miten sen "masennus"-diagnoosin oikein saa?
minä myös ajattelin heittäytyä masentuneeksi.
miten sen diagnoosin lääkäriltä saa? valehtelemalla,että mikään ei kiinnosta,ei jaksa siivota,laittaa ruokaa?peseytyä?ei jaksa ruokkia lapsia?
mitä kaikkea etuja olette saavuttaneet sillä diagnoosilla?
Kommentit (39)
Kaksi oiretta ei kuitenkaan vielä riitä diagnoosiin. Tee nyt aluksi vaikka tämä testi:
http://www.tohtori.fi/?page=3459083
Uupumusta seuraa masennus, mikäli et korjaa tilannetta pikaisesti.
Älä ainakaan itsesi vahingoittumisesta haaveile. Ei auta tilannetta pidemmälle päälle.
Jos lapsilla on hoitopaikka, vie heidät sinne ja nuku! Jos ei ole, hanki sellainen (jos lapset liian pieniä hoitoon, hanki esim. MLL-hoitaja kotiin, jos lähipiirissä ei ole hoitoapua).
mulla olis kysymys, Onkohan mulla masennusta? Mikään ei huvita,tekee monesti mieli ajaa ojaan ts.päästä eroon kaikesta tästä,loukkaantua vakavasti tai ainakin niin ettei tarvitse huolehtia yhtään mistään. Nytkin kipeenä,ja silti pitäis huolehtia lähes kaikesta,EI HUVITA,Haluaisin vaan mennä nukkumaan koko päiväksi,viedä lapset hoitoon ja olla rauhas!!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2010 klo 21:32"]
Luuletko, että masennus on jotain pelleilyä? Ei ole, voin sanoa. Olen sairastanut vakavaa masennusta kohta vuoden ja antaisin mitä vain, että parantuisin ja masennus olisi taakse jäänyttä elämää.
[/quote]
Luuletko, että masennus on jotain pelleilyä? Ei ole, voin sanoa. Olen sairastanut vakavaa masennusta kohta vuoden ja antaisin mitä vain, että parantuisin ja masennus olisi taakse jäänyttä elämää.
Tyhmä saa mun puolesta olla, minkäs sille voi. Mutta että ihminen on noin typerä, ei sitä voi käsittää.
"mitä kaikkea etuja olette saavuttaneet sillä diagnoosilla?"
Olen saanut lääkitystä ja sairaalahoitoa psykiatrisessa sairaalassa.
Sinä luultavasti saisit masennuslääkkeet. Jos edelleen valittaisit pääsisit sairaanhoitajalle keskustelemaan. Jos kertoisit, ettet jaksa hoitaa lapsiasi, saisit lastensuojelun palvelut (perhetyöntekijän, tukiperheen, sijaisperheen lapsillesi).
Niihin saat reseptin, kun menet lääkärin luo...
En ihan ymmärrä ajatteluasi. Mitä etua saa, jos saa diabetes-diagnoosin tai haimasyöpä-diagnoosin?
"saa kai sillä tarhapaikan,vaikkei tarvetta?"
Ei ensimmäisenä. Ensin yritetään muut keinot. Tarhapaikkaan tarvitaan lääkärinlausunto, ja lääkärit eivät sitä muutaman valituksen perusteella kirjoita. Pitää kokeilla lääkkeet ja terapiat ensin. Vaikeassa masennuksessa tarhapaikan toki saa. Mutta myös yleensä sairaalapaikan.
Olen ollut myös oikeasti masentunut ja silloin olisin antanut vaikka oikean käteni, että olisin parantunut ja normaali taas.
Sinä voit minun puolestani ihan hyvin mennä heittäytymään ja saada erilaisia palveluja. Ei se ole minulta pois, mutta itsellesi teet vain hallaa sillä.
jos täytyy pelleillä tällaisella asialla. Lasten kasvulle on varmasti parempi, jos saavat edes osan ajasta levätä toisten aikuisten parissa.
saa kai sillä tarhapaikan,vaikkei tarvetta?
jotka ajattelevat, että masennus on pelkkää bluffia ja masentuneena elämä olisi jotenkin helpompaa kuin terveeenä?
odottaa että olet niin sekaisin, että ekalla käynnillä psykiatri lätkäisee kouraan antipsykoottireseptin, vaikka olit mennyt sinne vasten tahtoasi sairaanhoitajan kehoituksesta ja ainoa oireesi oli se, ettet tunne oloasi aina omaksi itseksesi.
Masennusdiagnoosilla saa näitä etuja: et saa koskaan vakuutusta, et saa välttämättä haluamiasi työpaikkoja, jos kerrot diagnoosista, ihmiset alkavat karsastaa sua, sun on tietysti pakko syödä lääkkeitä jolloin sulta lähtee tunteet ja seksihalut, ja varmaan unohdin tästä vielä jotain kivaa..
"Masennusdiagnoosilla saa näitä etuja: et saa koskaan vakuutusta, et saa välttämättä haluamiasi työpaikkoja, jos kerrot diagnoosista, ihmiset alkavat karsastaa sua, sun on tietysti pakko syödä lääkkeitä jolloin sulta lähtee tunteet ja seksihalut, ja varmaan unohdin tästä vielä jotain kivaa.."
Sä unohdit sen tärkeimmän. Painonnousun. Voit lisätä sellaiset 20-40 kg painoosi. Tulee noin 1-3 vuoden sisällä lääkkeen aloittamisesta. Syömisellä ja liikunnalla ei juuri merkitystä. Lääkkeet muuttavat aineenvaihduntaa.
- kaksi vuotta elämästä pois - mitäs siitä, ehtiihän sitä myöhemminkin!
- kuukausia suljetulla osastolla mielisairaalassa - edullinen asumismuoto!
- sähkösokkeja ja seurauksena muistin osittainen tuhoutuminen - kaipasinkin vauhtia elämääni!
- itsemurhayrityksiä - sainpahan ajella ambulanssilla!
- läheisten tuskaa - pysyvätvähän hereillä!
Eli mene itseesi ap, jos en paremmin tietäisi niin toivoisin sinun sairastuvan oikeasti että tietäisit mistä puhut.
/Parantunut
vaan persoonallisuushäiriödiagnoosin. Ja se ei lähde kulumallakaan. Ei mitään väliä, vaikka todistat sen vääräksi omaisten kera. Sitten jos lääkärit toteavat sen virheeksi, sitä ei voida siitäkään huolimatta poistaa papereista.
Persoonallisuushäiriöllä saa ainakin huonoa palvelua terveyskeskuksesta, jos ei muuta. Persoonallisuushäiriöinen kun ei voi olla fyysisesti sairas/kipeä.
"kuukausia suljetulla osastolla mielisairaalassa - edullinen asumismuoto!"
Aika kallista. Lasku tulee perässä. Jos itsellä ei tuloja, niin puoliso maksaa, tai ulosottoon menee.
Olisi pitänyt tietysti vertailla hintoja ja kilpailuttaa sairaaloita keskenään!
/15
Onkohan mulla masennusta? Mikään ei huvita,tekee monesti mieli ajaa ojaan ts.päästä eroon kaikesta tästä,loukkaantua vakavasti tai ainakin niin ettei tarvitse huolehtia yhtään mistään. Nytkin kipeenä,ja silti pitäis huolehtia lähes kaikesta,EI HUVITA,Haluaisin vaan mennä nukkumaan koko päiväksi,viedä lapset hoitoon ja olla rauhas!!