Mä en ymmärrä miks jotkut tekee lapsia vaikka asuu vuokralla?
Jos asuvat vaikka koko elämänsä ei jää mitään perintöä lapselle annettavaksi.
Kommentit (56)
Jos keski-ikä lähentelee 80:tä, ja lapset tehdään noin kolmikymppisinä, nii mihin viiskymppinen mitään perintöä tarvitsee?
ap:n lähtökohta sitten se, että lapsista tulee työtävieroksuvia luusereita jotka ovat vanhempien varojen varassa vielä aikuisenakin?
Mä haluan että lapselleni jää rahaa jolla elää leveämpää elämää kuin mulla aikoinaan.
Mä haluan että lapselleni jää rahaa jolla elää leveämpää elämää kuin mulla aikoinaan.
Me asutaan omassa asunossa mutta ei sen takia että jotain perintöä nyt halutaan jättää ja kun lapsia on 3, niin ei se osiin jaettuina edes suuren suuri perintö tule olemaan.
Vanhempani asuvat vuokralla ja mä toivon vaan että saan pitää ne mahdollisimaan pitkään täällä elossa. Mikään rahasumma ei mua lohduttaisi heidän kuoltua. Toisaalta mä en edes sellasta tartte. Olen kouluttautunut ja käyn töissä, pärjään omillani.
se että usein perinnöks jää vielä sitä asuntolainaakin maksettavaks... lapsia voi tehdä vaikka asuis vanhemmillaan, kyllä sen asunnon ehtii ostaa myöhemminki jos haluaa, ja yhtälailla kuluja on omistusasunnossa kuin vuokra-asunnossakin (ja huomattavasti paljon enemmän hommmaa).
Eikä pelkästään sen perinnön takia, vaan pitäisihän nyt olla perheessä asiat kunnossa silloin kun lapsia tehdään. Toki ymmärrän, että voi lasten syntymän jälkeen tulla onnettomuuksia, työttömyyttä, sairautta jms. jotka pakottavat muuttamaan vuokralle, mutta ei nyt sentään pitäisi ehdoin tahdoin sellaiseen ympäristöön lapsia tehdä! Sitten siellä asutaan ympristössä, jossa lapset saavat esimerkkiä kaiken maailman alko- ja huumeongelmista, eikä koulunkäyntiä ja työntekoa arvosteta ja ihmetellään, että miksi maailma ei ole eidän lapsille tasa-arvoinen.
että perintö on se syy miksi lapsia tehdään. Enkä myöskään tiennyt, että asunto on ainoa omaisuus mitä ihmisellä voi olla.
mutta ajattelen että ei lisäraha pahasta ole.Ja saa aikanaan opiskella niin pitkälle kuin haluaa ja päätä on ja matkustella yms.
mutta ajattelen että ei lisäraha pahasta ole.Ja saa aikanaan opiskella niin pitkälle kuin haluaa ja päätä on ja matkustella yms.
tai sitten sun lapsi on ns. ikuinen opiskelija.
Ehkä jotenkin niukasti ymmärtäisin, jos kysymyksenasettelu olisi toisinpäin: "En ymmärrä niitä, jotka asuvat vuokralla, vaikka heillä on lapsia."
On varmaan tosi huono asia, että jää rahaa lasten kanssa muuhunkin kuin asuntoon...
Eikä pelkästään sen perinnön takia, vaan pitäisihän nyt olla perheessä asiat kunnossa silloin kun lapsia tehdään. Toki ymmärrän, että voi lasten syntymän jälkeen tulla onnettomuuksia, työttömyyttä, sairautta jms. jotka pakottavat muuttamaan vuokralle, mutta ei nyt sentään pitäisi ehdoin tahdoin sellaiseen ympäristöön lapsia tehdä! Sitten siellä asutaan ympristössä, jossa lapset saavat esimerkkiä kaiken maailman alko- ja huumeongelmista, eikä koulunkäyntiä ja työntekoa arvosteta ja ihmetellään, että miksi maailma ei ole eidän lapsille tasa-arvoinen.
vuokra-asunnoissa asuu siis luuseroperheitä ja alkoholisteja ja narkkareita :D vitsit mitä juttuja. koko lapsuuteni olen asunut vuokra-asunnossa sisaruksieni ja äitini kanssa (huom. yh-äiti=pohjasakkaa?) ja kävin peruskoulut, lukion ja vielä päälle ammattikoulun ja nyt minulla on työpaikka ja oma perhe. ihan paskan jauhamista tollaset jutut vuokralla asumisesta!
voihan sitä jättää vaikka kuinka isot perinnöt, jotka on sijoittanut vaikka osakkeisiin sen sijaan kuin asuntolainan korkoihin.
en taas ymmärrä, miten joku kykenee tekemään näin vajaaälyisen aloituksen.
en taas ymmärrä, miten joku kykenee tekemään näin vajaaälyisen aloituksen.
Meillä on alle puolivuotias lapsi, ja menee vielä vuosia ennen kuin muutamme (jos silloinkaan) omistusasuntoon. Vuokralla asuessa jää tosiaankin rahaa muuhunkin eikä tarvitse hermoilla lainan maksamisista. Eikä mielestäni esim. kolmiota tarvitse sillä sekunnilla kun lapsi syntyy, hänhän tarvitsee oman huoneen vasta kouluiässä! Meillä on mukavan tilava kaksio, jossa mahtuu olemaan loistavasti.
Ja vielä ap:lle huomio: vuokra-asuntoja on kyllä muillakin alueilla kuin itse vuokra-asuntopaskalähiöissä, jos et sattunut tietämään. Meidänkin asuntomme on hyvälaatuisessa taloyhtiössä, jossa lähes kaikki muut ovat omistusasuntoja eikä narkkareista tms. tietoakaan.
Niin en mäkään ymmärrä, että miksi ihmiset ei AINA ja ENSISIJAISESTI ajattele sitä hetkeä kun kuolla kupsahtavat.:D Sehän se onkin tärkeintä, että saa tämän elossaolemisongelman suoritettua ripeästi pois alta. Ei tarvi siitäkään stressata. ;)
ainakin haluan, että lapsistani kasvaa menestyneitä ja hankkivat itse omaisuutensa! Niin olen itsekkin tehnyt.