 Toyota Hiace 4x4 Pitkä läpijuostava ja ruosteeton. Tää on loppuelämän auto ja nuorten naisten märkä päiväuni. Joutuu panemaan joka päivä kasan mimmejä kun tällä liikkuu yhtään minnekkään.
Olisit ollu fiksumpi ja ostanu ilman rahoitusta halvemman auton
No mutta olet sitten sen verran köyhempi ja jo melko vanhan automallin omistaja. Ihme että tunnet itsesi rikkaaksi???
Vierailija kirjoitti:
Rikkaathan aina perustelevat rahoitusta sillä että laitavat osakkeisiin sen rahan tuottamaan mitä eivät laita autoon kiinni, sehän se onkin aukoton logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on auton todellinen arvo?
8500€
Aina ostanut auton käteisellä, nyt BMW X5.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole edes nelivetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaathan aina perustelevat rahoitusta sillä että laitavat osakkeisiin sen rahan tuottamaan mitä eivät laita autoon kiinni, sehän se onkin aukoton logiikka.
Ne on rikkaita siksi että osaavat excelillä pyörittää mihin raha milloinkin kannattaa laittaa niin että siitä jää itselle eniten.
Noin muuten, autokauppias myy työkseen autoja, asiakas yleensä ostaa muutaman elinaikanaan. Kumpikohan vie kumpaa kuin pässiä narussa?
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, toivottavasti edes itse olet tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Olis ehkä, riippuu mitä autolta haluaa.
Olen omistanut molempia, fakta on se etten enää ikinä osta vanhoja paskoja joista tiedä mikä hajoaa seuraavaksi, myös vuosi tasolla vanhan korjaaminen voi maksaa enemmän kuin uuden ostaminen rahoituksella. Kyllä kokemusta on niin että romut alkoivat ketuttamaan niin että päädyin rahoitettuun tehokkaaseen sähkö nelivetoon.
Jos ei vaadi autolta mitään niin olisin voinut ostaa 25v vanhan corollan jonka arvo ei nouse eikä laske.
Mopoauto kannattaa hankkia, säästää vakuutuksissa ja polttoaineessa 👴🏼👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Auton todellinen arvo on korvaamaton. 2010 Toyota Hiace 4x4 Pitkä läpijuostava ja ruosteeton. Tää on loppuelämän auto ja nuorten naisten märkä päiväuni. Joutuu panemaan joka päivä kasan mimmejä kun tällä liikkuu yhtään minnekkään.
Aatu "rebelwörks" Turpeinen osannee neuvoa miten turbotat ja tuunaat sen helmesi tieliikennekäyttöön sopimattomaksi retkipatjapakuksi
Itse olen aina ostanut autot käteisellä. On se rennompaa ja huolettomampaa niin. Rahastot on sitten erikseen. Miksi ottaa turhaa velkaa jos ei tarvitse? Siksi toiseksi, olemme aina saaneet tingittyä vielä jonkun tonnin kun ei rahoitustarjousta oteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen omistanut molempia, fakta on se etten enää ikinä osta vanhoja paskoja joista tiedä mikä hajoaa seuraavaksi, myös vuosi tasolla vanhan korjaaminen voi maksaa enemmän kuin uuden ostaminen rahoituksella. Kyllä kokemusta on niin että romut alkoivat ketuttamaan niin että päädyin rahoitettuun tehokkaaseen sähkö nelivetoon.
Jos ei vaadi autolta mitään niin olisin voinut ostaa 25v vanhan corollan jonka arvo ei nouse eikä laske.
Mutta eihän minkään käyttöauton arvo ainakaan nouse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ostetaan vain uusia autoja, mutta käytetään vanhaksi. Oikeasti se uusi auto tulee halvaksi käytössä, kun ei ole katsastuksia, ei korjauksia, ei huolia. Yhdet tutut pihtaili ja ajoi vanhalla autolla, johon meni tonneja vuodessa korjauksiin. Rahaa olisi ollut tuosta vaan myös uuteen, mutta vanhat ihmiset on joskus jääräpäisiä.
Mikä on auton todellinen arvo?