Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ei kasva! :(

Vierailija
25.02.2010 |

Tulin juuri lasten kanssa neuvolasta ja itkettää. 7 viikoinen vauvani pulauttelee tosi paljon ja hänen kasvuaan on nyt pariin otteeseen seurailtu sen tiimoilta. Viime käynnillä hän oli kasvanut 15,9g/päivä, kun suositusten alaraja on kuulemma 15g. Nyt viikkoa myöhemmin painoa oli tullut vain 8,6g/päivä!

Vauva on täysimetyksellä ja maitoa kyllä mielestäni tulee riittävästi. Ainakin pulautukset ovat valtavia läjiä lattialla ja vaatteillamme, minulta menee pyykkiin monta paria liivinsuojia päivässä ja vauvan vaippa on litimärkä ainakin sen 5-6 krt päivässä. Imetys on minulle itselleni jotenkin tosi tärkeä juttu ja nyt neuvolassa sitten kuitenkin kehoitettiin siirtymään korvikkeisiin. Tätä täällä sitten itken ja tietenkin tuota vauvani heikkoa kasvua. Voi surku ja parku.

Vauva kuitenkin onneksi on tosi tyytyväinen, jaksaa seurustella ja nukkuukin öisin hyvin. Myös päivällä unta riittää yksi 3 tunnin pätkä ja muutama pienempi torkku.

Onko kohtalotovereita/vinkkejä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita itse heti 2 viikon maidoton, munaton, soijaton ja viljaton dieetti. Sen jälkeen olet huomattavasti viisaampi.

Eikö olis kätevämpää siirtyä korvikkeeseen. Johan tuollaisella ruokavaliolla imettävä mamma kuihtuu ihan olemattomiin.

Vierailija
22/23 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en saa pumpattua mitään vaikka 3 lasta oon täysimettänyt 6kk ja senkin jälkeen vielä yli 1-vuotiaaksi. Kukaan kolmesta lapsestani ei ole saanut korviketta. Silti jos pumppaan niin en saa juuri mitään irti. Just sen pienen tipan pohjalle kun olen kiskonut ensin pumppua niin että tissitkin on kipeenä. En vaan heru pumpulle. Jos imetän toisesta rinnasta niin samaan aikaan saan siitä vapaasta rinnasta n.50ml kohtuullisella työllä kun vauva imiessään käynnistää herumisen. Mutta siis pumpatun maidon määrästä ei voi päätellä mitään!!!

Ja tosta pulauttelusta. Sanoisin että refluksia tai allergiaa. Allergia luultavasti kun sun ekallakin lapsella on sitä. Meillä kaikilla lapsilla on ollut eriasteisia. Ekalla lievimmät ja tokalla kaikkein laajimmat.

Imetysdietti ei oo mulle ainakaan ollu ongelma. Maitoa korvaavia tuotteita on pilvin pimein, ihan jätskistä ruokakermaan saakka, Yosaa, kauramaitoa yms. pakkasesta löytyy viljattomia(keliaakikkojen)leipiä, hyviä myslejä on viljattomana jne. Leivän päälle maidotonta margariinia(esim. sin.Floraa tai Keijua), leivän päälle kurkkua tai leikkelettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei heru rintapumpulle laisinkaan. Jos vähänkään ressaat tai oudoksut pumppaamista, ei sitä tule. silti vauvasi saa varmasti maitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä