Mies ei halua enää lapsia!
Minä haluaisin yrittää vielä meidän 8kk:n ikäiselle leikkikaveria, mutta mies sanoo ettei enää halua lapsia kun on jo niin vanha (34v).
Puhuin ja kehuin aikani, niin oli jo hetken että no mikä ettei... Mutta seuraavana päivänä pyörsi taas puheensa ja ilmoittikin ettei meillä ole varaa toiseen lapseen!
Kumpikin ollaan vakkariduunissa, kummankin vanhemmat ostelee vaaville tavaraa, jopa vaunuista lähtien. Että sekin on tekosyy!
Ellen saa miehen päätä käännettyä, mitä teen? Puhkonko kumet vai unohdanko muka pillerin? ;)
Kommentit (15)
kun jos ei tosissaan halua niin ei koskaan kunnolla välitä lapsesta ja kokemusta tästä on!
Odota viela hetki etta vauvanne kasvaa ja miehesi saa haneen enemman kontaktia kun han alkaa puhumaan ja leikkimaan jne. Voi mieli viela hyvinkin muuttua kunhan unettomat yot ja vaipanvaihdot unohtuvat.
Voi mieli viela hyvinkin muuttua kunhan unettomat yot ja vaipanvaihdot unohtuvat.
8 kuukauden aikana vaihtanut kerran pissavaipan, ja yöt nukkuu kuin tukki, eli ei ole kertaakaan herännyt syöttämään tms.
yhteen lapsen vielä, mut mä en oo enää siihen valmis, oon 34 -vuotias. ja meillä on jo 3 lasta, pienin 3-vuotias. Ikä rupee tekee tepposet, se on hassuu miten 20-v ja 30-v ikäluokat painii eri luokassa, usko pois.
se on hassuu miten 20-v ja 30-v ikäluokat painii eri luokassa, usko pois.
Mä oon 33v ja mies on mua vuoden vanhempi :)
Minä haluaisin yrittää vielä meidän 8kk:n ikäiselle leikkikaveria, mutta mies sanoo ettei enää halua lapsia kun on jo niin vanha (34v).
- mikä ikäloppu! :) (olen 44 ja sain ekan lapsen 38-vuotiaana :) että repikköön siitä...
Taitaa ikä olla tekosyy. Vauvan kanssa on aika erilaista kuin vähän isomman lapsen, ehkä hän innostuu enemmän lapsista kun vauva kasvaa. Odottele rauhassa, ehkä hänellä mieli muuttuu! Muutenkin, kovin pieni ikäero ei ole välttämättä edes hyvä/tarpeen, jaksat paremmin hoitaa jos toinen jo pois vaipoista + enempi jo leikki-ikäinen.
Älä vielä sure!
Odottele rauhassa, ehkä hänellä mieli muuttuu! Muutenkin, kovin pieni ikäero ei ole välttämättä edes hyvä/tarpeen, jaksat paremmin hoitaa jos toinen jo pois vaipoista + enempi jo leikki-ikäinen.
Älä vielä sure!
Sä oot enkeli
Tosiaan, mitä mä vielä surkuttelen kun aikaa kerta on ja antaa tuon miehenkin vähän kasvaa ;)
kun esikoinen on tosiaan vasta 8 kk. Ei kai se ihme ole, jos mies ei heti osaa asennoitua toiseen.
se on hassuu miten 20-v ja 30-v ikäluokat painii eri luokassa, usko pois.
Itse olen 36-vuotias. Tarvitsen 4 tunnin yöunet. Nyt puoli neljän aikaan se neljä tuntia on nukuttu ja jatkan taas virkkuna uutta päivää. Näinä aamuyön tunteina mulla on ihanasti omaa aikaa.
Mieti asiaa toisin päin, eli itse ET HALUAISI JA MIEHESI PAKOTTAISI SINUT TEKEMÄÄN VIELÄ LAPSEN! Ei lapsesn kulut rajotu vain pikkulapseen, vaan menot kasvavat lapsen mukana; meidän 1 vee kuluttaa kuukaudessa vaipat noin 40 € ja muut ehkä 60 euroa, 16 vuotias poikamme kulutus onkin hieman erilaista 150 euroa jääkiekko, vaateet varusteet yms. 10 - 250 kk, ruokamenot häneltä yksin varmasti 100, vedenkulutus valtavaa, puhelin 25 kk, bussilippu 40 euroa, parturi 30 euroa, ym.
Itse halusin kaksi lasta, isomilla ikäeroilla. Ensinmäisen saimme hieman päälle 20 vuotiaina ja tuon toisen 35 vuotiaina. Anna ajan kulua kyllä se miehesikin ehkä vielä leppyy ajatukseen, että saisitte sen "toisen" nyytin, jos taas ei niin sitten elätte yhden lapsen perheenä. Puolisio ei koskaan saa pakottaa tekmään lisää lapsia vastoin tahtoaan! Pientä "painostusta" ehkä, mutta sekin tulisi tehdä huomaamatta; katso, kun tuolla on suloinen vauva eiks ois ihana meilläkin vielä tuollainen
aikaa, suostuttelua ja vielä aikaa =)
Siis moni mies. Odota, vihjaa aina välillä ;)
Nauti vauvastasi, anna hänen olla pieni vielä. Kerkeät saada sen toisen vauvan. Saat nauttia lapsestasi, äläkä ressaa jo seuraavasta. Kyllä se mieskin lämpenee kunhan aika on kypsä.
Mun mies sanoi toisen lapsen jälkeen, et ne oli tässä. Oli ihan ehdoton asiasta. Pikkuhiljaa aloin "lämmittelemään" en painostamalla.
Nyt meillä on neljä lasta ja kaikki yhdessä puuhattuja =D Ja mies enemmän puhuu siitä viidennestä.. minulle riittää jo. Mutta aika näyttää.
Meillä oli myös kuopuksen syntymän jälkeen tuota samaa - minä halusin vielä kolmannen, mies ei "enää ikinä yhtään". Minä nielin vauvakuumeeni ja kiukkuni, ja totesin, että ei sitten. Ei se helppoa ollut, ja olin oikeasti tosi vihainen miehelle siitä, että hän kieltää multa vielä yhden lapsen. Mietin jopa eroa sen vuoksi.
Kuopus on piakkoin vuoden ikäinen, ja mä olen jo onnistunut tuudittautumaan siihen ajatukseen, miten ihanaa on, kun kohta molemmat lapset ovat pois vaipoista, yövalvomiset on ohi, lasten kanssa alkaa olla helpompi liikkua ja kuopuskin osaa jo hetkiä leikkiä itsekseen, eikä koko ajan tarvitse syliä. Omaa aikaa saa jo helpommin, myös kuopus pärjää isänsä hoidossa, eikä mun tarvitse pää kolmantena jalkana laukata kotiin, kun kuopus karjuu pää punaisena äidin perään. No, eiköhän tuo mies tuossa perjantai-iltana todennut, että voisi hän sittenkin haluta vielä sen kolmannen lapsen, että mitä jos kävisit otattamassa hormonikierukan pois ja annetaan tulla kun on tullakseen. Minä sanoin, etten todellakaan mene otattamaan kierukkaa pois. Nyt olen koko viikonlopun kuunnellut, että pitäähän munkin nyt haluta sitä kolmatta vielä, kun kerran aiemminkin halusin, täytyyhän mun nyt suostua, ja entä jos hän (mies) ottaa eron jos en suostu kolmannen lapsen tekemiseen.
kun eka oli alle vuoden ja minulla jo uusi vauvakuume. Oltiin reilu parikymppisiä silloin. Kun esikoinen oli 2v. oli mieskin jo valmis toiseen ja nyt meillä onkin lapsia neljä.
Eli anna lapsen kasvaa ja ajan kulua. Voi se eiehn mielikin viellä muuttua.
ihan kuin mun exä.