Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mennä takaisin ennen sovittua aikaa jos lapsenvahti soittaa ettei vauva rauhoitu?

Vierailija
23.02.2010 |

Vauvalla ei mitään sairautta, ei vaan rauhoitu, koska vierastaa.

En ainakaan minä mene takaisin pelkän vierastusitkun takia. Lapsenvahti on kokenut 5 lapsen äiti, ei mikään teinityttö.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä sen lapsen takia kyllä, en siksi että ajattelisin ettei lapsenvahti kestä. Ihan hyvä minusta että soittaisi tuollaisessa tapauksessa, niin vanhemmat saa tietää missä mennään ja päättää sen mukaan mitäö tekevät.

Vierailija
2/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakko edes joskus päästä jonnekin ilman vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muidenkin hoidossa kuin äidin. Ja olen poissa vaan 3 tuntia, ei se koko aikaa jaksa mun perääni huutaa.

Vierailija
4/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisi enää nauttia 'vapaastani' jos tietäisin vauvani itkevän kotona.

Vierailija
5/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiselle, joka on lapselle vieras, vähän isompanakaan.

Miltä itsestäsi tuntuisi, jos kuvittelet tilanteen aikuisen näkökulmasta: joudut neljän seinän sisään jonkun ihmisen kanssa, jota pelkäät jostain syystä ihan tajuttomasti ja koet pakokauhua, ja olet liikuntakyvyttömänä etkä mahda mitään, vaikka pelottava ihminen koskettelee sinua tai lähestyy? Ei välttämättä kauhean rakentava kokemus... Samalla ihmettelet, miksi turvallinen ihmisesi sinut jätti tällaiseen tilanteeseen...

Vierailija
6/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi en jättänyt edes puhelinnumeroani ja vauva oli kitissyt tunnin.

Vierailija
7/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ärsyyntyisin, jos 5 lapsen äiti ei tajua olla soittamatta vierastusitkusta, etenkin jos sovittu hoitoaika on aamulla ja kesto vain 3 tuntia.

Äidillä onkin sen jälkeen tosi kiva olla se 3 tuntia...

Vierailija
8/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin lapsenvahdin kanssa jää. Ja en varmasti mene takaisin kuin 5min ennen sovittua aikaa.

Vierailija
9/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä mä lähtisin siitä, että jotain on pielessä. Herranjestas, mäkään en lapsenvahtina soittaisi, ellei jotain TOSIAAN olisi pielessä, vaikka mulla ei ole kuin yksi lapsi. Pelkän vierastamisitkun takia en soittelisi. Joten jos mulle soitettaisiin tuolla lailla niin kyllä lähtisin kotiin katsomaan, mistä on kyse!

Vierailija
10/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi en jättänyt edes puhelinnumeroani ja vauva oli kitissyt tunnin.

Vauvan hyvinvointihan nyt on ihan sivuseikka.

Vierailija
11/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muidenkin hoidossa kuin äidin. Ja olen poissa vaan 3 tuntia, ei se koko aikaa jaksa mun perääni huutaa.

Ihana asenne sinulla, mitä pikkuinen vauva voisi oppia ?? sen että äiti saattaa milloin vain kadota.

Vierailija
12/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei ole mitään lakia olemassa että "pitää" mennä, mutta riippuu siitä mitä haluat lapsellesi (ja myös hiukan siitä, miksi olet poissa). Minä menisin, vierastava vauva on yleensä kauhuissaan tilanteesta, eikä ole kivaa ajatella että vauvalla on paha olla eikä hän ymmärrä miksi äiti ei tule. :-( Mutta toisaalta jos meno on todella PAKOLLINEN (olet vaikka lääkärissä tai lähisukulaisen hautajaisissa) niin ei kai sille sitten mitään voi, vrt. siihen että olet jossain vähemmän välttämättömillä asioilla.

Vierailija
13/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siellä ne kuulemma saattaa huutaa koko päivän putkeen. En minä silloinkaan kesken päivän mene vauvaa pois hakemaan. ap

Vierailija
14/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan sama mikä minulla olisi kesken tai minkätakia lapsi itkisi. en kestäisi ajatusta, että vauva huutaisi perääni. en kyllä jättäisi vauvaa vieraalle hoitoonkaan.

olen itse nuorena hoitanut sukulaisperheen 1-vuotiasta. en ollut nähnyt lasta pariin kuukauteen. pieni huusi kurkkusuorana kaksi tuntia. nyt lapsi on koululainen ja sanoo muistavansa sen pahan olon mikä oli joskus minun kanssani, ei kuitenkaan muista mitä silloin tapahtui.

Vierailija
15/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kuunnella sitä vitun kitinää kun ei edes selkäänsä kärsi vauvalle kääntää niin vinkuminen alkaa. Todellakin pakollinen meno, istun kahvilassa rauhassa koko 3 tuntia.

Vierailija
16/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä riippuu siitä, onko lapsenvahti tuttusi, vaiko esim. mll:n hoitaja. Jos jälkimmäinen, en menisi (jos maksaisin hoitajalle 8,2€/tunti, niin tekisin sen siksi, että minulla on jotain oikeasti tärkeätä menoa ja en sitten menisi itkun takia kotiin...). Jos hoitaja on joku tuttusi, niin sinuna menisin. Itse olen kerran ollut tilanteessa jossa lupauduin ottamaan kaverini kaksivuotiaan lapsen yöksi hoitoon, tyttö oli kuulemma ollut ennenkin yöhoidossa ja meillä olivat kyläilleet usein. Vaan kun äiti lähti, alkoi sellainen huuto ja kiljuminen, että oksat pois. Koitin kaikkia keinoja, yritin pitää sylissä, yritin leikittää, lauloin, luin kirjoja jne. mutta lapsi oli aivan hysteerinen. Oma lapsenikin (vuoden vanhempi, kuin tämä tyttö) alkoi jo olla aivan loppu siihen huutoon ja alkoi olla jo nukkumaanmenoaikakin.. Pahinta kuitenkin oli katsoa pienen itkua, lapsella oli selvästi hätä. Minun oli pakko soittaa tälle kaverilleni, vaikka olin auliisti tarjonnut apuani, ettei hommasta nyt tule mitään. Kaverini oli ymmärrettävästi pettynyt, hän oli kuitenkin ehtinyt suunnitella kaikenlaista. Mutta ymmärsi kuitenkin tilanteen ja haki lapsensa kotiin.

Myöhemmin tosin paljastui, ettei tämä lapsi ollut koskaan ennen ollut yökylässä, ja muutenkaan ei juuri koskaan äidistään erossa (ei ollut päivähoidossa jne..) joten ei ihme, että tuli moinen vierastuskohtaus.

Vierailija
17/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kuunnella sitä vitun kitinää kun ei edes selkäänsä kärsi vauvalle kääntää niin vinkuminen alkaa. Todellakin pakollinen meno, istun kahvilassa rauhassa koko 3 tuntia.

Eli mukavaa päivänjatkoa sitten sinne Porvooseenkin, josta tällaiset tarinat sikiää...

Vierailija
18/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun maksettu lapsenvahti on siellä. Menen takaisin vain jos vauvalla on sellainen hätä että siihen hätään pitää soittaa ambulanssi, muuten en.

Vierailija
19/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni hyvin kunnes äiti lähti. Vauva alkoi vierastamaan mua ihan kamalasti. Alkoi huutaa kun tulin samaan huoneeseenkin. Ei tullu syötöistä mitään jne. Sit äiti teki oharit, eli ei tullut hakemaan vauvaa. Ei vastannut puhelimeen jne. Lopulta pyysin toista naapuria apuun jota vauva ei vierastanut. Vauva meni hänelle yöksi jotta olisi rauhallinen ja söisi. Äiti ei muuten tullut koko viikonloppuna...Isompi lapsistaan oli meillä. Oli kyllä tosi mukavaa ja isänpäiväkin meni toisten lapsia hoitaessa..

Vierailija
20/50 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni hyvin kunnes äiti lähti. Vauva alkoi vierastamaan mua ihan kamalasti. Alkoi huutaa kun tulin samaan huoneeseenkin. Ei tullu syötöistä mitään jne. Sit äiti teki oharit, eli ei tullut hakemaan vauvaa. Ei vastannut puhelimeen jne. Lopulta pyysin toista naapuria apuun jota vauva ei vierastanut. Vauva meni hänelle yöksi jotta olisi rauhallinen ja söisi. Äiti ei muuten tullut koko viikonloppuna...Isompi lapsistaan oli meillä. Oli kyllä tosi mukavaa ja isänpäiväkin meni toisten lapsia hoitaessa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän