Pitääkö mennä takaisin ennen sovittua aikaa jos lapsenvahti soittaa ettei vauva rauhoitu?
Vauvalla ei mitään sairautta, ei vaan rauhoitu, koska vierastaa.
En ainakaan minä mene takaisin pelkän vierastusitkun takia. Lapsenvahti on kokenut 5 lapsen äiti, ei mikään teinityttö.
Kommentit (50)
Päivähoitoon vieminen on täysin eri asia, sinne lapsi viedään päivähoitoon ammattilaiselle joka on koulutettu hoitamaan pieniäkin hoitolapsia, se on heidän työtään. Ei sitä voi verrata tähän mitenkään. Nyt on kyse vapaa-ajasta ja ei välttämättä koulutetusta henkilöstä, hän voi tehdä mitä tahansa lapselle jos ei kykene hoitamaan sitä ja sinä vain viittaat kintaalla sille!!!
No itse en edes jättäisi vierastavaa vauvaa hoitoon kenellekkään!
Hrrr, oikein kylmää ajatella näitä, joiden mielestä on ihan ok jos vauva itkee hulluna vaikkapa lapsenvahdin hoidossa.
Tiedoksi heille, että vauva saa ihan oikeasti traumoja noista tilanteista.
No itse en edes jättäisi vierastavaa vauvaa hoitoon kenellekkään!
Hrrr, oikein kylmää ajatella näitä, joiden mielestä on ihan ok jos vauva itkee hulluna vaikkapa lapsenvahdin hoidossa.
Tiedoksi heille, että vauva saa ihan oikeasti traumoja noista tilanteista.
hoitaamuiden vauvoja ja tiseksi en usko että 5 lapsen äiti soittaa huvikseen vanhemmille jos vauva itkee. haloo! mä en ainakaan soittais jostain vierastamisitkusta vanhemmille. luultavasti lapsella on todellinen hätä.
Asiaa käsitelty jo kauan aikaa sitten ja monella omia mielipiteitä..
Toiset mieltä että äiti on huono äiti jos ei mene heti takaisin ja toiset mieltä että normaalia on jos lapsi huutaa kun vierastaa..
Itse olen sitä mieltä että vierastava lapsi on normaalia elämää..
Itse olen perheestä missä äiti ollut aina kotona hoitamassa kaikkia lapsia ja kun vanhemmille vapaata suotu ja lapsenvahti tullut niin huuto on myös tullut mukaan, tarkoittaa ainoastaan sitä että lapsi kapinoi äidin menoista vaikka onkin vauva!
On hoitaja tuttu tai tuntematon niin lapsi jonka vahvoihin puoliin kuuluu vierastaminen niin saattaa huutaa vaikka koko sen ajan kun äiti/isä on poissa.
Itse olen yh-äiti ja olen joutunut ottamaan tuntemattoman lapsenvahdin kun lapseni ollut pieni ja huutanut on, tottakai se silloin tuntui pahalta kun lapsi oli huutanut mutta jos lapsella on turvallinen olo niin tietää että äiti tulee takaisin! Tänä päivänä olen vain kiitollinen siitä että totuttanut vieraan hoitoon vauvana. sillä lapseni(3VUOTTA) on hyvin sosiaalinen, päiväkoti hoitoon meno sujuu ongelmitta sekä voin pyytää tilanteissa tuntemattoman vahtimaan lastani jos kipeästi apua tarvitsen!
Jos ei koskaan lastansa anna edes tunniksi vieraan hoitoon niin miettikääpä mitä se on 2vuotiaan kanssa jolla on muutenkin hirveä uhmaikä päällä ja vanhempien pakko lähteä esim kirjoittamaan asuntopapereita tai muuta vastaavaa..
Tämä siis minun mielipiteeni..
Mistä kivikaudelta olet oppinut tuon ajatuksen, että "vauva kapinoi äidin menoista"? Vauva ei kapinoi mistään. Vauva itkee, koska hän ei ole valmis olemaan vieraan hoidossa. Hän tuntee turvattomuutta, eikä ole valmis hyväksymään hoitajakseen vieraita, koska se pelottaa ja ahdistaa häntä. Ellei vauva saa äitiään lähelle itkullaan, tuska kasvaa liian suureksi kestää, vauva oppii ettei hänestä välitetä ja hänen perusturvallisuutensa järkkyy.
Kauhistuttaa, miten monet eivät tutustu pätkän vertaa lapsen psykologiseen kehitykseen esim, kirjallisuuden muodossa. Suosittelisin kyllä lämpimästi, mikäli lapsistaan yhtään välittää ja haluaa tuottaa heille mahdollisimman vähän traumoja.
Meillä on aina ollut lapsi (vauva) mukana asuntolainaan ja -kauppoihin liittyvissä jutuissa. Ei olis tullut mieleenkään jättää pois.
Asiaa käsitelty jo kauan aikaa sitten ja monella omia mielipiteitä..
Toiset mieltä että äiti on huono äiti jos ei mene heti takaisin ja toiset mieltä että normaalia on jos lapsi huutaa kun vierastaa..
Itse olen sitä mieltä että vierastava lapsi on normaalia elämää..
Itse olen perheestä missä äiti ollut aina kotona hoitamassa kaikkia lapsia ja kun vanhemmille vapaata suotu ja lapsenvahti tullut niin huuto on myös tullut mukaan, tarkoittaa ainoastaan sitä että lapsi kapinoi äidin menoista vaikka onkin vauva!
On hoitaja tuttu tai tuntematon niin lapsi jonka vahvoihin puoliin kuuluu vierastaminen niin saattaa huutaa vaikka koko sen ajan kun äiti/isä on poissa.
Itse olen yh-äiti ja olen joutunut ottamaan tuntemattoman lapsenvahdin kun lapseni ollut pieni ja huutanut on, tottakai se silloin tuntui pahalta kun lapsi oli huutanut mutta jos lapsella on turvallinen olo niin tietää että äiti tulee takaisin! Tänä päivänä olen vain kiitollinen siitä että totuttanut vieraan hoitoon vauvana. sillä lapseni(3VUOTTA) on hyvin sosiaalinen, päiväkoti hoitoon meno sujuu ongelmitta sekä voin pyytää tilanteissa tuntemattoman vahtimaan lastani jos kipeästi apua tarvitsen!
Jos ei koskaan lastansa anna edes tunniksi vieraan hoitoon niin miettikääpä mitä se on 2vuotiaan kanssa jolla on muutenkin hirveä uhmaikä päällä ja vanhempien pakko lähteä esim kirjoittamaan asuntopapereita tai muuta vastaavaa..
Tämä siis minun mielipiteeni..
Ei näihin kannata pahemmin vastata. Tietty mielenkiintoinen aihe ja hyviäkin vastauksia tullut, mutta tulee surullinen olo näistä AP:n vastauksista.
Luottaisin myös siihen, ettei viiden lapsen äiti soittaisi ihan jokaisesta pikkuitkusta, vaan vasta kun vauva on selvästi peloissaan.
ketjun ylös kaivoi. Ja se 5 lapsen äiti oli kunnallisesta perhetyöstä ja sillä oli väärä puhelinnumero, eli enpä tiennyt kahvitellessani ollenkaan että se oli yrittänyt soittaa. Mutta en olis kyllä mennyt vaikka olis oikeeseen numeroon soittanutkin.
Ens viikolla 12kk ikäinen virikehoitoon, enkä sieltäkään hae kesken päivän poissa. ap
jos 5 lapsen äiti soittaa, ettei saa lasta rauhoittumaan ja sinun täytyy tulla kotiin, menisin ehdottomasti, en edes miettisi.
Menisin kyllä minkälaisen hoitajan (sinkku, alaikäinen, lapseton tai mikä vain :) ) soitolla tahansa, mielestäni se kertoo silloin, jos hoitaja soittaa, että sinun täytyy tulla kotiin aikaisemmin, hän ei pärjää lapsen kanssa. Mistä sitä koskaan tietää jos hoitajalla meneekin hermot ja tekee lapselle jotain. Jos hän itse soittaa ja pyytää tulla aikaisemmin, sitä pitää myös kuunnella.
Itse käytämme vain ja ainoastaan MLL:n hoitajia, koska muuta mahdollisuutta meillä ei ole. Kerran kuukaudessa pyydämme hoitajan kotiimme ja joka kerta on puh.numerot ym. annettu ja aina ollaan oltu valmiina tulemaan heti takaisin jos tarve. Pari kertaa hoitaja on jälkikäteen sanonut että joku lapsista oli herännyt ja kitissyt jonkun aikaa mutta oli saanut rauhoitettua. Luotan siihen, että kyllä hoitaja tietää mihin pystyy ja mihin ei ja otan vakavasti jos soittaa tulemaan aikaisemmin!