Pyykinpesuainekysely
Mitä pyykinpesuainetta käytätte eli mikä olisi hyvä?
Kommentit (32)
on käytössä nestemäinen Bio Luvil.
tilailen netistä, sitä ei saa marketeista. Se on sopivan miedon tuoksuista - ja ennen kaikkea zeoliititonta. Sitä käyttelen, sekä Serton valkopyykkijauhetta. Serton nestemäiset ovat myös tosi hyviä.
Sertoa harkitsin kunnes huomasin sen sisältävän valkaisuainetta,joka tosin aktivoituu vasta 60c. Oisin siis tarvinnu välillä toisen color pesuaineen jos olisn halunnut pestä 60C väriillisiä vaatteita kuten esim. lakanoita..
ja zeoliititonta se on myöskin!
mutta kun se loppui, en jaksanut tilata lisää, joten nyt on erisania, joka on yhtä hyvää ja vielä kotimaistakin. Luultavasti kylläkin kalliimpaa. Mutta ainakin helppoa hankkia, kun on ihan tavallisessa ruokakaupassa.
Kaikkia hyvän tuoksuisia.
Voi kamalus, ei nuo kyllä hyviltä tuoksu. Voimakkailta kyllä.
Olen hyvin herkkä kaikille pesuaineille. Pähkinät pesee hyvin ja tulee edullisemmaksikin kun nuo erityisherkälleihmiselle tarkoitetut aineet.
Lisäksi tietenkin egolokisuus jne :)
Eli mitä vaan hajusteettomia tavanomaisia, pesupähkinöitä kokeilin ja nyt ostin tuollaiset wash balls kuulat tai mitkälie. Eli tällä hetkellä niitä ja nestemäisenä erisan.
Purvelia ja huuhteluainetta. Pyykit jää iiiihanan pehmeiksi ja se on todella tuoksuton, pyykit tuoksuu vaan puhtaalle. Itse en voi sietää noita "tavallisia" tuoksuvia pesuaineita, tosi voimakas tuoksu jää vaatteisiin, enkä halua niitä pukea parin kuukauden ikäiselle lapselle.
Vähänkö tuntee itsensä juntiksi tällä saralla kun ei yhtään tiedä pesuaineidensa fosfaateista tai zeoliiteista tai mistään muustakaan... :p
Täysin luonnonmukainen pesuaine, ja tahrat lähtee yhtä hyvin kuin normaali pulvereilla! Eikä ole hajusteita, fosfaattia eikä zeoliittia. Kokeilkaa ihmeessä :)
koska ne ei haise ja tahrat lähtee hyvin. Bonuksena vielä edullinen hinta. Vauvalla tosin käytän nestemäistä sertoa (sopii hyvin myös villalle).
ihanan pehmeitä tulee vaatteista ja värit säilyy. ei hajustetta mutta jos haluu niin sit eteeristä öljyä jotain ihanaa tuoksua.
jos en jaksa niitä hakea kun loppuvat niin sitten ariel color tai bio luvil nestemäisenä kun niitä saa ihan normikaupasta ja ennen käytin niitä aina...
Allegroa. Ei myöskään sisälllä zeoliittia ja on allergia ystävällinen.
Kotimainen ilman zeoliittia ja fosfaatteja!
ei ole hyvä. Tahrat ei lähde kunnolla. Eikä kaikista pyykeistä edes haju. En todellakaan suosittele.
Ainut mikä sopii moniallergiselle.
Tiukat tahrat kannattaa poistaa ensin vaikka Fairylla tai tahranpoistoaineella. Pähkinöitsijät: Mistä ostatte pähkinänne?
Nykyisin kaytan ymparistoystavallisia.
Seuraavaks vois kokeilla pesupahkinoita. Oon ollut vahan epaluuloinen mutta kuulemma ne toimii.
Pesupähkinöitä löytyy joistain luontaistuoteliikkeistä.
Itse tilaan ne netistä, hyvinvoinnin tavaratalosta.
Eli olen kaikki mahdolliset pesuaineet kokeillut!! Parhaaksi osoittautunut perus Pirkka color sensitive. Kyllä lähtee tahrat!! Ja käytän sitä myös vaaleassa pyykissä. Bonuksena on ympäristömerkki sekä allergia ja astmaliiton suositus. Menee koko porukalle.
Kaksi jälkimmäistä parhaita, mutta Ecoverkin menettelee. Se on yleisintä, sitä on helpoin saada.