Mitä järkeä on lähettää poliisipartioita Oulusta Kajaaniin piiritystilannetta hoitamaan?
Kun matkassa menisi ylinopeuttakin ajamalla ainakin 2 tuntia. t. meidät ohitti kotimatkalla 2 pillit päällä kaahaavaa poliisiautoa klo 17.40, ovat perillä kajaanissa n. klo 19 ja siihen mennessä on jo ruumiita tullut. Ei haloo...
Kommentit (10)
siellä on moottorikelkka ja minä väitin et panssarivaunu. minä olin oikeassa=).
on muka jo paikalla, vaikka uutinen julkaistiin 10min sen jälkeen kun ne poliisit Oulusta matkaan lähtivät. IL osaa näköjään ennustaa.
Meilä täälä pohjosessa on viikonloppuisin kolmen kunnan alueella vain yksi päivystävä poliisipartio..Matkaa tapahtumapaikalle tulee useita satoja kilometrejä. Useasti ollaan odotettu poliiseja (palokunnan hommissa) liikenneonnettomuuspaikalle kaksi-kolme tuntia. Miettikääpä sitten jos on kysehenkirikoksesta tms. Näin suomen valtio säästää.
jossain tapahtuu jotain ja lähistöllä on liian vähän yksiköitä tilanteen hoitamiseski, niin pitäiskö antaa olla vaan. Koska ei ne sieltä Oulusta ehdi kuitenkaan ajoissa ja ruumiita tulee. Ihan tuhraa.
kotikaupungissa tarpeeksi tekemistä, niin ajelkoot ihan huvikseen ylinopeutta kajaaniin mustilaisten nahinoita selvittelemään. Ihan turhaa, jos ne tahtoo ampua poliisia, ne tekee sen vaikka polliisi olis Oulusta mennyt paikalle Sepellä. Nyt oli vissiin liian huono keli eikä Sepe päässyt ilmaan.
ja olishan niillä Kajaanissa se varuskuntakin, ihan lähellä tapahtumapaikkaa, viekööt siltä panssarivaunuja paikalle, matkaa n. 5km.
vähän ennen klo 19 oli ammuttu taas laukaus.
paikalla, kuten muutkin. Ja jokaisessa kaupungissa ei näitä erikoisyksikköjä ole, mutta tulevat paikalle kun on tarvetta. Eiköhän tuollaisissa piiritystilanteissa aina pyritä rauhoittamaan tilanne niin, että saadaan asianmukaiset yksiköt paikalle.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1987955
Poliisi sai ilmoituksen, että Tilhitiellä sijaitsevassa rivitalossa on nähty ase. Paikalla on nyt useita poliisipartioita Kainuun poliisilaitokselta sekä Oulun poliisin valmiusyksikkö.
Poliisi sai lisävahvistusta nopeasti Suomussalmelta, jossa oli meneillään liikkuvan poliisin ajoharjoitus.
toimii tämä tämmönen erikoisyksikkö (vähän niinku karhuryhmä etelässä) ja tähän erikoisyksikköön kuuluvat poliisit tulee pääosin Oulusta. Pakko on lähteä jos erikoisapua tarvitaan.
Nimimerkillä kaveri kaahasi ohitsesi :)