Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on kyllä yksi superjunttila

Vierailija
26.02.2010 |

Ihan ekana huomautan, että en ole helsinkiläinen, en ole edes asunut siellä kuin muutaman vuoden ja nykyään en asu lähelläkään koko pk seutua. Ihmettelen kuitenkin suuresti miten täällä av:llä aina haukutaan helsinkiläisiä. Oman kokemuksen mukaan Helsinki on varmasti ainoa suvaitsevainen kaupunki Suomessa, koska siellä on niin paljon erilaisia ihmisiä. Toisin kuin muissa tuppukylissä ei jokaista vastaantulevaa tarvi alkaa ihmettelemään. Täällä av:lla väitetään usein helsinkiläisiä ylpeiksi ja halveksivan muualla asuvia, mutta enempi olen huomannut näitten ns. maalaisten haukkuvan helsinkiläisiä.

Mä en oikein todella ymmärrä miksi esim helsingin lumiongelmat aiheuttaa niin paljon närää muualla kuin helsingissä asuvissa. Jos jossain pikkukylässä saadaan ne kaksi ristissä olevaa tietä aurattua lumen jäljiltä niin sehän on hienoa. Helsingissä tilanne on toinen ja kyseessä on maan pääkaupunki, joten tietysti asiaa uutisoidaan toisin kuin muuta Suomea.

Mutta näinhän se on. Suomalaiset ovat kateellisiä, sisäänpäinkääntyneitä jurputtajia, jotka eivät kestä mitään mikä eroaa siitä omasta elinympäristöstä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan pääkaupunkiseutulaisten kirjoituksissa, itse en näe tarvetta haukkua ketään asuinpaikkansa mukaan mutta ei oo kiva maalaisena lukea olevansa landepaukku. Jotkut sitten tietenkin haukkuvat "takaisin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme