Juoko muiden miehet joka ilta olutta?
Kommentit (88)
Täällä saa sen kuvan, että joka mammalla on täydellinen mies. No, tässä tää nyt siis nähtiin... Ja oma elämä näyttää taas paljon aurinkoisemmalta, kiitos :)
ehkä kerran kuussa ottaa yhden saunasiiderin. Koskaan ei ole ollut humalassa ja yhteistä elämää on meillä takana kohta 10 vuotta.
Pikkasen helpottaa etten ole ainoa kärsijä. En minä "kerjuulle" joudukkaan jos mieheni pihalle heitän. Hän on minulle niin paljon rahaa velkaa, että on pakko odottaa, että saa ne maksettua. Hän velkaantui silloin työttömänä ja lainasin hänelle rahaa. t. ap
sillloin tälloin olutta jääkaappiin. Ehkä noin 3 pulloa viikossa. Juo pullon ruuan kanssa. Pystyn siis säätelemään miehen oluen juontia :). Mies itse ei osta olutta. Minä ostan, jos on tiedossa ruokaa, jonka seuraksi olut sopii.
Ei välttis maksa velkojaan, ota se realistisena vaihtoehtona huomioon.
t. eräs sukulaisiaan myöten kynitty
että jos tilanne on todella tuo, että rahankäyttö on riistäytynyt juomisen kanssa, on entistä enemmän syytä olla huolissaan. Pistä ulos se.
40, 45 ja mitä niitä muita olikaan
lasketaan halviman Lidl-oluen mukaan 85senttiä tölkki. saldo arkipäivinä (5x13)x0,85=55,25€ ja viikonloppuna viinapullo ja kaljaa kontti= 60€. Eli kuukaudessa miehesi juo 460€. Vuodessa 5530€.
Miestin riskikulutusraja 7 annosta kerralla, 24 viikossa...
Testaa itsesi tai läheisesi riippuvuus
http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit
ja katso, onko tulevaisuus tässä
http://atuubi.yle.fi/node/5331
lasketaan halviman Lidl-oluen mukaan 85senttiä tölkki. saldo arkipäivinä (5x13)x0,85=55,25€ ja viikonloppuna viinapullo ja kaljaa kontti= 60€. Eli kuukaudessa miehesi juo 460€. Vuodessa 5530€.
Miestin riskikulutusraja 7 annosta kerralla, 24 viikossa...
Olen puhunut tuosta kaljaan menevästä rahamäärästä, mutta kun se on kuulemma halvempaa kuin vichy novelle, jota muutoin joisi. Ei tykkää hanavedestä koska ei ole hiilihappoa. t. ap
että jos tilanne on todella tuo, että rahankäyttö on riistäytynyt juomisen kanssa, on entistä enemmän syytä olla huolissaan. Pistä ulos se.
40, 45 ja mitä niitä muita olikaan
vaan pitkän työttömyysjakson sekä nykyisen pienipalkkaisen työn takia. On luottokorttikierteessä.
t. ap
soda stream. hiilihappoa saa ilman alkoholisoitumistakin.
soda stream. hiilihappoa saa ilman alkoholisoitumistakin.
t. ap
en ikinä olisi naimisissa miehen kanssa, joka juo joka ilta tai edes joka viikko.
Ihan järkyttävä ajatuskin.
Mitään absolutisteja emme kuitenkaan ole.
Viiniä ruuan kanssa silloin tällöin, joskus saunaolutta tai -siideriä mutta ei sen enempää.
en ikinä olisi naimisissa miehen kanssa, joka juo joka ilta tai edes joka viikko.
Juu, noin minäkin ajattelin vielä kun seurusteltiin. Mies aloitti juomisen naimisissa olon aikana, pikku hiljaa pullo pari olutta silloin tällöin. Nyt menee jo puolikas mäyräkoira joka toinen ilta, ja yrittää lopettaa (omien sanojensa mukaan) mutta tiukkaa näyttää tekevän.
Tuntuu, että kaikkien miehet tissuttelevat lähinnä sitä kaljaa. Eikö mistään löydy yhtä rankkaa kuin meiltä? Eli se puoli pulloa Kossua lähes putkeen juotuna ja siihen päälle pari "hämäys-siideriä" (eli että muka ne vain olisi juonut).
Anoppi eilen mulle kyllästyneellä ja moittivalla äänellä sanoi, että "no etkö sä nyt muka voi löydä niitä pulloja" kun oli taas puhetta siitä, että mies niitä piilottelee. Ei niitä millään aina kerkeä löytämään kun talossa on 160 neliötä tilaa ja satoja piilopaikkoja ja mies voi tempaista yhdellä kulauksella sen puolikkaan pullon! Joskus löydän, joskus en. Anopin mielestä minun täytyisi keksiä ongelmaan jokin ratkaisu (lue: jotain kivaa mielenpiristystä hänen pojalleen.) Onhan sitä monenlaista yritettykin, tuloksetta.
Hei te puolisoidenne alkoholin käytöstä huolestuneet. Ensimmäiseksi tärkein asia, on alkaa huolehtimaan itsestä, älä anna alkoholin huuruisen elämän viedä mennessään. Sinä voit elää hyvää elämää vaikka olisitte yhdessä ja puoliso jatkaisikin juomista.
Oma tarinani on pitkä, en kertaa sitä tähän kokonaan vaan se löytyy tuolta Päihdelinkin keskustelupalstan Kotikanavalta.(http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=2)
Olen kirjoittanut tätä nykyistä tilannetta muutaman kuukauden nimimerkillä Hinni. Olen kokenut saavani sieltä vertaistukea.
Ja jollekin ihmettelijälle sanon, etten minäkään mennyt naimisiin alkoholistin kanssa. Vuosien aikana päihteidenkäyttö ajatui puolisolla siihen, että oluesta ei noussutkaan ilo pintaan vaan mielen täytti syyllisyys ja häpeä. Nuo tunteet saivat aikaan sen, että tupaan tunki kieltäminen, valehteleminen ja salailu. Niissä alkoholistit ovat äärimmäisen taitavia. Me olemme yhteisten vuosien aikana kokeilleet kaiken mahdollisen kiristyksestä sopimuksiin, a-killasta päihdehoitajakäynteihin, yksi päihdekuntoutusjaksokin ennätti olla ennen tätä viimeistä käännettä. Minun puolisoni oli potilaana Lapuan Minnesotahoidossa (http://www.minnesota-hoito.fi/)ja en voi vielä käsittää (onhan tilanne uusi ja tuore) millainen muutos miestä on kohdannut. Varovaisen toiveikkaana tulevaisuudesta olen nyt. Ainakin sen olen oppinut, ettei minun tekoni ja rakkauteni ketään raitista. Oleellista on huolehtia itsestä - vain sillä tavoin voin huolehtia lapsista.
Voimia!! Rutistaa Hinni
että oletko ehkä kateellinen/ mustasukkainen? Kysyn tämän ihan hyvällä. Miehelläsi on jotain omaa, jota ei jaa sinun kanssasi. Se nyt vain sattuu olemaan kalja. Sitäpaitsi, pienessäkin pöhnässä ihminen on "omassa todellisuudessaan". Saatko kiinni tästä, auttaisiko ketutuksen purkamiseen? Enkä todellakaan tarkoita, että ala sinäkin vetää sitä kaljaa! :) 30
1-3 kaljaa. Se on ärsyttävää, olen itse absolutisti. En osaa sanoa miksi ärsyttää, kun ikinä ei ole humalassa, tekee kotihommat ja auttaa lasten kanssa jne... Ketuttaa vaan...
Jonkun pitäisi olla kateellinen juomisesta?! Enpä ole huvittavampaa kuullut! Vaikka olisi "se oma juttu",mutta kuka tervejärkinen nyt jostain ällöttäväst kaljan litkimisestä olisi kade?
Huh huh...onneksi meillä ei kumpikaan ole koskaan ymmärtänyt, mitä järkeä on juoda viina tai kaljaa!
Sinisilmäinen?
Juu, noin minäkin ajattelin vielä kun seurusteltiin. Mies aloitti juomisen naimisissa olon aikana, pikku hiljaa pullo pari olutta silloin tällöin. Nyt menee jo puolikas mäyräkoira joka toinen ilta, ja yrittää lopettaa (omien sanojensa mukaan) mutta tiukkaa näyttää tekevän.
maailmassa on kuule paljon ihmisiä, jotka ei ikinä ymmärrä, miksi pitäisi jotain alkoholia juoda. Ymmärrän kyllä jos se on monelle suomalaiselle käsittämätön ajatus.
kuka sihauttaa. Jos valehteleva juoppo sihauttaa, tunsin kauhua ja vihaa. Jos nykyinen mieheni sihauttaa (usein hänkin, väh. 4krt vkossa), ei ole tarpeen olla huolissaan, kun alkoholin käyttöön ei liity mitään epämääräistä, salaamista tai riitaa, asioiden laiminlyömistä jne.