Muita kotiäitejä jotka saavat mieheltään kuukausirahaa?
Itse saan 20 eur kk käyttää mihin haluan.Muuten mies maksaa asuntolainan,laskut ja ruuat.Itse hoidan lasta kotona.
Kommentit (34)
Mihin minä rahaa enemmän tarvitsisin kun mies maksaa lainat,laskut ja ruuat?
mutta vastaan kuitenkin. Meillä yhteinen tili, eli voin ostaa mitä haluan tai tarvitsen, itselleni, lapsille ja miehellekin.
Mutta olen melko nuuka, harvoin heräteostoksia. Kahviloissa kyllä käyn, niihin tietenkin menee rahaa "turhaan".
naurattaa, sori vaan.
mies laittaa mulle joka kk 500 euroa, tosin maksan ruokakaupassa ja kampaajalla jne tosta rahasta. jos raha loppuu niin sitten mies maksaa ruoat jne.
Jos miehesi elättää perhettänne kokonaan ja sinä hoidat juoksevia kuluja, eikö kätevintä olisi yksi yhteinen tili? Tuollainen "mies laittaa tilille käyttörahaa" -systeemi kuulostaa jotenkin alentavalta.
Itse en kovasti rahaa käytä niin mulle 20 eur kk ihan ok.
miehellä vaan sinne tunnukset ja mulla ei pankkikorttia niin siksi antaa rahaa joskus.
Näistä maksan meidän ruokaostokset, sekä lasten vaatteet osittain sekä tietysti omat menoni. Mies maksaa kaikki laskut eli autot, talon, vakuutukset ja lainanlyhennykset.
Mitä jos mielellesi tapahtuu jotakin, mistä saat rahaa? Miten sulla ei muka ole edes pankkikorttia, jos on yhteinen tili? Tämän on pakko olla provo..
on meillä yhteinen tili miehellä vaan sinne tunnukset ja mulla ei pankkikorttia niin siksi antaa rahaa joskus.
Kerrotko mihin sitten käytät tuon 20€:n kuukausirahasi?
Tai siis paljonko miehillänne jää käteen lainojenhoitokulujen yms mainitsemienne kulujen jälkeen ??
Itse saan 20 eur kk
Ap:llä unohtui varmaan nolla tuon summan perästä (HOPE SO!)
Meillä omat tilit mutta minä hoidan laskut, lainan ym. ja tsekkaan tietyn summan kummallekin jolla pärjätään kuukausi. Loput säästötilille.
Näistä maksan meidän ruokaostokset, sekä lasten vaatteet osittain sekä tietysti omat menoni. Mies maksaa kaikki laskut eli autot, talon, vakuutukset ja lainanlyhennykset.
ja siittä lainat ruuat yms.ehkä 400-500 eur kk jää.
Meillä kaikki rahat on yhteisiä, siltä tililtä maksetaan missä rahaa on. Mitään viikko- tai kuukausirahoja ei erikseen maksella.
ja noilla makselen omat kuluni ja pääasiassa lasten vaatteet.
Mulla on tunnukset miehen tilille ja miehen maksama luottokortti. Voin ostaa mitä haluan.
Kuuluu minusta automaattisesti kotiäidin luontaisetuihin.
Eihän siitä paljoa jää. Miehelle jää kaikkien laskujen jälkeen kuukaudessa käteen ehkä n. 500 E. Tästä ylimenevästä yritetään sitten säästää ja budjetoida lapsille jotain ylimäääräistä, kuten kesän huvipuistokäynti tai elokuvaliput yms. Minulle ei paljoa jää, ehkä satanen kuussa mutta en kauheasti pääse täällä maalla muutenkaan rellestämään. Vaatekauppoihinkin on matkaa. Usein käy niin, että jos jotain haluan/tarvitsen niin mainitsen siitä vieraillessamme vanhemillani ja lähden äitini kanssa kauppaan sitä hakemaan.
Noloa, tiedän, 35-vuotias roikkuu äidin lompakolla, mutta minkäs teet, tämä on nyt tämä elämänvaihe, haluamme pitää kolme lastamme (3v, 4v ja 6v) omassa hoidossamme emmekä ole laittaneet heitä päiväkotiin. Siksi jää minun palkkani saamatta nyt vielä muutaman vuoden. Sitten kun kaikki lapset ovat alkaneet koulun niin rupean etsimään jotain työtä. Toivottavasti jotain sitten myös löytyy.
ettei ole vaan varaa maksaa enempää ja mä olen vähään tyytyväinen.
Mieheni maksaa vaatteeni tosin ostan niitä harvoin.4krt vuodessa mun kampaamokäyntini.Mihin edes rahaa tarvitsisin?
naurattaa, sori vaan.
mies laittaa mulle joka kk 500 euroa, tosin maksan ruokakaupassa ja kampaajalla jne tosta rahasta. jos raha loppuu niin sitten mies maksaa ruoat jne.