Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi vai uudelleen synnyttäjä?

03.10.2006 |

Meillä siis tyttö syntyi reilu vuosi sitten sektiolla. Supistukset mulla oli ennen leikkausta kestäny 3,5 vuorokautta ja supistukset tuli lähes koko ajan 10 minuutin välein. Kohdunsuun todettiin auenneen noin sentin suunnilleen tuntia ennen leikkausta. Kohdunsuun aukeamisen alkamisesta huolimatta olenko silti ensisynnyttäjän asemassa kun seuraavaa kenties jossain vaiheessa lähdetään synnyttämään? Kiireessä kun yritin asiaa neuvolassa kysyä (en ehtinyt mainita tuosta kohdunsuun aukeamisesta) oli terkkarin mielipide se että kun lapsi syntyi sektiolla olen ensisynnyttäjä jos seuraava tulee alakautta...

Sekava selostus, mutta jos joku kuitenkin osaisi asiasta jotakin sanoa...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee niin, että olet ensisynnyttäjän asemassa nyt. Minua ainakin kohdeltiin ensisynnyttäjänä kun sain toisen lapseni, ensimmäinen syntyi sektiolla loppujen lopuksi. Kerkesin aueta kolmeen senttiin ennen leikkauspäätöstä. Itseasiassa sain mielestäni paljon paremman kohtelun ja neuvot toisen lapsen kohdalla kuin ensimmäisen. Se nyt selittyy osittain silläkin, että synnytyssalit ja vuodeosastot olivat tungokseen asti täynnä kun sain esikoiseni.

Vierailija
2/3 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua siis asiassa mietityttää se, et olenko ensisynnyttäjän asemassa kohdunsuun aukeamisen kannalta ym. Se kun kesti ekalla kerrallakin noin kauan, ni mietityttää et mites sitte seuraavalla kerralla. Kuinka hoitelen tyttöä jos kärvistelen suppareitten kanssa monta päivää ennen kuin tapahtuu mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut voin lohduttaa sua sen verran, että itse valvon myös pari kolme yötä säännöllisten supistusten kourissa ennen oikeita supistuksia ja sairaalaan lähtöä.. Olen ottanut ne päivät tosi rennosti kun olen joutunut yöt valvomaan, en tee lähes mitään. Hoidan lapsia sen verran että pysyvät hengissä ja valmistaudun lähtöön. :) Kyllä sinä pärjäät! Toivottavasti tajusin nyt oikein. :)