Muita kotiäitejä jotka saavat mieheltään kuukausirahaa?
Itse saan 20 eur kk käyttää mihin haluan.Muuten mies maksaa asuntolainan,laskut ja ruuat.Itse hoidan lasta kotona.
Kommentit (34)
Mun harrastus on halpaa kun opiskelen ilmaiseksi.
mies on töissä (minäkin joskus, mutta miehen tuloilla eletään) mutta minä annan hänelle "viikkorahaa". Siis laitan miehen tilille jonkun kympin viikossa josta hän voi sen nostaa tai käyttää eloctronia.
mies on kyllä elättänyt mua useita vuosia, kun opiskelin ja olin äitiyspäiväraha, mutta kyllä ne rahat oli yhteisellä tilillä molempien vapaasti käyettäväksi (ei ollut paljoa, mutta ajatellaan aika samoin, aina rahat riitti eikä riitaa tullut). Nyt oon jonkin aikaa tienannut miestäni enemmän, ja ne rahat on edelleen tasan yhteyisiä, mies varmaan käyttää kyllä omiin menoihinsa enemmän
No mulla ei menoja ole joten ei järki lähde.
auton huollot, tankkaukset, ruoat, mun laskut ja vakuutukset. Eiköhän siinä ole kk rahaa tarpeeksi.
en millään voi ymmärtää naisia (tai miehiä sen puoleen) jotka jättäytyvät taloudellisesti täysin puolison armoille. Minulle on äiti jo pienestä opettanut, että nykyaikainen nainen tulee toimeen omillaan ja hankkii itselleen sellaisen ammatin, ettei tarvitse mieheltä viikkorahoja kerjätä.
Ja oliko AP:n tapauksessa niin, että miehelle jää kuussa laskujen ym jälkeen 500 € ja AP:lle 20 €? Ei ihme, jos AP:llä ei ole omia menoja, ei kai voikaan olla jos on parilla kympillä pärjättävä!
pitää olla vähintään näkyvyys ja tieto siitä, mihin ne rahat menevät! Mitä jos ap miehesi kuolee, olet aivan pihalla raha-asioistanne.
Entä jos kampaamoreissulla tapaat pitkästa aikaa kaverin ja haluat istahtaa hänen kanssaan hetken viinilasilliselle/ salaatille/ kahville ja vaihtaa kuulumiset? Riittääkö tuo 20 e/ kk sellaiseen?
Tai haluat uuden kirjan/ CD:n/ DVD:n, joka ei välttämättä kiinnosta koko perhettä, vaan on vain sinun iloksesi? Pitääkö sinun siihenkin pyytää mieheltä erikseen rahaa? Haluat kotiin 20 tulppaania vain siksi, että päivät ovat pidempiä ja kevät tulee? Haluat ilahduttaa lasta pienellä ylltäyksellä?
Mieheni maksaa vaatteeni tosin ostan niitä harvoin.4krt vuodessa mun kampaamokäyntini.Mihin edes rahaa tarvitsisin?
tuollaista kotiäitiä olekaan! Etkö käy edes kaupassa? Miten ei ole edes pankkikorttia ja on yhteinen tili? Minulla on omakin tili ja silti on siihen "rahakkaampaankin" tiliin visakortti, miten muuten ostan ruokaa, lapselle vaatteita ym.
Olenkohan ymmärtänyt tämän kotiäiti-touhun jotenkin väärin?!
Ai niin, ja ei mies minulle mitään kuukausirahaa tai muutakaan taskurahaa jakele, lapsillekin annetaan viikkorahaa jo parikymppiä kuukauden aikana.
meneekö lapsilisät ja kotihoidontuet/vanhempainrahatkin miehen tilille? Jos tarkemmin mietin, niin kyllä itsekin voisin ihan helposti tulla toimeen 20 eurolla kuukaudessa, olettaen, että mies maksaa kaikki ostokset ja laskut, jopa vaatteeni. Eipä kotona ollessa rahaa juurikaan pala. Tuntuisi kyllä tylsältä, jos ei itse voisi käydä koskaan esim ruokakaupassa tai voisi itse ostaa jotain paitaa vain siksi, ettei ole omalla tilillä rahaa.
omat taloudet, asutaan lähekkäin, saan lainaksi tarvittaessa miehen autoa, minä vuokralla kaupungissa, miehellä omistusasunto maalla. Talvisin mies on paljon meillä, kesäisin me ollaan enemmän miehen luona. Mulla ei ole pankkikorttia enkä ole sellaista mihinkään tarvinnut. "Yhteistä" eloa 13 v takana.
En osaisi elää, jos mieheltä pitäisi pyytää rahaa tai jos hän antaisi minulle jotain käyttörahaa.
Entäs jos ap:lle tai lapsille kavisi jotain päivän mittaan kun mies on töissä ja pitäisi päästä lääkäriin vaikka taksilla? Ap, kerro, miten se hoidetaan, jos sulla ei ole korttia teidän tilille eikä käteistä?
Jos ap ja perheensä on tyytyväinen, niin mikä minä olen heitä tuomitsemaan. Mut on vaan kasvatettu niin, että nainen ansaitsee omat rahansa, elättää itse itsensä, hoitaa omat raha-asiansa (vero- yms). Tällä lailla voin varmistaa sen, että ainakaan raha tai sen puute ei ole se asia joka pitää perhettämme tai parisuhdettamme kasassa.
Ja ei, emme ole varakkaita (olemme 5-henkinen perhe). Tiukkoja aikoja on ollut, mutta kokemuksen karttuessa olemme oppineet viisaammiksi. "Omaa rahaa" on kumpikin joutunut toiselta vuosien mittaan lainaamaan, mutta lainat on maksettu asiallisesti pois kun tilanteet ovat korjaantuneet.
Olen itse laskenut ja määritellyt tarvittavan summan, jonka mies siirtää tililleni, kun hän on saanut palkkansa.
Miehen tilitä menee sitten
-asuntolaina 1100 euroa
-autolaina 200 euroa
-sähkö- ja puhelinlaskut, vakuutukset, tyttären montessorileikkikoulumaksu, bensat, jne.
Minulla on käytössäni 1300 euroa ja lapsilisät kolmesta lapsesta. Ostan ruuat ja loput käytän ihan mihin lystään. Shoppailen aika paljon ja käyn kahviloissa kavereiden kanssa. Kaksi kertaa kuussa käyn ulkona, esim. leffassa, baarissa, jollain keikalla, jne.
Elämä on mukavaa, mutta kyllä aion mennä töihinkin (tai opiskelemaan vielä lisää) vielä noin vuoden kuluttua, kun kuopus on 2 v.
perhekerhon kahvitteluihin, harrastuksiin. Silloin tällöin vaatteisiin, vähemmän nyt kotona ollessa. Laskujen lisäksi siis.