SYYSUNELMAT
Kommentit (65)
Olipa ihanaa kahden keskenmenon jälkeen tänään käydä ultrassa ja kaikki oli hyvin. Viimeinen keskenmenonihan oli keskeytynyt keskenmeno ja se todettiin ekassa ultassa...sykettä ei enää löytynyt. Nyt menin maani myyneenä ultrahuoneeseen ja kun ruudulle tuli vauveli, niin seuraavaksi etsein vain sykettä ja kun se sydänkin siellä hakkasi, niin voi sitä onnen oloa. Tippa tuli silmään ja vauva viuhtoi menemään koko ajan. Oli vielä todella kokeneen oloinen kätilö, joka tuntui tietävän mitä teki...sekin lämmitti kivasti ja toi hyvää fiilistä tähän odotukseen! Ihanaa!!! En siis ole voinut pahoin ja oksentanut ihan syyttä suotta :P
Aurinkoista odotusta kaikille!
Vihdoin on yliuhuomenna np-ultra! Minua ei jännitä yhtäänn, mutta miestä jännittää. Ehkä jännitys iskee sitten kun H-hetki koittaa. Ylihuomenna siis selviää onko tuolla mahassa ihan oikeasti jotain. :-) Raskausoireista väsymys alkaa pikku hiljaa helpottamaan, ja kuntoilukaan ei tunnu enää niin kamalalta. Räkäisyys ja ummetus sen sijaan tuntuvat vain pahentuvan.
Kareen2: Minä kerroin töissä esimiehelle jo viikolla 6, koska raskaus rajoittaa työtehtäviäni. Lähimmille työkavereille ajattelin kertoa siinä vaiheessa, kun olen jo kertonut raskaudestani lähimmille ystävilleni, eli ehkä viikolla 13-14. Minulla on maha jo kasvanut turvotuksen ja lihoamisen vuoksi, ja luulen että jotkut jo epäilevät minun olevan raskaana, tai sitten olen vain vainoharhainen..Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan kysy suoraan raskaudesta, koska luulen että en pystyisi kiemurtelemaan tilanteesta..
Rouva Myy 11 + risat
Täällä tosiaan tänään 15+0 :) Aika menee ihan siivillä! Muutamat oksentelut vieläkin toisinaan tulee, mutta aika hyvillä oloilla muuten. :)
marsupilamille kauheasti onnea, kyllä se kaikki hyvin menee! :) varmasti ollut huojentava kokemus nähdä se syke siellä.
Meillä on esikoiselle jo jotain selitetty, kun on kuitenkin kuulleet aikuisten juttelevan aiheesta. Eipä 2,5-vuotias oikein vielä ymmärrä, ainakaan sitä odotusta. Kyllä eilen kovasti jutteli masulle, (joka siis alkaa olemaan nyt jo melko suuri), ja huuteli napaan "vauva, ookko siellä?"
Olo on kyllä itellä edelleen kurja, jatkuva flunssa ollut nyt jo vaikka kuinka pitkään eikä se paranna tätä väsymystäkään kyllä yhtään. Mutta onneks se on sitten puolen vuoden päästä ihan sen arvosta. :)
Harza & mursu 13+6
Eilen kävin lääkärissä ja sain 2vko saikkua tämän toivottaman väsymyksen vuoksi. Voisin nukkua kellon ympäri. Toisaalta ärsyttää taas olla saikulla mutta tosiasia on kuitenkin, että olisin melkoinen riski tuolla töissä.Parempi nyt vaan ottaa levon kannalta kun vielä voi. Syksyllä lepäilystä ei tarvitse edes unelmoida! =D
Pikkuisen liikkeet tuntuu hyvin selkesästi, kun makaa kyljellään. Koko aikaa en liikkeitä tunne, siiten vasta kun itse rauhoittuu makaamaan. Vielähän ne liikkeet ovat höyhenen keveitä, mutta silti on aivan ihanaa tuntea ne. Tuleva isosisko odottaa jo kovasti, että pääsisi vatsan päältä kokeileen liikkeitä. Mutta siihen menee vielä pari viikkoa. Miehen kanssa päätettiin, että seuraavassa ultrassa kysytään tulokkaan sukupuoli. Saa nähdä käykö molempien vahava tunne tytöstä toteen.
Jaksamisia kaikille! Nautitaan näistä aurinkoisista päivistä ja kevään tulosta! =)
meikku ja taimi 14+4
Nyt on sitten np- ultrassa käyty! Ihanaa kaikki oli hyvin! Niskaturvotus oli 0,7mm eli ihan normaali ja pienellä oli mittaa 44,4mm joka vastasi viikkoja 11+1. Joten La muuttui viikon myöhäisemmäksi. La olisi sitten 28.9.Olin todella jännittynyt mennessäni ultraan pelkäsin josko siellä masussa majailisikin kaksi=) Nyt kuitenkin kätilö sanoi että yksiössä majaili vain yksi asukas joten kivi tipahti sydämeltä=) Nyt sitten odotellaan jos lääkäri soittelee perään. 2 viikon kuluessa pitäisi puhelimen soida jos on soidakseen. Toiv. mitään ei kuuluisi! Olo on ollut edelleen väsynyt ja toisinaan huonovointinen. Turvottaa ja nuhasta ei meinaa tulla loppua ollenkaan. Eilen ultran jälkeen uskaltauduin sitten kertomaan jo ystäville uudesta tulokkaasta. Kerroin myös vanhimmalle tyttärelle. Nuoremmille kerromme kun masu alkaa näkymään paremmin.Ulkona on ollut ihania ilmoja joten ollaan lasten kanssa ulkoiltu paljon ja huomaan, että se tekee todella hyvää. Mieli virkistyy kummasti. Kumma vaikutus tuolla auringolla. Nyt pitää palata pyykkivuoren kimppuun ennen kuin käy toisin päin! Ihania keväisiä päiviä kaikille!
Emo kera katraan ja tyyne/tanelin 11+2
Sain tänään istukkabiopsian tulokset ja meille on tulossa poika, jolla aivan normaalit kromosomit. Odottelin tuloksia vasta parin viikon päästä, mutta olivat saaneet tutkittua nopeasti, koska näytteessä oli valmiiksi jakautuvia soluja.
Eilinen neuvolakäynti aiheutti sen sijaan pienoisen järkytyksen: mulla löytyi veriryhmävasta-aine anti-E, joka pahimmassa tapauksessa voi aiheuttaa sikiölle punasolujen hajoamista ja anemiaa. Nyt tutkitaan miehen verinäyte ja toivottavasti ollaan ensi viikolla himppusen viisaampia. Oon ilmeisesti saanut tuon vasta-aineen edellisen synnytyksen yhteydessä annettujen punasolujen mukana.
No tällä hetkellä kaikki kuitenkin on hyvin, joten positiivisella mielellä eteenpäin :)
Susamaria ja pikkunelonen 12+5
Heippa kaikille, olen seuraillut jonkin aikaa jo matkaanne ja elännyt niin ilot kuin surut kanssanne.
Täällä kärsitään myös kovasta väsymyksestä. Olen viikolla 12+2, eilen kävin ultarssa. Jännitti hurjasti kun lääkäri aiemmin oli katsonut et jostain syystä sikiö 2 vko pienempi, mutta nyt kuitenkin kaikki oli ok ja vastasi aikaa. Kävin otattamassa ne paljon puhutut veret, turvotusta oli 1,2, siihen hurja ikä pisteet mutta kaikesta huolimatta läpäisin seulan Jes!
Täällä kyselty onko töissä kerrottu, olen kerrottu jo pari viikko sitten. Kyllähän tää jo näkyy et turha salailla:)
Ulpula (la22.9)
ps. kirjoiti jo kerran en tiedä minne teksti meni, jos nyt onnistui?
Kylläpä tuo aurinko piristää mukavasti ja lisäksi olen ollut koko päivän oksentamatta ja vointi on ihan hyvä. Eilen oksensin enää kerran illalla ja päivällikin oli pidempi jakso ilman pahoinvointia! Aivan kuin tämä jatkuva oksentaminen ja pahoinvointi olisi alkanut helpottamaan :) JIPII!
Tervetulos uusille, Ulpula jäi nimimerkeistä mieleeni :) Ja ihanaa lukea muidenkin kuulumisia ultrasta ja monella jo pahoinvoinnin pienestä helpottumisesta! Kohta on pahimmat keskenmenon mahdollisuus ajat ohitse ja pahoinvoinninkin pitäisi alkaa helpottamaan, joten me ollaan voiton puolella ;) Aurinkoista maaliskuuta kaikille masunkasvattajille!
Kävin tänään yksityisessä äitiysneuvolassa, kun tosiaan alkoi olla niin epätoivoinen jo tietämään, että kaikki ok. Mullahan näiden neuvolakäyntien väli olisi ollut 3 kk.. Ja täytyy sanoa, aivan mielettömän ihana kätilö vastassa, istuin siellä tunnin, katseltiin ultraa ja otettiin perustestit, kuunneltiin pampatusta ja juteltiin niitä näitä. Ja häneltä uskalsin kysyä typeriäkin kysymyksiä ja heti tuli vastaus. Olisin maksanut siitä ilosta vaikka enemmän! Täytyy miettiä, käynkö vielä toisenkin kerran, jäi sen verran hyvä mieli tästä paikasta! Suosittelen!
Ja nyt tuntuu siltä, että kaikki on just niin hyvin kuin vaan olla voi! Kätilökin sanoi, että vauva selvästi nauttii mahassa, teki hyppyjä ja kuperkeikkoja ja syke oli priima.
Nyt aion täysillä heittäytyä tähän, nauttia joka hetkestä ja jokaisesta tuntemuksesta, nyt loppui stressaaminen! Ja muuten, makasin illalla puoliksi vatsallani ja olin tuntevinani jotain möyrintää siinä kohdassa, missä maha osui sänkyyn.. Oliskohan se ollut sitä mitä tässä odotellaan?
Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille ja tervetuloa uusille odottajille!
reimari 14+5
tänään käytiin np-ultrassa ja kaikki oli mitä mainioimmin. Tosin vaavi vaan nukku et täti joutu tökkii et heilutteli käsiään ja jalkojaan ja sit taas jatkettiin unta :-)
Ultran mukaan rv oli 12+1 ja la 23.9(miehen synttäripvä), mutta kun oli vain 2pvän heitto niin ei lähteny muuttaa ja 25.9 pysyy kortissa..
ihan kuin olisin muutamana pvänä tuntenu liikkeitä mutta kätilö sanoi ettei vielä voi tuntea potkuja kun vaavi painaa vain 20g..no jaa...
Pahoinvointi ollu välillä rajua ja välillä vain aamu laatat, tiiä sit vaikuttaako noi pahoinvointirannekkeet miten.
Molemmille lapsille ollaan kerrottu. " vee ei varmaan kauheesti tajua mut 4vee on nimenny tän asukin Helinä-keijuksi. Sillä siis mennään vaik miehelle sanoin et tuli ihan poika tunne kun näin vaavin ruudussa..tiiä sitten. 7.5 ollaan viisaampia ku rakenneultra ja ku kysyin et sanotaanko sukupuolta nykyään niin sano et sanotaan jos vaan näkyy. Et käytäntö on muuttunut sitten viime parilta vuodelta kun sillo oli ehdoton EI.
Mutta ei täs kummempia oli ihanaa ja helpotus nähdä pienen sydän sykkivän viime kesän jäljiltä....
t.Nia ja "helinä-keiju" rv 11+6 tai 12+1...
NIAN kirjotus on melko samanlainen kuin omani nyt:)samoilla viikoilla mennään:) ultrassa tänään kaikki oli hyvin ja vauveli nukkui ultrauksen ajan. Meille tuli mieheni kanssa tunne pojasta, mutta oireiden perusteella tyttö. Ei olla vielä 5v pojalle ja 2v tytölle kerrottu tulevasta siraresta. Rakenneultraan saatiin aika myös 7.5 :)olisi ihana tietää sitten sukupuoli, mutta tietenkin terve vauva on tärkeintä:) ollaan just 5h ajomatkalla ja miehen kännykästä yritän tänne kirjotella saa nähdä onnistuuko:D ihana päivä ja mieletön tunne kun sai tietää kaiken olevan kunnossa. Hyvää v-loppua kaikille:) napsukka 12+1
Täällä myös yksi uusi odottaja ilmoittautuu mukaan! Mulla siis laskettu aika olis syyskuun puolivälissä ja eilen kävin just ultrassa ja maanantaina veriseulassa. Niiden perusteella masussa on kaikki mainiosti ja nyt uskallan huokaista helpotuksesta!
Meillä odotellaan kolmatta, joten vatsa todellakin on aika turvoksissa... Aamulla inhimillisen kokoinen, mutta illalla kuin potkupallo! Tänään kerrottiin sisaruksille ja ainakin esikoinen oli ihan innoissaan, pikkuveli ei oikein varmaan vielä tajunnut. Aiemmin ei ole viititty kertoa, koska senhän tietää, että neiti raportoi asiaa auliisti eteenpäin ;).
Onnellista odotusta kaikille meille!
Roottori 13 + 1
Eilen oli ultra, mutta sain uuden ajan 22.3, kun niskaturvotusta ei voitu vielä katsoa vauvan pienen koon vuoksi. Muuten vaikutti kaikki olevan hyvin. La siirtyi lokakuun puolelle (2.10), eli taidanpa siirtyä lokakuisiin. Käyn toki edelleen lukemassa teidänkin juttuja. Onnellista odotusta vaan kaikille!
Kareen & pikkukolmonen
Olipa kiva nähdä että siellä masussa tosiaan joku on, ja nyt uskaltaakin sitten kertoa jo läheisillekin. :-)
Mulla on muuten ihan sama kuin sinulla Roottori, että aamulla vatsa on ihan ok, mutta illalla se on ihan mahdoton pinkeä potkupallo!
aamusella vatta on ihan suht normaali, sellanen piän söpö pömppis tuossa alavatsalla, mutta iltasella se aina paisuu niin että tuntuu et on turvoksissa rintojen alta asti :D
Kirjoitin pitkät tekstit, mutta kaikki katosi..
Tuosta turpoamisesta piti vaan sanoa, että valitettavasti se johtuu vain ja ainoastaan suolen toiminnasta.. Aamulla suoli on tyhjä ja iltaan mennessä täysi. Ruoka imeytyy monta kertaa pidemmässä ajassa nyt, vatsalaukusta suolistoon menee yli kolminkertainen aika normaaliin verrattuna! Siitä myös mahdollinen ummetus ja ilmavaivat..
Mulle käyny kans monesti samalla tavalla et skriivannu kauheet novellimaiset rimpsut ja koko "heittämäni analyysi" on mystisesti haihtunut :D
Juu kyl meiti ainaki käsnäs et se johtuu just siit ku ruuansulatus ottaa nyt enempi aikaa et vatsa on ku heliumpallo :D Kiva vaan kun aamusella ja muutenki on sellain kiva raskausmasu ja sit illalla lähinnä sellanen "tee se itse valas" fiilis *nauraa*
Pakko vaan äkkiä hehkuttaa omat navat, kun just tulin ultrasta. Siellä se herrapikkurouva ensin vähän sätki, sitten nukku hyvän tovin ja taas lopussa heilu kun heikkopäinen =). Sydänäänet kuulu oikein loistavasti, mutta kuva oli suttunen. Kuulemma joidenkin vatsanpeitteet ei "välitä" ultraääntä hyvin, hirmuisen yksilöllistä. Mutta edustavia otoksia saatiin silti pienestä mukaan =). Nyt haluisin huutaa koko maailmalle tästä pienestä ihmeestä ja laittelinkin jo lähimmille mms-viestinä ultrakuvan. Ihanaa!!! Häviää pahoinvointi-itkutkin hetkeks tästä onnesta.
Hirveen ihanaa odotusta meille kaikille naisille!
Intopiukka ja Perttuanneli