Suosittele hyvää kuivausrumpua
Vanha hyvin palvellut kone on hajoamispisteessä, joten uutta tarvitsee alkaa katselemaan. On jo niin vanha, ettei oikein kannata alkaa korjaamaan, kun kuitenkin kohta hajoaa jostakin muusta kohdasta. Suositelkaa siis hyvää ja helppohoitoista konetta. Hiljaisempi käyntiäänikin olisi plussaa.
Nyt en sitten kaipaa yhtäkään vastausta, että kuivausrumpu on turha kapistus ja energiasyöppö, koska me sellainen joka tapauksessa hankitaan.
Kommentit (10)
Olisiko muita mielipiteitä ja perusteluja?
Mutta lämpimästi voin suositella. Merkki Miele, malli softtronic T7744C.
on ollut käytössä nyt kohta neljä vuotta Aeg:n torni. Ei ole kyllä pahaa sanottavaa!! Oon ollu todella tyytyväinen, enkä luopuisi rummusta ollenkaan!!
Meillä on tällä hetkellä Upon kuivuri ja pesukone. Pesukonetta ei ole tarkoitus vaihtaa vielä, joten sopiikohan tuo Mielen kone Upon pesukoneen päälle?
Siis unelmana minullakin kuivausrumpu uuden pesukoneen päälle. Kertokaa minulle ystävät hyvät kuinka kauan se kuivausrumpu kuivaa pyykin, joka on lingottu esim. 1300 rpm (olikohan oikea yksikkö) ja tuleeko vaatteista hieman kuivan koppuroita vai ihan pehmeitä eli siis pesukoneessa pesussa ollut huuhteluainetta ja pyykkiä n. 5 kg. Muistan vain menneiden aikojen kuivauskaapit ja ne oli kauheita ja nyt alkaa nuo roikkuvat pyykit raivostuttamaan.
Itse en käytä huuhteluainetta ja pyykistä tulee ihanan pehmeätä. Kuivatun pyykin kuivuusaste riippuu siitä minkä kuivausohjelman valitsee. Itse käytän kasappikuivaa ohjelmaavaatteilla ja lakanoilla pykälän kosteampaa. Siten lakanat ovat sopivan nihkeitä mankeloitavaksi, eivätkä rypisty liikaa.
Kuivaus kestää hiukan alle kaksi tuntia ja meillä linkouskierroksia 1400. En ole niin tarkkaa aikaa katsonut, mutta yleensä meillä pesukone rouskuttaa seuraavaa koneellista, kun pyykki kuivuu rummussa ja suurinpiirtein saman ajan vie pesu ja kuivaus. Toki tuo kuivausaika riippuu pestyn pyykin määrästä ja materiaalista.
-ap
Itse vaihdoin juuri whirlpoolin Mieleen ja mikä ero! On noin sata kertaa hiljaisempi. Aikaisemmin rummun ääni kuului todella häiritsevästi koko asunnossa ja nyt pitää avata ovi ja tarkistaa onko edes päällä;) Ja kestäviäkin ovat. En tiedä voiko yhdistää toiseen koneeseen, todennäköisesti voi, koska ovat kaikki aika standardikokoisia. Kannattaa kuitenkin kysyä, Miele on painavampi, kuin monet muut koneet.
t: tyytyväinen omistaja jo 7 vuoden ajan
mutta esim. myös LG on oikein hyvä, meillä ollut nyt reilut 5-vuotta LG:n torni. Hyvin on toiminut eikä äänikään ole paha.