Pitääkö mennä takaisin ennen sovittua aikaa jos lapsenvahti soittaa ettei vauva rauhoitu?
Vauvalla ei mitään sairautta, ei vaan rauhoitu, koska vierastaa.
En ainakaan minä mene takaisin pelkän vierastusitkun takia. Lapsenvahti on kokenut 5 lapsen äiti, ei mikään teinityttö.
Kommentit (50)
kun maksettu lapsenvahti on siellä. Menen takaisin vain jos vauvalla on sellainen hätä että siihen hätään pitää soittaa ambulanssi, muuten en.
tähän keskusteluun mukaan. Jos on ilmainen lapsenvahti niin ehkä sitten, mutta jos oikein maksettu niin vauvan tunteista viis!
Olisi kamalaa tulla kotiin jossa vastassa olisi itkuunsa tukehtumaisillaan oleva vauva naama punaisena. :( Olisin todella vihainen lastenhoitajalla joka ei olisi soittanut minulle aikaisemmin! Lähtisin tietenkin kotiin jos vauva ei rauhoittuisi. Ensin saattaisin antaa rauhoitteluvinkkejä (vaikka olisi 10 lasta itsellä ei välttämättä silti heti keksi miten juuri tämä vauva rauhoittuu), mutta jos itku ei loppuisi niin menisin heti. Jos olisin itse lapsenvahtina soittaisin varmasti vanhemmille vastaavassa tilanteessa. En ole ikinä ennen kuullut, että se olisi väärin ja että joku vähät välittäisi vauvan hädästä!!!
Olin tuohon aikaan itse 22v enkä oikein miettinyt järkevästi noita asioita ja vuosi oli -92. Ei silloin ollut puhetta lastis jutuista niinkuin nykyään. Vanhemmat olivat molemmat kehitysvammaistenhoitajia, ja mietin et pystyvät hoitamaan lapset kun ammatiltaan hoitajia :-). Eräs muukin huolestuttava tapahtuma oli silloin perheessä. Olin typerä, lapsellinen. Nykyään toimisin erilailla
koska en voi lähteä joka kerta kesken työpäivän hakemaan vauvaa päiväkodista vaikka se miten vinkuisi.
Esimerkiksi työhaastattelusta tai työnhaun psykologisista testeistä en lähtisi kesken tuon takia. Leffasta, baarista tms huvituksesta lähtisin.
Kysytkö tosissaan...? Minä ainakin menisin, enkä edes jättäis vierastavaa vauvaa kenenkään hoiviin.
Tulee mieleen tuttu, joka piti baarireissua niin tärkeänä, ettei suostunut lähtemään kotiin vaikka lastenvahti soitti, että pieni lapsi sairastunut ja itkee... En voi ymmärtää. Ehkei meillä kaikilla ole ns. äidinvaistoa vaan oma napa menee edelle.
kun maksettu lapsenvahti on siellä. Menen takaisin vain jos vauvalla on sellainen hätä että siihen hätään pitää soittaa ambulanssi, muuten en.
eikä hoitaja varmasti olisi soittanut jos tietäisi etten pääsisi kuitenkaan. Isovanhemmille olen jättänyt tuossa iässä lapseni en vieraille hoitajille. Silloinkin on ollut varakeinot siihen jos alkaa itkettää että mistä saa sitä lohtua.
Päivähoitoon en vauvaa ole laittanut juuri tästä syystä. Olen itse asiassa aika järkyttynyt kuinka paljon julmia äitejä täällä on.
En minä ainakaan haluaisi huudattaa lasta turhaan. Viiden lapsen äidillä luusisi sen verran olevan kokemustakin että on kaikkensa jo yrittänyt. Miksi jätät vieraalle hoitoon? Itse en ainakaan jättänyt kuin sellaisille, joihin oltiin yhdessä muutaman kerran ensin tutustuttu. Ja jos oli esim. lääkäri niin hoitaja mukaan vauvan kanssa aulaan odottamaan että vauva ei joutunut tunteja olemaan erossa äidistä vaan ainoastaan lääkärinhuoneessa oloajan.
3 tunniksi enkä takuulla mene takaisin ennen klo 15:55. Ja päiväkotiin tuo vinkuja menee heti kun ottavat. Tai ehkä en mene takaisin ollenkaan, viekööt lastenkotiin tuon vinkuintiaani.
Asiaa käsitelty jo kauan aikaa sitten ja monella omia mielipiteitä..
Toiset mieltä että äiti on huono äiti jos ei mene heti takaisin ja toiset mieltä että normaalia on jos lapsi huutaa kun vierastaa..
Itse olen sitä mieltä että vierastava lapsi on normaalia elämää..
Itse olen perheestä missä äiti ollut aina kotona hoitamassa kaikkia lapsia ja kun vanhemmille vapaata suotu ja lapsenvahti tullut niin huuto on myös tullut mukaan, tarkoittaa ainoastaan sitä että lapsi kapinoi äidin menoista vaikka onkin vauva!
On hoitaja tuttu tai tuntematon niin lapsi jonka vahvoihin puoliin kuuluu vierastaminen niin saattaa huutaa vaikka koko sen ajan kun äiti/isä on poissa.
Itse olen yh-äiti ja olen joutunut ottamaan tuntemattoman lapsenvahdin kun lapseni ollut pieni ja huutanut on, tottakai se silloin tuntui pahalta kun lapsi oli huutanut mutta jos lapsella on turvallinen olo niin tietää että äiti tulee takaisin! Tänä päivänä olen vain kiitollinen siitä että totuttanut vieraan hoitoon vauvana. sillä lapseni(3VUOTTA) on hyvin sosiaalinen, päiväkoti hoitoon meno sujuu ongelmitta sekä voin pyytää tilanteissa tuntemattoman vahtimaan lastani jos kipeästi apua tarvitsen!
Jos ei koskaan lastansa anna edes tunniksi vieraan hoitoon niin miettikääpä mitä se on 2vuotiaan kanssa jolla on muutenkin hirveä uhmaikä päällä ja vanhempien pakko lähteä esim kirjoittamaan asuntopapereita tai muuta vastaavaa..
Tämä siis minun mielipiteeni..
Kyse on omasta lapsestasi, miksi annat lapsesi itkeä ja olla murheissaan...siksi että olet sanonut lapsen hoitajalle että tulet takaisin vasta silloin ja silloin.
Olet niin itsekäs että anna lapsesi adoptoitvaksi äläkä ota edes kissaa lemmikiksisi, keskity kybällä itseesi kun siinä tunnut olevan niin hyvä.
Kyse on omasta lapsestasi, miksi annat lapsesi itkeä ja olla murheissaan...siksi että olet sanonut lapsen hoitajalle että tulet takaisin vasta silloin ja silloin.
Olet niin itsekäs että anna lapsesi adoptoitvaksi äläkä ota edes kissaa lemmikiksisi, keskity kybällä itseesi kun siinä tunnut olevan niin hyvä.
ajankohtainen ja aion laittaa 31.7 1v täyttävän lapseni virikehoitoon 23.8, jotta saan itse levätä ja olla rauhassa. ap
5 lapsen äiti ei ihan pienestä soittele.
Olispas tosi kivaa olla jossain huvituksessa tai muualla jos tietaa etta vauva itkee koko ajan.
Hoitaja voi laittaa lapsen sänkyyn ja oven kiinni, niin saa olla rauhassa.
Ei se ole välttämättä kokemuksesta kiinni jos lapsen paha olla. Tilanne ei miellyttävä lapselle, eikä hoitajalle.
5 lapsen äiti ei ihan pienestä soittele.
Olispas tosi kivaa olla jossain huvituksessa tai muualla jos tietaa etta vauva itkee koko ajan.
päivän pois virikehoidostakaan hakea vaikka olenkin itse kotona nukkumassa tien toiselle puolella. ap
jos 5 lapsen äiti soittaa, ettei saa lasta rauhoittumaan ja sinun täytyy tulla kotiin, menisin ehdottomasti, en edes miettisi.
Menisin kyllä minkälaisen hoitajan (sinkku, alaikäinen, lapseton tai mikä vain :) ) soitolla tahansa, mielestäni se kertoo silloin, jos hoitaja soittaa, että sinun täytyy tulla kotiin aikaisemmin, hän ei pärjää lapsen kanssa. Mistä sitä koskaan tietää jos hoitajalla meneekin hermot ja tekee lapselle jotain. Jos hän itse soittaa ja pyytää tulla aikaisemmin, sitä pitää myös kuunnella.
Itse käytämme vain ja ainoastaan MLL:n hoitajia, koska muuta mahdollisuutta meillä ei ole. Kerran kuukaudessa pyydämme hoitajan kotiimme ja joka kerta on puh.numerot ym. annettu ja aina ollaan oltu valmiina tulemaan heti takaisin jos tarve. Pari kertaa hoitaja on jälkikäteen sanonut että joku lapsista oli herännyt ja kitissyt jonkun aikaa mutta oli saanut rauhoitettua. Luotan siihen, että kyllä hoitaja tietää mihin pystyy ja mihin ei ja otan vakavasti jos soittaa tulemaan aikaisemmin!
Ei tuo lapsilleen oharit tehnyt äiti varmaan ihan ekaa ja vikaa kertaa noin toimi...