taas vauva kysymyksiä, yö unista!
elikkä, 7kk poika, eikä nuku öisin, heti kun tutti tippuu niin rupee huutamaan, herään 22.00-03.00 14 kertaa ja sitten en enää jaksa laskea, siis MILLOIN vauvat nukkuu yön läpi? kestääkö tota vielä kauan? päikkäreitä nukkuu 30 min kerralla 3 kertaa päivässä.. kannattaako mennä uni kouluun? kun kotona ei toimi, sain lapun neuvolasta eikä siitä mitään hyötyä ole!
Kommentit (6)
neitimme tosin nyt 5kk, mutta heräilee yöllä tämän tästä. Ei nälkäänsä vaan tutin tarvitsee suuhunsa jatkaakseen yöunia. ja tämä tapahtuu hyvin monta kertaa yössä. Nukahdettuaan tutti yleensä taas tipahtaa suusta, mutta tähän ei siis herää vaan jossain vaiheessa huomaa tutin olevan kadoksissa.
En ole oikein keksinyt, mitä tässä tulisi kokeilla vaan olen ajatellut, että lapsen opittua liikkumaan en enää tarjoa neidille päivisin tuttia, niin jospa se sitten jäisi vahingossa kokonaan poissa ja tutin tilale tulisi öisin unirätti, joka jo kotoa löytyykin:)
Parempia ideoita?
Meillä nukutaan yleensä 22.30-8.30 ihan hyvin, pari kertaa saattaa yöllä kitistä - joko tutin puuttumisesta tai sit näkee vissiin pahaa unta.
Nyt on tulossa ylös kaks hammasta, joten heräilee varmaan sen 15 kertaa yössä ja rauhoittuu kun antaa tutin. Päikkäreitä meillä nukutaan myös 3 kertaa päivässä, mut noin tunnin mittaisia!
meillä kyllä yöunille aletaan (tai neiti alkaa) jo noin 20:30 ja herää päiväänsä vasta klo:8 tai 9 aamusella. Tuohon väliin siis mahtuu niitä tutin nosteluita sekä maidon juontia kahteen otteeseen.
kauanko siis kestää? ja miten se tapahtuu?
ap
Sain laittaa pojalleni (8kk) tuttia suuhun hyvänä yönä 2-3krt, huonona(joita usein!) 5-15 kertaa, sitten riitti!! Mietin et tutista johtuen nukutaan huonosti. Muutama yö sitten jätin pois ja heti nukuttiin paremmin. Nyt mennyt tosiaan paremmin, kun aikoihin ja oppi kuin itsestään suurimmaksi osaksi hakemaan itse uudestaan unta!! SUOSITTELEN KOKEILEMAAN!
Tiedän tuon tilanteen, meillä oli esikoisen kanssa ihan samaa. Hän oli tottunut siihen, että tutti pysyy suussa, ja heräsi sen tippumiseen. Tuosta tavasta hän ei myöskään oppinut pois enää, tai oikeammin mun voimani eivät vaan riittäneet siihen kotiunikouluun. Niinpä, ja onneksi, mentiin sitten ensikodille unikouluun.