Luomenpoisto kasvoista
Millä menetelmällä teiltä on poistettu kasvoista luomia? Olen jo pitkään halunnut poistaa kasvoista näkyvällä paikalla olevan ison luomen. Vatasta ja kädestä on poistettu luomia leikkaamalla ja rumat arvet on jääneet. Laseriakaan ei ilmeisesti hirveästi suosita tavallisten luomien poistossa, kun luomea ei välttämättä saa poistettua juurineen ja arpia saattaa jäädä.
Helsingissä toimii klinikka, joka käyttää radioaaltokirurgiaa. Onko kukaan kokeillut? Vähän epäilyttää, kun tuota tekniikkaa ei Suomessa muut mainosta.
Kommentit (25)
Kasvoista poistettiin yksi iso ja toinen vähän pienempi luomi (olivat jonkin verran koholla) ja niskasta yksi melko iso selvästi koholla oleva luomi. Paraneminen ei ole ollut ihan niin nopeaa kuin kuvittelin, mutta toivottavasti tästä pikkuhiljaa. Isoimman luomen poistokohta tulehtui hiukan ja ostin antibioottivoidetta. Kasvojen iholla on nyt ruvet ja nyt vain odottelen, että ne irtoaisivat. Niskassa olevan luomen poistokohdan tilalla on iso kuoppa ja alue on ollut vähän kipeä. Nyt siihenkin näyttäisi olevan kasvamassa rupi.
Nyt on kasvoissa on ihan hiukan rupea vielä jäljellä, mutta saa ihan siististi jo meikillä piiloon. Loivat ns. kuopat ja punainen kohta luomen paikoilla on tällä hetkellä, mutta aikaa poistosta tosiaan vasta reilu viikko, joten eiköhän vielä tule siistimmäksi. Tyytyväinen olen, vaikka jotain pientä jälkeä jäisikin. Ne saa kuitenkin meikillä piiloon, toisin kuin isot ruskeat luomet. Täytyy vain toivoa, että eivät kasva takaisin. Lääkäri sanoi, että n. 5%:lla kasvaa uudestaan (ei tosin välttämättä niin isona), mutta omissa luomissa juuret eivät olleet syvällä, joten sanoi, että tuskin kasvaa.
Vatasta ja kädestä on poistettu luomia leikkaamalla ja rumat arvet on jääneet.
Mä en lähtisi leikkauttamaan kasvoistani luomia kuin lääketieteellisistä syistä, koska mulle tulee todella herkästi pahat arvet. Yksi hämähäkkiluomi on poltettu kasvoista ja siitäkin jäi ikävä arpi.
toisesta ei jäänyt mitään jälkeä, toinen arpi vasta parantumassa
tuskin siitäkään iso jälki jää, mun iho on siitä kiitollinen
Leikkauttaa en tosiaan oikein uskalla, kun arpia tulee niin helposti. Vartalolta leikattu useita luomia ja kaikista jääneet isommat arvet kuin mitä itse luomet olivat.
ap
Mulla oli valtava luomi kaulassa ja kävin sen poistattamassa laaserilla. Arpea ei pitäisi jäädä mutta kallista se oli.
Yksityisellä ja sen teki ihotautilääkäri.
Pieni ohut huomaamaton viiva jäi.
...niin miltäs näyttää? Oletko tyytyväinen? Oliko poistettavat luomesi isoja, koholla? Väliaikatietoja kaipaisin =)
Laser tms ainoa vaihtoehto. Tätä myös useampi lääkäri on suositellut.
Leikatuista ei juuri huomaa mitään
Miltä iho näyttää nyt poistettujen luomien kohdalta? Mietityttää vain kovasti tuo radioaaltokirurgia. Onkohan turvallinen, kun se ei Suomessa kuitenkaan ole yleisesti käytössä...
ap
varmaan juoda vielä muutama kuppi kahvia lisää, että saa silmät kunnolla auki. Minä meinaa luin, että "LUMENpoisto kasvoista" ja mietin, että hitto mikä uusavuton täällä nyt kirjoittaa, että tuo ketju on kyllä avattava ja katsotta :D
Ruvet lähtivät muutamassa päivässä irti ja alta paljastui terve, tasainen iho. Ehkä aavistuksen verran vielä punertaa, jos ihan läheltä katsoo. Mutta senkin saa kevyellä meikillä piiloon.
En usko, että radioaaltokirurgiassa on mitään vaarallista, koska se on maailmalla kuitenkin niin laajasti käytössä. Suomessa kai ollaan hitaita heräämään tällaisiin juttuihin.
En mistään hinnasta ottaisi mitään tikkejä kasvoihini.
t.5
Poisto tehdään sillä radioaaltokirurgialla. Jännittää...
ap
Kärsin melko samanlaisesta ongelmasta, mutta en ole uskaltanut mennä lääkärille, koska pelkään arven vain näyttävän luomea pahemmalta. Muistatko kuka kirurgi leikkasi sinun luomesi? Olisin erittäin kiitollinen vastauksesta.
Entää oletko tyytyväinen, että kävit poistamassa?
yksityisellä (mehiläisessä). Näkyvällä paikalla leuassa aika iso ja kolmiulotteinen luomi, halkaisija n. 8mm? Todella huomaamaton jälki (vaalea ihan ohut viiva, n. 1,5cm ) jäi, olen todella yllättynyt. 7 tikkiä laitettiin tosi tiheästi ja ohuella langalla, josta ei jäänyt niitä pistemäisiä arpia. Itse kävin palstiikkakirurgilla. Suosittelen! Maksoi alle 300€ ja on kyllä hintansa arvoinen.