Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

valitusta miehestä

Vierailija
26.02.2010 |

Olen suhteessa periaatteessa ihanan ja kunnollisen miehen kanssa. Odotan meille ensimmäistä yhteistä vauvaa. Emme asu saman katon alla.

Olemme aiemin jutelleet ettei mies maksaisi elareita vaan osallistuisi täysipainoisesti muuten tulevan lapsen elämään ja kuluihin. Nyt kuitenkin on muutaman viime kuun aikana näyttänyt taas siltä, ettei mies hallitse rahojaan vaan ne valuvat sormien läpi 'jonnekin'.

Miehellä on kuussa käytössään n. kaksi kertaa sen verran rahaa kuin minulla ja vähemmän elätettäviä. Kuukausia on nyt suunniteltu tiettyjen vaunujen, turvakaukalon, sängyn ja lipaston hankintaa. Lisäksi mun käyttöön kevyemmät rattaat, toinen turvaistuin sekä rintareppu. Näistä tuo ensimmäinen lista on miehen hankittavia ja viimeiset kolme minun hankittavia. Mies on hankkinut nyt vasta kaukalon. Kun 'ei ole varaa' muihin. Kaikki hänen luona olevat vauvanvaatteet (mun hankkimia lähinnä) ovat yhä pahvilaatikossa kun ei ole varaa ostaa edes sitä 100€ lipastoa mihin ne voisi viikata. Vauva syntyy n. kuukauden päästä.

Kuitenkin hän havittelee jatkuvasti erilaisia reissuja, moottorikelkan vuokraamista viikonlopuksi (se on kumma, miten 350€ kelkan vkonloppuvuokrasta ei ole mitään, mutta vauvanvaunuihin sitä rahaa ei ole), ostelee levyjä, kirjoja ym ja sitten valittaa rahapulaa.

Mä en nyt sitten tiedä.. Jotenkin on alkanu tuntumaan että josko sittenkin vaatisin häneltä ne elarit. KUn muuten tämä kuvio on äkkiä niinpäin, että minä ostelen ja hän jatkaa huvittelua. Tiedän kyllä hänen olevan tietyllä tapaa tarkka rahankäyttäjä (luottotiedot ok, laskut aina ajallaan maksettuna), mutta kuitenkin tuo halu huvitella näyttää olevan tärkeämpää kuin tulevan vauvan tarvikkeiden hankinta. Saas nähdä, mihin tämä tästä kääntyy vielä. Ärsyttää vaan, kun itse on pitänyt raskauden alusta asti kurinalaisempaa linjaa rahan kanssa että saisi kaiken tarpeellisen hankittua ja sitten tuo parempituloinen vinkuu kun ei ole varaa.

Kommentit (10)

1/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen edun vuoksi sinun pitää kyniä tuo narsisti ja sen jälkeen hankkia tunnollinen imuroija miehen malliksi.

Vierailija
2/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet suhteessa miehen kanssa ja samalla mietitte jotain elareita....varmaan joku lukihärö tai muuta, mutta en ymmärtänyt teidän n. "suhdetta" pätkääkään tai sitten elän itse jossain kuplassa ja kuvittelen suhteen aivan erilaiseksi :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksesta yhtään mitään.

Mitä helvettiä se sinulle kuuluu, mihin mies rahansa panee kun ette edes asu yhdessä? Lapsi kuitenkin piti tehdä... voi huh huh, onnea vaan..

Vierailija
4/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aivan tyypilliseltä mieheltä, en ikinä olisi voinut kuvitella, että minun mieheni menisi automaattisesti omasta halustaan ja pyytämättä, esim. vaunuostoksille ja jos olisi tällainen ihme tapahtunut, ei todellakaan olisi osannut ostaa oikeanlaisia ja ajatella käytännöllisesti mitä vaunuissa täytyy olla ja mitä ei. Turvakaukalon kävi ostamassa pakosta kun olin sairaalassa ja sekin ostos tehtiin niin, että oltiin puhelinyhteydessä ja minä neuvoin mitä pitää ottaa huomioon :). Ja kaikille tiedoksi, minulla on aivan mahtava, ihana ja huomioon ottava mies ;), kaikkea ei tarvise osata!

Vierailija
5/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuon käytännössä kuitenkin tarvi mennä niin, että tarvittaessa saat rahaa mieheltä vauvan kuluihin?

Vai kuinka kaukana toisistanne asutte? Viettääkö mies aikaa luonasi viikollakin vai ainoastaan vkl?

Meillä asumiskuvio sama, välimatkaa parisataa km. Toistaiseksi asumme erillään, aika näyttää muutammeko yhteen. Mies meillä vain vkl, mutta raha siirtyy tililtä toiselle tarvittaessa välittömästi vaikkakin myös tämän miehen haaveissa on kesän festarit ja uusi auto yms :D

Ehkä sinun pitäisi saada mies todella ymmärtämään vastuunsa ja mahdollisimman paljon aikaa vauvan kanssa viettäessään hän sen varmasti ymmärtää!

Saattaahan tuo olla vielä epävarmuutta ja pelkoa tulevasta...moni kuulemma haluaa vasta sitten ostaa ne vaunut yms, kun lapsi on päivänvalon nähnyt.

Tsemppiä :)

Vierailija
6/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mies ei noin löysällä sopimuksella onnistu riittävästi osallistumaan vauvan kuluihin, olisi parempi että maksaa elareita. Kyllähän suhteessa voi ola ja osallistua vauvan hoitoon muutenkin.

7/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tarvitaan lapsenvahtia kun lähdetään tyttöjen kanssa yökylään.

Kyllähän suhteessa voi ola ja osallistua vauvan hoitoon muutenkin.

Vierailija
8/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sen verran, että sillä kuitenkin on velvollisuus osallistua lapsensa kuluihin. Tiedän hänen kyllä olevan vastuuntuntoinen, mutta hiukka hirvittää tuo tietynlainen kyvyttömyys säästää tuloista, joista se säästäminen oikeasti olisi mahdollista.

Tavataan 3-4 kertaa viikossa, ei asuta kauhean kaukana toisistamme. Mies pystyy ihan hyvin esim. lähtemään lapsen kanssa vaateostoksille jne, ei ole sinänsä mikään tumpelo. Tuo raha-asia on ainoa, mikä tässä mietityttää.

9/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen elättämisestä. Silloin mies salaman lailla tajuaa vastuunsa ja alkaa hoitamaan taloutensa niin että lapsen paras toteutuu.

Vierailija
10/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä haluaisinko kun meillä on erilainen rahankäyttökulttuuri.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi