Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en ymmärrä miks jotkut tekee lapsia vaikka asuu vuokralla?

Vierailija
26.02.2010 |

Jos asuvat vaikka koko elämänsä ei jää mitään perintöä lapselle annettavaksi.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hauskan suppea ajatusmaailma aloittajalla.

Itse olen raskanaa ja asun vuokralla siksi että nykyisellä paikkakunnalla en tule iänkaiken pysymään ja jos täältä ostaa asunnon, sitä on helkkarin vaikea saada kaupaksi.

Vierailija
2/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun mun narsku anopin suusta:))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, itse olen viettänyt elämäni ensimmäiset 5 vuotta OPISKELIJA-asunnossa. Nyt vanhemmillani on hyvällä alueella hyvän kokoinen ja hienoksi laitettu okt.

Eikä se omistuasunto mitään perintöä takaa. Jos vanhemmat joutuvat olemaan pitkään esim. vanhainkodissa voi sille tulla hintaa niin paljon että omistusasunto joudutaan myymään. Ja tietty aina voi tulla tulipalo tms. joka vie kaiken paitsi pankkitalletukset tms.

Jos asuvat vaikka koko elämänsä ei jää mitään perintöä lapselle annettavaksi.

Vierailija
4/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpylässä.

Eikä pelkästään sen perinnön takia, vaan pitäisihän nyt olla perheessä asiat kunnossa silloin kun lapsia tehdään. Toki ymmärrän, että voi lasten syntymän jälkeen tulla onnettomuuksia, työttömyyttä, sairautta jms. jotka pakottavat muuttamaan vuokralle, mutta ei nyt sentään pitäisi ehdoin tahdoin sellaiseen ympäristöön lapsia tehdä! Sitten siellä asutaan ympristössä, jossa lapset saavat esimerkkiä kaiken maailman alko- ja huumeongelmista, eikä koulunkäyntiä ja työntekoa arvosteta ja ihmetellään, että miksi maailma ei ole eidän lapsille tasa-arvoinen.

Vierailija
5/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pelkästään sen perinnön takia, vaan pitäisihän nyt olla perheessä asiat kunnossa silloin kun lapsia tehdään. Toki ymmärrän, että voi lasten syntymän jälkeen tulla onnettomuuksia, työttömyyttä, sairautta jms. jotka pakottavat muuttamaan vuokralle, mutta ei nyt sentään pitäisi ehdoin tahdoin sellaiseen ympäristöön lapsia tehdä! Sitten siellä asutaan ympristössä, jossa lapset saavat esimerkkiä kaiken maailman alko- ja huumeongelmista, eikä koulunkäyntiä ja työntekoa arvosteta ja ihmetellään, että miksi maailma ei ole eidän lapsille tasa-arvoinen.

Terv. Vuokralla-asujat, joilla kaikki kunnossa ja kaksi lasta Ai niin, meidän ympäristömme on aivan täydellinen. Pihassamme ei asu alko-ongelmaisia eikä muitakaan ja voivoi vaikka asuisikin.

Vierailija
6/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä sain esikoisen asuttiin vuokralla, haluttiin lapsi mutta rahatilanne oli silloin se että lainaa ei oltaisi pankista saatu. Päämäärä meillä oli ja nyt se on täyttynyt. Kolmikymppisinä pystyttiin maksamaan lainaa ja ostamaan omatalo. Ensisijaisesti ei ollut kyllä mielessä että lapsille perintöä saadaan jättää vaan ihan muut syyt.

Eipä kaduta yhtään se että esikoinen tehtiin, ihan on hieno nuori kasvanut siitä ja opiskelee lukiossa tällä hetkellä. Perinnöstä ei olla puhuttu. Mun toiveet lapsista on se että heistä kasvaa kunniallisia töitä tekeviä ja omillaan pärjääviä aikuisia, eikä mulla ole aikomustakaan kuolla moneen vuoteen vielä eikä miehelläni ja jos toinen meistä kupsahtaa aikaisemmin kuin toinen, niin mitään perintöä ei silloin vielä jaella.

Vierailija
7/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin/kunnan vuokralla??? Outoa kyllä yleistää näin yksinkertaisesti, ellei itse ole jotenkin... yksinkertainen.

Esim. meillä asuialeella on omistus-, osaomistus, aso- ja vuokra-asuntoja. Ihanan rauhallista, ja näyttävät nuo vuokralla asuvatkin ihan töissä käyvän.

Se miksi maailma ei ole tasa-arvoinen, johtuu kyllä näistä ap:n ja muiden kaltaistensa ennakkoluuloista.

Vierailija
8/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus näitä aloituksia...

Vierailija
9/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan he alkaisivat odottaa mun kuolemaa :D

Vierailija
10/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahimmassa tapauksessa välit menee poikki lopuksi iäksi.

Itsellääni nyt kokemusta kahdesta jakamattomasta kuolinpesästä, eikä paljoa naurata.

Mutta:

Kiva asenne muuten ap:llä, ilmeisesti odottaa itse saavansa vanhemmiltaan lihavan perinnön näiden kuoltua, ja toivoo sen tapahtuvan asap!

Nykyisin vain tahtoo omistusasuminen tarkoittavan niin suuria lainoja, että niistä jääkin kivasti maksettavaa perikunnalle...

Vierailija
11/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen 22-vuotiaana, asuttiin sillin vuokralla helsingin pahamaineissa Mellunmäessä.

Nyt asutaan omassa asunnossa Jollaksessa, lapsia on kolme.

Eikä kaduta pätkääkään että lapsia on tehty jo vuokralla asumisen aikoihin.

Vierailija
12/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokralla asuvat.Mieheni vanhemmilta jää ja lapsellemme haluan antaa hyvän perinnön.En tosiaan arvosta köyhiä vanhempiani jotka tekivät 3 lasta vaikka heillä ei olisi ollut varaa elättää meitä.

Vierailija
13/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä kerron sinulle tarnani. Halusin jsa sain lapsia kauan vaikka asuin vuokralla ja asun edelleenkin. Löysin 10 vuotta sitten ihan vuorka-asunnon jota ei voi ostaa itseleen koskaan. Asunto on niin ihana että muutin siihen. Siitä huolimatta vaikka asun vuokralla minulla on kaksi muuta omistusasuntoa jotka olen vuokrannut edelleen ja kesämökki. Kyllä lapseni ne tai jotkut muut asunnot saavat perinnöksi sitten aikanaan minulta.

Tuo sinun kysymyksesi oli vähän samanlainen kun en ymmärrä miksi sellaiset ihmiset tekevät lapsia jotka käyttävät rahansa matkusteluun, huvitteluun ym. kun ne rahat eivät jää lapsille perinnöksi.

Vierailija
14/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on stereotyyppiset kuvitelmat vuokra-asumisestakin osalla.

Itse asun kunnan vuokrarivarissa. On ainoa rivitaloyhtiö alueella, ympärillä omakotitaloja. Yhteenkään narkkariin tai humalaiseen en ole vielä alueella törmännyt. Edellinen kunnan vuokra-asunto oli rivari vastaavassa ympäristössä. Naapureista ei ole kummassakaan paikassa ollut ikinä mitään haittaa - paitsi omakotitalojen osalta, kun niiden pihoista juoksentelee koiria irrallaan.

Vierailija
15/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku kehtaa kysyä näin typeriä!!!!! ois jännä tietää käytkö ihan täysillä...

Vierailija
16/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ei peri asuntoa, mutta elävät vain kerran.

Nyt pystytään takaamaan lapsille kaunis koti järven rannalla, ihana ympäristö, lapsiperhe alue.

Se hetki mitä eletään on kaikkein tärkein ja tämä meidän koti on aivan ihana.

Lapset viihtyy täällä ja on niin kaunista.

Ah niin ihanaa!

Vierailija
17/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatika toi puutarhani. Lapset syö terasilla kesäisin ja pulahtaa uimaan monta kertaa päivässä.

Yhtään ongelmaista ei kävele vastaan ja monella teistä ei ole yhtä kaunista asuntoa, kuin meillä.

Niin osa vaan teistä asuu hulppeassa omakotitalossa ja monilla teistä on ankea koti.

Vierailija
18/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tullaan saamaan perintöä joskus 40-vuoden päästä jos ja kun appi heittää veivinsä..ollaan silloin 70-vuotiaita=)Aateltiin lähtee kiertää maailma ja loput rahat sit omille 50-vuotiaille lapsille=)

Vierailija
19/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta omistaa esim. 0,5%.

Vierailija
20/56 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se nyt ap:lle mitään sanoo. 150 neliön asunnoissa erittäin kohtuullisella vuokralla.

Millä tavoin elämäni olisi pitänyt olla kunnossa ennen lapsia?