millainen nainen on tradenomi?
kertokaas? kun minulla on käsitys, että he luulevat olevansa jotenkin hienosti ja korkeasti koulutettuja..mutta sehän nyt ei ole koulutus eikä mikään, kauppis vaan. vai onkohan se joku alemmuuskompleksi, mikä heitä vaivaa??
Kommentit (45)
Tutkinto on alempi korkeakoulututkinto. Enkä ole tradenomi, että älä ap säikähdä kun älähdin..
enkä kuvittele olevani mikään ukko ylijumala. Olen myös filosofian maisteri, mikä se jonkun mielestä määrittää minua vielä tarkemmin.
vaate ja sisustus maku ja ne näyttää vanhemmilta mitä on, joka taas on varmaan hyvä, koska neljäkymppisesnä näyttää vielä samalta.
että mikä alemmuus tai ylemmyyskompleksi ap:llä on kun tällaisia pohtii? Onko lähipiirissä joku henkilö joka kenties ärsyttää ja nyt pitää sitten tämmöistä pohtia?
Ois kiva kuulla näitä kivoja yleistyksiä ja ennakkokäsityksiä?
Minkäslaisia miehiä on tradenomit? Kuka tietää?
Ois kiva kuulla näitä kivoja yleistyksiä ja ennakkokäsityksiä?
hauskoja yleistyksiä näin aamutuimaan!
Kommentoisin vain, että lukio ei ollut ollenkaan liian teoreettinen enkä ole vanhan näköinen, baarissa kysytään edelleen paperit vaikka ikää on 28v. Lähdin tälle alalle kun kaupallinen ala kiinnosti sekä ulkomaat.
Hauska kuulla tuosta sisutuksesta myös, erityisesti kun en asu siellä Suomessa ja sisustustuulet on täällä erilaisia kuin Suomessa.
veti jotain seiskaa ehkä. Lukio tuntui "ihan liian teoreettiselta", eli taidot eivät riittäneet. Tai sitten se vedettiin läpi sillä seiskalinjalla ja kirjoitettiin C:n paperit. Sitten tuli koululle yhtenä päivänä mainosmies, joka sanoi, että tradenomit ovat tulevaisuuden johtajia ja valmistuvat suoraan johtoportaaseen ja ansaitsevat hitosti, niin sinnehän sitten tie kävi tradenomikouluun. Ammatikseen tradenomi on tyypillisesti projektisihteeri. Alkaahan sekin P:llä niin kuin pääjohtaja.
neljä on tradenomeja nykyään ja tämä yllä oleva kuvaus sopi kyllä heihin ihan täydellisesti. Ehkä on vain yhteensattuma.
Leikkisän värikästä, maalaisromanttista, pelkistettyä pohjoismaista... Mikä näistä on ominainen tradenomille?
kun aina pitää olla heidän kimpussaan?
ja tarkoitin ko. sitä että se ei tarvi mielikuvitusta.
on tuontiassistentti. Ja osti Ikeasta just lastenhuoneeseen valkoinen Expedit-hyllyn!!!
kertokaa lisää näitä yleistyksiä. Täällä on myös yksi tradenomi joka haluaisi nauraa oikein kunnolla. :D :D Mä oon jo 32 v ja multakin kysytään vielä papereita... Täytyy sanoa että tutkinto ei ole mitenkään este ollut elämälle tai työssä pärjäämiseen. Minä olen tradenomi ja mies valmistunut kauppiksesta ja yhteiset tulot 150 000 € vuodessa, että ei pöllömmin.. :D :D
Näytän kai vähän vanhemmalta kuin olen, tai en tiedä, näytänkö enää, mutta joku aika sitten kuulemma kyllä. Tai siis... "työminä" näytti vanhemmalta ja "kotiminä" nuoremmalta. Olisiko mä sitten keskiarvoisesti näyttänyt ikäiseltäni ;)
Peruskoulussa pärjäsin ihan helvetin hyvin, lukiosta kirjoitin ne C:n paperit ja kiitettävin arvosanoin valmistuin tradenomiksi.
Mun kotonani ei ole ikeasta mitään muuta kuin juomalasit ja yksi vispilä. Eikä kyllä ole pentikiäkään kuin yhden vuoan verran.
Työni on todella mielenkiintoista ja ihanaa, joskin melko hektistä. Lukuunottamatta aamuviiden puheluita, olen todella onnellinen työssäni.
Paras ystäväni on KTM, eikä meistä todellakaan kumpikaan kuvittele olevansa yhtään mitään muita enempää ;) Ehkä se johtuu siitä, että meillä on molemmilla kansainväliset työympäristöt (vaikka Suomessa ollaankin) ja tehdään töitä kaikenlaisten ihmisten kanssa... on vähän perspektiiviä siihenkin sitten.
mutta nämä ammatti-/opintonimikkeet ovat joskus ihan hassuja.
Minulle tulee ainakin ITERONOMI-tittelistä sellainen kuva, että varsinkin iteronomi-mies ei voi olla muuta kuin outo ihminen. Eikä oikein pärjännyt elämässään.
mä olen 45v tradenomi ja papereita kysytään multakin. ei muuta.
veti jotain seiskaa ehkä. Lukio tuntui "ihan liian teoreettiselta", eli taidot eivät riittäneet. Tai sitten se vedettiin läpi sillä seiskalinjalla ja kirjoitettiin C:n paperit. Sitten tuli koululle yhtenä päivänä mainosmies, joka sanoi, että tradenomit ovat tulevaisuuden johtajia ja valmistuvat suoraan johtoportaaseen ja ansaitsevat hitosti, niin sinnehän sitten tie kävi tradenomikouluun. Ammatikseen tradenomi on tyypillisesti projektisihteeri. Alkaahan sekin P:llä niin kuin pääjohtaja.