Olen menossa kirjastoon - suositelkaa mulle hyvää kirjaa! En tykkää
fantasiasta ekä mistään sotaromaaneista. Jotain ihmissuhdesotkua, mut ei liian sokerista. Kiitos :)
-makuunne luottaen-
Kommentit (17)
suosittelen Paolo Coelhon kirjallisuutta.
Myös Kolmastoista kertomus by Diane Setterfield on ehdottomasti lukemisen arvoinen. Sisältää mielenkiintoisen tarinan ja hivenen jännitystä.
Nora Roberts
Jude Deveraux
Tuija Lehtinen
Päivi Alasalmi
Dean R. Koontz
tosi mielenkiintonen elämänsä kuvaus viidakossa asuvana lähetystyöntekijöiden lapsena on sabine kuegler:viidakkolapsi. Itse en malttanut lopettaa kirjan lukua kun sen aloitin, tempaisi niin mukaansa.
Valkoinen Masai
Valkoinen masai
Hofmann, Corinne
Sveitsiläinen Corinne Hofmann muistelee neljää vuotta, jotka hän vietti Keniassa masaisoturin kumppanina. Seuratessaan suurta rakkautta hän koki taivaan ja helvetin. Rehellinen, hauska, jännittävä ja tervettä itseluottamusta uhkuva tarina kaikkien aikojen eloonjäämisseikkailusta.
Saksassa muotiliikettä pitävä sveitsiläinen Corinne Hofmann on tullut sulhasensa kanssa lomalle Keniaan. Jo ensimmäisinä iltoina hänen katseensa osuu häikäisevän komeaan masaisoturiin, Lketingaan. Sinniteltyään itsepäisesti kenialaisen kannoilla Corinne pääsee toteuttamaan unelmansa eksoottisesta lemmenyöstä. Nainen jättää kihlattunsa, käy kotona myymässä omaisuutensa ja palaa Afrikkaan – jossa Lketinga on jo haihtunut muihin maisemiin. Mikään maisema ei ole kuitenkaan niin laaja, ettei rakastunut nainen löytäisi perille kultasensa luo.
Lukija seuraa vuoroin ihastuneena, vuoroin jännityksestä kalveten rohkean Corinnen kokemuksia ankarampien elämänehtojen maanosassa ja muurinkorkuisten kulttuurierojen viidakossa. Tarina on kaikkine raadollisuuksineenkin niin valloittava, että on helppo uskoa kertojan tarkoittavan totta, kun hän niin useasti vakuuttaa: ”Täällä tunnen oloni hyväksi.”
on aivan ihana kirja.
Coelhon kirjat nyt ovat mitä ovat, kannattaa mieluummin lukea Pauli Kohelon Ohessa tilinumeroni...
tykkäätkö historiallisista romaaneista? Minusta Kotiopettajattaren romaani (Austen) on ihanan romanttinen. Sitten Kolme muskettisoturia. Ei oo paljon sotaa, mutta jännitystä! Sitten tällainen kun Chin Ping Mei. Kertoo tosi jännittävän tarinan kiinalaisesta naisesta. Oli jonkun herran jalkavaimo. Kertoo niistä naisista, ja miten tää päähenkilö kokee elämässään loistoa ja kurjuutta. Siis juttu taitaa olla kuvitteellinen, mutta vois kai olla tottakin. En siis tunne Kiinan historiaa niin hirveen hyvin.
Muistaakseni HEsarissa (netissä) oli joskus palvelu, joka suositteli kirjoja kun antoi ite kriteerit, mistä tykkää. Eli just lajityyppiä, kirjan paksuutta jne.
Romaaneja naisille, muttei mitään ihq-siirappia.
Myös Jennifer Weiner on mielestäni hyvä.
täältä:
http://www2.hs.fi/klik/klassikkoautomaatti/klassikkoautomaatti.html
Vaikka toi on klassikkoautomaatti, niin on kaikenlaista luettavaa. Muutakin kuin joitain dostojevskeja.
Sujata Masseyn "Rei Shimura"-kirjat (amerikkailais-japanilainen nuori nainen, joka sortuu kaiken maailman kommervenkkeihin ja mukana myös sopivasti ihmissuhteita).
Umpi-ihanat Alexander McCall-Smithin "Mma Ramotswet", ekan nimi on "Naisten etsvätoimisto nro 1". Sijoittuvat siis Botswanaan ja ovat hyvin epäperinteisiä dekkareita, jos dekkareita laisinkaan.
tykkäätkö historiallisista romaaneista? Minusta Kotiopettajattaren romaani (Austen) on ihanan romanttinen.
Kotiopettajattaren romaani ei kyllä ole Austenia, vaan Brontea.
Minä olen saanut hyvät naurut Sinikka Nopolan kirjoista! Suosittelen. Ja myös Anna-Leena Härkösen "Ei kiitos" oli ihan luettava kirja.
Hauskoja ja kepeitä:
Sophie Kinsella
Maeve Binchy
Cathy Kelly
Marian Keyes
Helen Fielding
Hieman vakavampia, mutta nautittavia
Carol Shields
Anne Tyler
Siri Hustvedt
Yksittäisiä, hyviä lukukokemuksia
Diane Setterfield: Kolmastoista kertomus (loistava tarina)
Katharina Hagena: Omenansiementen maku
Audrey Niffenegger: Aikamatkustajan vaimo
PS. Paolo Coelho on en-viitsi-sanoa-mitä. Rahat pois lukijoilta.
Ei kiitos!
tosi hauska, itse luin kolmessa päivässä kun oli niin hyvä!
Nora Robertsin kirjat, Cathy Kellyn kirjat, ehkä myös Maeve Bunchyn?