Opiskelevia äitejä paikalla?
Onko täällä useamman lapsen äitejä, jotka ovat hypänneet "aikuisiällä" opintojen pariin? Mulla on siis sellainen tilanne, että muutettiin juuri uudelle paikkakunnalle ja vanhalle jäi vakityöpaikka. (siis ei mikään unelmaduuni kylläkään..) Nyt olen lasten kanssa vielä kotosalla, koska kuopuskin on alle 2-vuotias vielä. Mutta kovasti mieli halajaisi toteuttamaan pitkäaikaista haavetta lastentarhanopettaja-opinnoista. Hirveästi kuitenkin mietityttää tuo taloudellinen puoli... Kuinka pärjäätte opintotuella? Teettekö opiskelujen lisäksi jotainosa-aikatyötä tms.? Kuinka aikaa jää perheelle vielä kaiken päälle?
Meillä kyllä miehellä on ihan ok-palkkainen vakityö, mutta kyllä se opiskeluaika elettäisiin ihan kädestä-suuhun... Siis JOS ikinä mihinkään opiskelemaan edes pääsisin.
Kokemuksia kaipailen! :)
Kommentit (2)
edellinen vastaus on kuin minun näppikseltäni! samanikäinen lapsikin! =oD ja täysin samat fiilikset, sitä vähän juostenkusee kaiken selvitellessään eri roolejaan elämässä ja vaikka tuleekin hyvää jälkeä niin mihinkään ei ole tyytyväinen kun ei tunne panostaneensa tarpeeksi.
Mutta lastentarhanopettajan opinnot voi olla vähän erilaiset ja avointa yliopistoa suosittelen lämpimästi lapselliselle. Siä voi lukea muutaman kurssin kerrallaan ja ylläpitää innostustaan, ennenkun hyppää myräkkään, eli täysipäiväiseen yliopistoelämään.
hei. opiskelen ensimmäistä vuotta yliopistolla, lapsi 3 vuotias. rankkaa on. minun pitäisi lukea paljon, mutta kotona ollessani haluaisin olla perheeni kanssa. aina huono omatunto, huono äiti, laiska opiskelija..vaikka ei se pidä paikkaansa edes.
mutta se kestää vain muutaman vuoden ja sitten saan uuden paremman työn ja elämä helpottuu..
minulla on ihana mies joka hoitaa lapsen kun olen myöhään opiskelemassa. rahat ei riitä. eletään miehen aika huonolla palkalla. eletään niukasti, halvalla. mitään ylim. ei tehdä.