Arvostelkaa rippijuhlamenu !
Ajattelin laittaa seuraavaa:
- chililohi (kylmänä)
- savustettu siika
- sipulimarinoitu sisäfile (kylmänä)
- vihersalaatti erilaisista salaateista
- joku pasta-majoneesisalaatti (ehkä pasta-aurinkokuivattu tomaatti-suolakurkku-leipäjuusto)
-patonki ja levite
- vesimelonin paloja
-oliiveja
-ehkä katkistäytteisiä tuulihattuja
-vesi/olut/siideri/mehu
- appelsiinitäytteinen kinuskikakku
- suklaakakku (ehkä sacher + kermavaahto)
- keksipohjainen juusto-mangokakku
Kommentit (25)
Oluen ja siiderin jättäisin kuitenkin pois, oletan että kyseessä on perhejuhla, jossa on myös lapsia mukana. Lisäksi kyseessä on tietyssä mielessä hengellinen juhla, siksi en tarjoaisi alkoholia.
Mielestäni siideri (ei ainakaan mikään upcider-tyyppinen) ole edes mikään ruokajuoma.
Mehu/maito/vesi ja kahvit tms. olisi mielestäni riittävä.
monet TYKKÄÄ oluen mausta ruuan kanssa ;-)
Olen siis se, joka arvosteli tuota alkoholipuolta. Minäkin pidän oluen mausta ruuan kanssa, siideriä en tosiaan niinkään miellä ruokajuomaksi.
Toki myös kakut kuulostavat hyvälle. Itse rakastan sacheria, tuota mangokakkua en ole maistanut, monesti on pitänyt tehdä kyllä. Luulisin sen olevan ihanan raikasta.
Millais sais kutsun tai vois sitä tulla muuten vaan kuokkimaan... Todella herkullisen kuuloinen menu! HYVÄ HYVÄ !
ja sitten jotain muuta makeaa tarjolle. Korvaisin jonkun kakun ainakin voileipäkakulla... Ja tuo olut ja siideri kuulostaa minustakin oudolta... kotikalja kävisi, mutta olut ja siideri rippijuhlissa???
diggestive-voisulapohja, päälle vaniljatuorejuusto-tomusokeri-kermaseos, päälle vauvan muangososetta pari purkkia
niin mihin sitä voileipäkakkua enää tarvitsee ????? ei ymmärrä
Jos vieraita on paljon niin on tylsää kun kun vain yhdenlainen kakku x 3. parempi kun on monta erilaista kakkua
ja tuossahan sanottiin että olut ja siideri on alkoholittomia... kotikaljassakin on yhtä paljon prosentteja kuin ykkösessä
ottaisin siiderin pois ja laittaisin tarjolle viiniä, olutta, vettä ja mehua. Maito ei myöskään ole ruokajuoma juhlissa.
Ruokapuoli kuulostaa todella hyvältä, samoin makeat tarjottavat!
vieraita tulee noin 40 kpl..
montakohan lohta, täytekakkua jne
ap
ottaisin siiderin pois ja laittaisin tarjolle viiniä, olutta, vettä ja mehua. Maito ei myöskään ole ruokajuoma juhlissa. Ruokapuoli kuulostaa todella hyvältä, samoin makeat tarjottavat!
ei tulisi mieleenkään tarjota juhlissa
ap
2 lohta, 2 siikaa, yksi iso filee leikattuna ohuisiin paloihin, paljon salaattia
ainakin 4 täytekakkua.
Näin minä arvioisin määrät
mikä tuo kinuski appelsiinikakku on ?
aika hyviä ohjeita buffet-pöydän ruokien määristä:
http://www.amoriini.com/Sivusto/amoriini.php
kuulostaa :)
Ihan omiin havaintoihin liittyen ehdottaisin, että jättäisit vaikka yhden noista kakuista pois ja tilalle erilaisia pipareita. Lapset ainakin tykkää niitä napsia, jos ei kakut maistu :)
Mutta oikein hyvä tuo suunnitelma on noinkin.
Itse löysin netistä pasta-feta-broilerisalaatin, johon tuli myös aurinkokuivattuja tomaatteja, paprikaa ja pestoa. Oli todella hyvää.
Ja juu, menusi näyttää erittäin herkulliselta. Itse en vierasta viiniä/olutta ruokajuomana edes perhejuhlissa. Meillä se on tapana, eikä ole koskaan mennyt örveltämiseksi =)
muistin kun luin viestiäsi, että olen joskus syönyt jossain makaronisalaattia, jossa oli pestoa ja se oli hyvää..
juhlien nuorin lapsi on 10 v, mutta voisin tehdä lapsille vaikka "wilhelmiinoja" tai unelmapikkuleipiä (sikana voita + öljyä, fariinisokeria ja mausteeksi kardemummaa)
kyselee online-puolelta tullut