Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi on kyllä yksi superjunttila

Vierailija
26.02.2010 |

Ihan ekana huomautan, että en ole helsinkiläinen, en ole edes asunut siellä kuin muutaman vuoden ja nykyään en asu lähelläkään koko pk seutua. Ihmettelen kuitenkin suuresti miten täällä av:llä aina haukutaan helsinkiläisiä. Oman kokemuksen mukaan Helsinki on varmasti ainoa suvaitsevainen kaupunki Suomessa, koska siellä on niin paljon erilaisia ihmisiä. Toisin kuin muissa tuppukylissä ei jokaista vastaantulevaa tarvi alkaa ihmettelemään. Täällä av:lla väitetään usein helsinkiläisiä ylpeiksi ja halveksivan muualla asuvia, mutta enempi olen huomannut näitten ns. maalaisten haukkuvan helsinkiläisiä.

Mä en oikein todella ymmärrä miksi esim helsingin lumiongelmat aiheuttaa niin paljon närää muualla kuin helsingissä asuvissa. Jos jossain pikkukylässä saadaan ne kaksi ristissä olevaa tietä aurattua lumen jäljiltä niin sehän on hienoa. Helsingissä tilanne on toinen ja kyseessä on maan pääkaupunki, joten tietysti asiaa uutisoidaan toisin kuin muuta Suomea.

Mutta näinhän se on. Suomalaiset ovat kateellisiä, sisäänpäinkääntyneitä jurputtajia, jotka eivät kestä mitään mikä eroaa siitä omasta elinympäristöstä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tämä ihan sama päde sitten tsadilaisten suhautumisessa kehä3:n ulkopuolella asuviin?

Suomalaiset ovat kateellisiä, sisäänpäinkääntyneitä jurputtajia, jotka eivät kestä mitään mikä eroaa siitä omasta elinympäristöstä.

Vierailija
2/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tämä ihan sama päde sitten tsadilaisten suhautumisessa kehä3:n ulkopuolella asuviin?

Suomalaiset ovat kateellisiä, sisäänpäinkääntyneitä jurputtajia, jotka eivät kestä mitään mikä eroaa siitä omasta elinympäristöstä.

mutta en ole koskaan kuullut helsinkiläisten suhtautuvan yhtä lailla halveksien tai muuten jurputtavan näistä muista. Ilmeisesti koska ei ole ollut tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole koskaan kuullut helsinkiläisten suhtautuvan yhtä lailla halveksien tai muuten jurputtavan näistä muista. Ilmeisesti koska ei ole ollut tarvetta.

Vierailija
4/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poissa (yli 10 v), sitä kummemmaksi se meidän silmissä muuttuu

Vierailija
5/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen roikkunut täällä jo melkein 6 vuotta.

ap

Vierailija
6/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä poikkeaa minun omasta elinympäristöstä.

Vierailija
7/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä poikkeaa minun omasta elinympäristöstä.

Ruisleivät raahataan mukaan viikon lomamatkalle, Suomi-baarissa istutaan siitäkin viikosta suurin osa illoista, Suomea puhutaan kaikille, ymmärtävät he sitä tai eivät, oletetaan että kaikki asiat hoidetaan samoin kuin kotimaassa ja mistään ei tingitä. Laatu on oltava samaa kuin kotonakin tai sitten alkaa valitus... yms.

Jos joku Suomessakin poikkeaa asetetuista normeista, saa hän vihat ja halveksunnat heti päälleen, koska Suomalainen noudattaa annettuja ohjeita pilkulleen, erilainen käytös on halveksuttavaa.

jne jne. Todella jäykkää kansaa, moneen muihin verrattuna.

t; paljon matkaillut ja muitakin kulttuureja ymmärtävä.

Vierailija
8/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla sielta suomesta pois paasee.

vali vali.

Vierailija
9/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa samaa mieltä. Se Helsinki-viha, mihin joskus muualla Suomessa törmää, on jotain aivan käsittämättömän voimakasta. Täällä pk-seudulla taas en ole kenenkään huomannut huokuvan mitään Kokkola-vihaa (tms.). Päinvastoin ihmiset kyläilevät täältä käsin paljon sukulaistensa luona, kesämökeillä ja kotikunnissaan. Ehkä muualla asuvilla ei ole siteitä tänne, ja jäljelle jää vain perisuomalaiset viha ja kateus.

Vierailija
10/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleivät raahataan mukaan viikon lomamatkalle, Suomi-baarissa istutaan siitäkin viikosta suurin osa illoista, Suomea puhutaan kaikille, ymmärtävät he sitä tai eivät, oletetaan että kaikki asiat hoidetaan samoin kuin kotimaassa ja mistään ei tingitä. Laatu on oltava samaa kuin kotonakin tai sitten alkaa valitus... yms.

Tunnetteko te oikeasti näitä? Tai ainakaan ketään vuoden 1950 jälkeen syntynyttä, joka tekee noin? Olen ollut kahdella seuramatkalla (Kanaria ja Tunisia) ja minusta se vanhempikn ikäluokka siellä on vaikuttanut fiksulta ja mukautuvaiselta. Tosin kontakti on ollut lähinnä hotellilla ja lennolla+bussisssa, en juuri perusta retkistä.

:D Hieno Kosmopoliitti Ihminen.

(Itse olen matkustellut Etelä-Ameriikkaa ja Antarktista lukuunottamatta kaikilla mantereilla ja asunut kolmessa maassa Suomen lisäksi. Jos sillä nyt saa jotain respectiä ;))

Vierailija
11/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut useita nuria perheitä, jotka "pelkäävät" kaikkea ulkomailla, ei voi lähteä minnekään jos asiat eivät ole yhtä hyvin ja "puhtaita" kuin Suomessa.

Esim, lapsille otetaan ruokaa mukaan parin viikon ajalle, kun eihän siellä voi mitään syödä. Mitä ne paikalliset sitten syövät/syöttävät lapsilleen?

Vaippoja myöten on raahataan kaikki, eihän sieltä voi niitä saada..

Raskaan ei uskalla matkustaa, jos jotain sattuu, joutuu vielä lääkärille siellä.. hui.

Toisin sanoen, ei ymmärretä että ne ihmiset siellä toisessa maassakin elävät ihan samaa arkea kuin mekin täällä. Käyvät töissä, kaupassa, tekevät ruokaa, maksavat veroja. Ja kyllä synnyttävät lapsensakin siellä, eivät lennä Suomeen sitä tekemään, "täydelliseen" terveydenhuoltoon.

Oikei, hyvin kärjistettyä, mutta ärsyttävää huomata tuollaista "pelkoa" muita kohtaan.

Vierailija
12/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko te oikeasti näitä? Tai ainakaan ketään vuoden 1950 jälkeen syntynyttä, joka tekee noin? Olen ollut kahdella seuramatkalla (Kanaria ja Tunisia) ja minusta se vanhempikn ikäluokka siellä on vaikuttanut fiksulta ja mukautuvaiselta. Tosin kontakti on ollut lähinnä hotellilla ja lennolla+bussisssa, en juuri perusta retkistä.

:D Hieno Kosmopoliitti Ihminen. (Itse olen matkustellut Etelä-Ameriikkaa ja Antarktista lukuunottamatta kaikilla mantereilla ja asunut kolmessa maassa Suomen lisäksi. Jos sillä nyt saa jotain respectiä ;))

Mun lomaromanssini, nykyinen aviomies, oli töissä suomalaisten käyttämässä otellissa ja kyllä siellä oli ihan nuoretkin ihmiset jotka odotti just tätä suomen-kieltä ja samaa tasoa kaikessa.

Jääkaappi vaihdettiin yhdeltä perheeltä 3 krt (ihan totta kantoivat pojat ulos ja sisään) kun se ei pitänyt 40 asteessa enää kylmänä. No se oli tungettu ihan täyteen kaiken lisäksi. Ei ne Suomessakaan enää jääkaaapit toimi noilla lämpölukemilla. Kaikesta valitusta koko jan. Ja suomihumppaa piti soittaa koko ajan ja kuheaa kännäämistä. Kyllä hävettää olla suomalainen joskus tuolla lomapaikoissa.

Vierailija
13/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yli 40 astetta lamminta? Asun maassa, jossa lampotila voi yltaa kuumina kesina 50 asteeseen, normaali kesat pyorii siina 45 asteen paikkeilla. Ja meilla todellakin jaakaapit pysyy just niin kylmana kun halutaan. Eli 2-3 asteessa.

Riippuu tietysti hotellin tasosta, mutta jos on esim. 5* niin kylla silla saa jo olettaa saavansa toimivan jaakaapin.

Ihan yhtalailla muista maista tulevat valittavat.

Sita minakaan en ymmarra, etta pitaa tuoda ruoka mukanaan Suomesta ja odottaa kaiken olevan suomalaista muuallakin.

Vierailija
14/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suomalaiset ehkä hirvein kansa ikinä.

Valitettavasti olen syntynyt suomalaiseksi, mutta onneksi minun ei tarvitse elää kuten perussuomalainen.

Vierailija
16/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta tuntuu vähän siltä, että tämä junttipalsta av nyt on nimenomaan landepaukkujen erityisessä suosiossa. Helsinkiläisillä kun lienee lapsellisinakin enemmän muuta tekemistä ja elämää piisaavan kuin roikkua täällä purnaamassa milloin mistäkin. Mun mielestä tämä mesta on suoraan verrattavissa johonkin city.fi:n tai johonkin radio mafiaan tai vastaavaan (onkohan sitä enää olemassakaan), eli nimenomaan maalaisten suosiossa olevaan "tosi in-juttuun" :)

Vierailija
17/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näinhän se on. Suomalaiset ovat kateellisiä, sisäänpäinkääntyneitä jurputtajia, jotka eivät kestä mitään mikä eroaa siitä omasta elinympäristöstä.

Kyllä joka maassa on ne omat kaupunkinsa joiden asukkaita pidetään sellaisina että ne pitävät itseään parempina kuin muut jne. Ei tämä ole mikään Suomi-juttu. :)

Vierailija
18/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että helsinkiläiset pitävät itseään paaaljon parempana, mitä muita. Ja miksi maalaiset inhoaa helsinkiläisiä? Tässä muutama syy:

-Kettutyöt, eli helsingistä tulee muutama ns.kettutyttö, jotka yrittävät tärvellä maalla eläjän elinkeinon.

- Homot, helsinkiin on pesiytynyt henkisesti sairaita ihmisiä, jotka yrittävät saada koko maahan homoille järettömiä oikeuksia.

- Maahanmuuttajat, koska helsingissä on paljon mutuja, he haluaisivat koko Suomeen prosentualisesti samanverran mutuja.

- Eu. Helsinkiläiset ja muut eteläsuomalaiset halusivat eu:n, huolimatta siittä miten käy maaseudun elinkeinon. Eu äänestyksessä nähtiin, että 90% suomenalasta oli eu vastaista, mutta helsinkiläiset päättivät toisin.

Tuossa muutama syy.

Vierailija
19/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lukekaa nyt tätäkin ketjua LOL

Vierailija
20/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa suomalaisesta tylyydestä johtuu epäilemättä geeneistä. Kaikkein juroimmat otukset kun pistettiin paattiin tuolla Suomenlahden eteläpuolella ja tuupattiin kulkemaan meren yli.

Suomalaisissa ikävintä on se, ettei kenestäkään piitata paskan vertaa. Paitsi itsestä tietysti. Olemme ulkomailla asuva perhe ja tämän havaitsee aina kun Suomessa käy.