Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystyn suhtautumaan lapseni isään asiallisesti pettämisen jälkeen?

Vierailija
23.02.2010 |

Meillä on ex-mieheni kanssa 3lasta, kaksoset 4v ja vauva 4kk. Mies löysi uuden jo raskausaikanani, mutta minulle kertoi vasta kun oli päättänyt muuttaa uuden naisensa kanssa yhteen. Vauva oli tuollon 2kk ikäinen. Nyt on tavannut kaksosia ja vauvaa minun luonani ja kaksoset ovat olleet säännöllisesti isänsä luona yötä. Vauvalla on monia allergioita eikä vielä sovi muu kun minun maitoni (olen imetysdieetillä) ja siksi vauva ei ole vielä ollut isällään yötä ja siksi isä tapaa lastaan luonani. Tosin minä käyn lenkillä tai olen jossain muualla sillon kun isä on lastensa kanssa.



Olen yhä miehelle kiukkunen ja välillä on todella vaikea olla sanomatta mitään miehen raukkamaisesta käytöksestä. Olen kuitenkin pitänyt suuni kiinni väkisin, koska en halua lasten kuulevan meidän riitelyä. Ainoa, josta nostan miehelle hattua on se, ettei lapsiaan hylännyt, vaikka mieli teki alussa estää miestä tapaamasta lapsia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pystyisi suhtautumaan ollenkaan asiallisesti.

Vierailija
2/12 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et riitele lastesi edessä teidän kahden keskeisistä asioista, etkä kosta ex-miehellesi lasten kustannuksella.. Olet fiksu naine ja ajattelet lastesi parasta :) Jatka samaan malliin. Miestä saat rauhassa vihata, mutta älä sitä lapsiin siirrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tuskin ap olis voinu isän tapaamiset estää vaikka olis halunnut. nykyään melkein sarjamurhaajatkin saa tavata lapsiaan.

Vierailija
4/12 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessasi varmaan moni toivmisi toisin ja myrkyttäisi kaikkien välit. Mieheni äiti on erotilanteessaan toiminut juuri niin ja kääntänyt lapset isäänsä vastaan. Surettaa katsoa näin aikuisina, kun isän ja pojan välit eivät palaa koskaan normaaleiksi vaan äidin pahat puheet ovat aina luomassa rakoa heidän välilleen. Toisaalta myöskään äiti ei ole siinä selviytynyt "voittajana" sillä mieheni suhde omaan äitiinsä on myös kärsinyt. Mieheni usein sanookin, että kuinkahan paljon potaskaa hänelle on syötetty äitinsä taholta.

Pyri sinä pitämään lapset riitojenne ulkopuolella. Joskus tulevaisuudessa lapsesi kyllä huomaavat sen kuinka sinä olet toiminut ja arvostavat sinua.

Vierailija
5/12 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isästä erottamaan vetoamalla millon mihinkin. Tällaista sivusta seurannut ja tuosta vauva kärsii eniten.

et tuskin ap olis voinu isän tapaamiset estää vaikka olis halunnut. nykyään melkein sarjamurhaajatkin saa tavata lapsiaan.

Vierailija
6/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet toiminut todella hienosti, jatka samalla tavalla. Miestä saat toki vihata ja se on ymmärrettävää, mutta älä mustamaalaa isää lapsille, se ei ole lasten etu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä kanssa?



Minä ainakin itse ihan aidosti muodostin käsitykseni isästä. Minusta oli sikamaista, että isä lähti nuoren naisen perään kun äitini odotti pikkusisartani.



Äitipuoli inhosi meitä, koska oli lapseton nainen ja minä häiritsin heidän parisuhdettaan. Näin, kuinka tiukille äiti joutui yksinhuoltajana ja vuorotyöläisenä. Isältä ei paljon herunut apua kun aika meni uuden rakkauden kanssa.



Aikanaan isä erosi uudesta rakkaudesta, mutta silti en ole halunnut luoda suhdetta isääni uudestaan.



Äitini ei koskaan puhunut pahaa isästämme.

Vierailija
8/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erostani on 2 vuotta ja välit ihan asialliset. Heti alusta tein sen päätöksen etten sanallakaan riitele enää koskaan sen ihmisen kanssa. Vaikka olin vihainen, turhautunut ja katkera en todellakaan suonut hänelle sitä tyydytystä nähdä ahdistustani. Ovi sulkeutui niin saatoin mennä vessaan itkemään, mutta koko tapaamisen olin täysin asiallinen ja olen edelleen. Näkyi mieheen sattuvan huomattavasti enemmän se, että olin välinpitämätön jopa kyllästynyt häntä kohtaan, kuin että olisin kiukutellut kuin lapsi. Nyt hänellä on taatusti se kuva, että olen erittäin helpottunut ja onnellinen erosta eikä liitto merkinnyt minulle niin paljon kuin hänelle. Lapsemme ovat autuaan tietämättömiä kaikesta paskasta jonka olen joutunut käymään läpi ja tulevat aina olemaan. Koskaan en ole heille edes äänensävyllä viestittänyt pahaa heidän isästään. Kyllä se aikanaan lukuisien pettymysten myötä heille valkenee.



En ymmärrä naisia jotka luulevat saavuttavansa jotain tappelemalla, haukkumalla isää lapsille, sabotoimalla isän suhdetta lapsiin ja mahdolliseen uuteen puolisoon. Kyllä siinä vain tekee itsensä typeräksi. On täysin eri asia mitä lapset ymmärtävät pieninä kuin mitä he ymmärtävät tai miten asiat näkevät aikuisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA kaikki on äidin vika, teit mitä tahansa. Mielestäni äidillä on myös velvollisuus suojella lastaan, eli jos vaikkapa iskä olisi ihan hirveä ihminen, niin evätä tapaaminen. Itse ainakin tekisin niin. Olen ehkä mustavalkoinen mutta omalle miehelleni olen sanonut, että vastaavassa tilanteessa en pystyisi olemaan noin tyyni kuin vaikkapa ap.

Vierailija
10/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pettänyt ja/tai lähtee toisen matkaan ja haluaa kuitenkin tavata lastaan/lapsiaan niin miksi tällöin pitäis ne tapaamiset estää? Ei ymmärrä... Onhan mies aviomiehenä epäonnistunut, mutta ei se vaikuta mitenkään isyyteen.

Ja minulla on kokemusta vähän vastaavasta. Miehellä oli pitkään suhde nuorempaan naiseen minun tietämättäni. Lopulta kertoi, ettei liittomme voi jatkua, koska hän on rakastunut toiseen. Tuo oli kun isku vasten kasvojani. Erosimme ja miehestä tuli lastemme lähivanhempi, koska tuollon lasten elämä muuttui vähiten ja minusta tuli etä-äiti, mutta lapsia näemme yhtä paljon. Lapsille mies esitteli uuden naisensa vasta reilun vuoden jälkeen. Vielä 8v jälkeenkin exäni on saman naisen kanssa, vaikka alkuun epäilin suhteen kestävyyttä ja minullakin on nykyään uusi mies. Tulemme kaikki nykyään hyvin toimeen keskenämme.

AINA kaikki on äidin vika, teit mitä tahansa. Mielestäni äidillä on myös velvollisuus suojella lastaan, eli jos vaikkapa iskä olisi ihan hirveä ihminen, niin evätä tapaaminen. Itse ainakin tekisin niin. Olen ehkä mustavalkoinen mutta omalle miehelleni olen sanonut, että vastaavassa tilanteessa en pystyisi olemaan noin tyyni kuin vaikkapa ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille kävisi noin, pyrkisin aivan varmasti toimimaan samalla tavalla. Mieheni on loistava isä lapsilleen ja se, että me emme enää olisi yhdessä ei ole mikään syy siihen, ettei hän voisi olla lapsilleen isä jatkossakin.



Ap, uskon että sulla on nyt varmasti tosi raskasta, mutta siihen ei auta oikein muu kuin aika. Jatka hyvää toimintaasi, niin teet kaiken mahdollisen lastesi parhaaksi! =) Voimia sulle!

Vierailija
12/12 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen tavata lapsia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä