Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työhaastattelu mokat

Vierailija
23.02.2010 |

Mitä mokia teillä on käynyt työhaastatteluissa?

Olin kerran osottanut hakemuksen aivan henkilolle, jonka nimistä ei firmassa edes ole. Henkilosto ämmä sitten jaksoi siitä jauhaa... -> en saanut tyopaikkaa.

Toisessa haastattelussa kaadoin noin tuopin kokoisen vesilasin. Siinä kastui poytä ja tuoli. ->sain tyopaikan kuitenkin :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laatinut pitkät listat vanhoista töistäni eri kustantajille ja sitten kompastuin haastattelussa siihen, etten muistanut mitä pikkuhommia joskus 15 v sitten olin tehnyt juuri tälle kustantamolle! Tuli aivokatkos. En saanut töitä vaikka perään laitoin tiedon että mitä tuli sillon tehtyä...

Vierailija
2/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain silti sen työpaikan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän oppilaitos ylläpiti paperia jossa listattiin yhteyshenkilöineen kesätyöpaikat, joissa kaikki aiemmat vuosiluokat olivat olleet.

Soitin sitten henkilölle, joka oli edesmennyt jo vuosia aikaisemmin.

Ei vissiin päivitetty sitä paperia.

Vierailija
4/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhaastatteluun kutsumani henkilö vastasi kysyessäni, miksi hän olisi hyvä valinta tähän tehtävään "no en varmaan oliskaan". Muuten haastattelu oli mennyt ihan ok?!

Tai henkilö, joka tuli työkkärin työhönosoituksella ja istui aulassa odottamassa kuin luu kurkussa ja itku herkässä ja kun kysyin häntä hakiessani, onko kaikki ok, hän totesi, että "tämän kaltainen paikka ei vain sovi minulle, mä olen tän kaiken yläpuolella!" ja kyse oli siis terveyspuolen työpaikasta...hmm..

Vierailija
5/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs haastateltava tuli paikalle selvästi viinalta haisevana..no siinä selvisi, miksi opiskelut eivät olleet tulleet päätökseen (akateeminen tutkinto) ja työhistoriassa oli aukko...

Vierailija
6/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kun oli aina toitottanut, ettei niitä KOSKAAN ole kysytty. No nyt kysyttiin ja jouduin skannaamaan niitä kotona ja lähettelemään sähköpostilla takaisin. Muuten haastattelu olisi mennyt tosi hyvin.

Vierailija
7/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut edes ajatellut koko asiaa, kun halusin vaan saada sen työn ja sanoin sitten, etten tiedä eikä sillä niin väliä ja naurahdin hermostuneesti. Joo, en saanut työpaikkaa. Sen jälkeen olen kyllä varautunut tuohonkin kysymykseen.

Vierailija
8/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites kun sä olet tähän hommaan selvästi ylipätevä niin montako vuotta sä luulet jaksavasi tämmöistä työtä tehdä. Ja mä vastasin että hei, tehän haette 10 kuukauden äitiyslomansijaista, ei kai tässä sitä pitempiä suunnitelmia tarvitse tehdä.

Vierailija
9/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaan niin väsynyt... ;-)

Vierailija
10/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hain konsultointipuolen paikkaa, olin työpaikassa tasan silloin, kun haastattelu alkoi ja aika punaisena, kun olin juossut, että ehtisin (huh). Haastattelija sanoi heti, että hänellä on vaan puoli tuntia aikaa. Tarjosi silti teetä, jota en ehtinyt juoda, kun haastattelu päättyi niin nopeasti (alle sen puolen tunnin).

Olin printannut CV:ni, mutta vahingossa nitonut sivut väärään järjestykseen ylösalaisin, tosi noloa! Noloa oli myös työpaikan puolelta, että sanoivat ottavansa yhteyttä tiettyyn päivään mennessä, enkä saanut koskaan mitään yhteydenottoa. Samoin olin hakenut työpaikkaa opiskelukaverini suosituksesta, sanoi kyseisen firman tarvitsevan alani työntekijää pian, mutta haastattelussa minulle sanottiin, että heillä on paljon muitakin hakijoita (mikä ei tod.näk. ollut totta).

- Olin aamuvarhaisella työhaastattelussa eri puolella Suomea, mutta haastattelussa ei tarjottu edes kahvia, antoi mielestäni vähän nuivan kuvan.

- Erään firman toimitusjohtaja vaikutti tosi kiinnostuneelta minusta sähköpostin välityksellä ja halusi nähdä mahdollisimman pian. Haastattelussa tarjosi minulle (tohtori) sihteeritason paikkaa, en ottanut. Lisäksi jankkasi monta kertaa edellisen työpaikkani tehtävistä montaa eri kautta, ei ilmeisesti uskonut kertomaani. Lupasi olla yhteydessä, mutta ei ollut.

- Olin SPR:n haastattelussa, haastattelu meni todella hyvin ja työkin olisi ollut mielenkiintoista ja haasteellista. Palkkatoivomus oli kysytty jo hakemuksessa, alkoivat kysellä sitten miten paljon alaspäin olisin valmis menemään. Sanoin summan ja myös sen, mistä alaspäin en enää menisi (kohtuullinen, jopa pienehkö palkka), jonka jälkeen haastattelu muuttui kiusaantuneeksi. Kyseessä oli kuitenkin ilta- ja viikonlopputöitäkin sisältävä työ. Harmittaa, että en tajunnut kysyä millä summalla olisivat suostuneet palkkaamaan, ilmeisesti alle 2:lla alkavan.... Jäi kurja maku suuhun.

- Opiskelijana hain harjoittelupaikkaa ja myöhästyin, koska en löytänyt millään perille :(

Vierailija
11/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vanhempasi tekevät työkseen. Ei heidän työssään mitään vikaa ole, mutta ei todellakaan kuulu työhaastattelu kysymyksiin.

Vierailija
12/18 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eihän tuo kuulu asiaan. Mutta olin nuori ja tyhmä. Sain kuitenkin paikan.

Luin juuri parhaita mokia:

- haastateltava tivasi ensin haastattelijan koulutuksen ja vaati nähdä todistukset. Onko siis pätevä tekemään haastattelun. (Voisin muuten tehdä ihan saman. Joskus ottaa päästä ilmiselvästi muissamaailmoissa, sfääreissä liitelevät haastattelijat).

- haastateltava soitti kesken haastattelun terapeutilleen ja kysyi, miten tähän kysymykseen hänen pitäisi vastata. Kyllä mä ottaisin ihmisen, joka käyttää konsultointipalveluja noin tehokkaasti!

- puhelinhaastattelun aikana hakija huuhteli vessan, kuului siis firman pomolle... mitähän mahtoi tehdä vähän ennen vessan huuhtomista?

- haastateltava vastasi kännykkäänsä ja pyysi haastattelijaa poistumaan, oli nääs yksityispuhelu ja halusi puhua rauhassa

- haastateltava nuuhkaisi kainaloaan, varmisti ettei hiki haise

- haastateltava kysyi haastattelun lopuksi, jos paikan pomo voisi heittää hänet kotiin. Oli kulkuongelmia.

- haastateltava ilmoitti, että ei ehkä ole kauhean kauan työpaikassa, kun saattaa olla iso perintö tulollaan

- ja sitten näitä: harjataan hiuksia, punataan huulia, kaivellaan hampaita hammastikulla haastattelun aikana

Mun mielestäni kuitenkin paras:

- ei voinut esittää CV:tä, kun se oli tiedustelupalvelun salaiseksi luokittelemaa aineistoa!

Vierailija
13/18 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein työhaastattelu mokan kerran hakiessani äidin kielen opettajaksi.

Vierailija
14/18 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle mutta olin töissä alueella joissa oli useita yrityksiä logistiikan alueelta. Työnhakija soitti ovikelloamme ja selitti hakevansa kuljettajan paikkaa ja tulee työhaastatteluun. No, eipä oltu oikea firma kun meillä on lähinnä koodareita. Tyyppi ei muistanut firman nimeä jonne oli tulossa tapaamaan tulevaa pomoaan...tai ehkä ei tullut duunia ehkä?

Vierailija
15/18 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään oma vaan haastattelijan. ENSIMMÄINEN haastattelukysymys: mikä on parisuhdetilanteesi ja onko sinulla lapsia?

Vierailija
16/18 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen työhakemuksen tekoa ja haastattelua kannattaa opetella kirjoittamaan nuo isot kirjaimet, ääkköset ja yhdyssanat oikein. ;)

Vierailija
17/18 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työhaastatteluun kutsumani henkilö vastasi kysyessäni, miksi hän olisi hyvä valinta tähän tehtävään "no en varmaan oliskaan". Muuten haastattelu oli mennyt ihan ok?!

Tai henkilö, joka tuli työkkärin työhönosoituksella ja istui aulassa odottamassa kuin luu kurkussa ja itku herkässä ja kun kysyin häntä hakiessani, onko kaikki ok, hän totesi, että "tämän kaltainen paikka ei vain sovi minulle, mä olen tän kaiken yläpuolella!" ja kyse oli siis terveyspuolen työpaikasta...hmm..

Mikä koulutus hänellä oli ja mitä paikkaa siis haki?

Vierailija
18/18 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mites kun sä olet tähän hommaan selvästi ylipätevä niin montako vuotta sä luulet jaksavasi tämmöistä työtä tehdä. Ja mä vastasin että hei, tehän haette 10 kuukauden äitiyslomansijaista, ei kai tässä sitä pitempiä suunnitelmia tarvitse tehdä.

Olit oikeassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi