Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi tosissaan ihmetellä, miksi joku käy töissä?

Vierailija
23.02.2010 |

Monessa ketjussa ihmetellään suureen ääneen sitä, miksi lapset viedään päiväkotiin/pph:lle ja mennään itse töihin!?

Tässä yhdessä jopa sitä, että äiti vie lapset hoitoon ja menee itse päiväkotiin töihin, ovatko rahat niin tiukilla, ettei ole varaa lasta itse hoitaa kotona?

Oletteko ihan tosissanne?

En ymmärrä mikä lusikka suussa olette syntyneet, jos teidän ei tarvitse kulkea töissä? Ei mun rahat ainakaan riitä kotona olemiseen. Haluan tarjota lapsilleni turvallisen lapsuuden ja se tarkoittaa myös turvallista taloustilannetta ja kotia.

Nostan hattua kotiäideille, teille on suotu ihana mahdollisuus olla kotona lapsienne kanssa. En sitä todellakaan arvostele, en siksi tätä kirjoittanut.

En silti koe olevani yhtään sen huonompi äiti kulkiessani töissä ja viedessäni lapseni hoitoon siksi aikaa. Teen kaikki ratkaisuni silti lasteni ehdoilla, myös valitessani töihin menon äitiysloman jälkeen. Näin saan maksettua laskut ja lainat ja meillä on koti.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jotkut vaikkapa huoltaa perhettään yksin. Tai ei muuten halua elää sosiaalitukien varasssa.

Isommissa perheissä voi olla tilanne, että jo asumiskulut vaatii kahden ihmisen työtulot.

Lisäksi on ihan ymmärrettävää, että jos on vuosikausia kouluttautunut ja esim. ottanut lainaa, haluaa tehdä mielekästä työtä ja hyödyntää koulutustaan. Taloudellinen pakko usein sanelee sen, että ei voi olla kolmea vuotta kotona vaikka haluaisi.

Vierailija
2/2 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minäkään en ymmärrä miksi jopa alle 1v viedään päiväkotiin.

Onko jollain oikeesti niin huono rahatilanne, että ei voi järjestää sitä 9kk-1v ikäisen kotona hoitamista? 3 kk kotihoidon tuella kaataa talouden? Jokainen kuukausi plussaa sille vauvalle.

Miksi pitää 9kk viedä hoitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi