Kysymys lapsen päiväkotimaksusta???
Minulla on kaksi lasta, esikoinen 3v on päiväkodissa 3pvä/viikko ja minä olen tällä hetkellä äitiyslomalla, eli kotona vauvan kanssa.
Nyt minua mietityttää päiväkodin säännöt.. Eli me maksetaan esikoisen 12 hoitopäivää kuukaudessa ja nyt hoidosta sanottiin, että neiti ei saa olla hoidossa hiihtolomaviikolla. Sen ymmärrän toki, mikäli henkilökuntaa on silloin vähemmän. Mutta me joudumme kuitenkin maksamaan niistä kolmesta päivästä kun hän on poissa hoidosta. Eikö nämä päivät pitäisi sitten vähentää laskusta? Tai saada käyttää myöhemmin? Voiko he päiväkodista päättää koska meidän lapsi saa olla hoidossa ja koska ei?? Mehän kuitenkin maksetaan niistä päivistä oli hän sitten hoidossa tai ei. Jos hän on sairas ja poissa, niin sen ymmärrän että niistä päivistä maksetaan, mutta nyt minua suuresti mietityttää miksi me joudumme maksamaan päivistä kun hoidosta sanotaan ettei lapsi saa tulla. Toimiiko tämä systeemi todellakin näin, vai olenko minä vain tyhmä blondi joka ei ymmärrä tätä??
Kertokaa nyt tyhmälle, jos joku asiasta tietää jotain, KIITOS!! :)
Kommentit (2)
Ainakin meillä menee niin, kun lapsemme ovat käyttöpäiväsopimuksella hoidossa, että hoitajan mahdollisten lomien takia käyttämättä jääneet päivät voi joko olla varahoidossa tai olla sitten muina viikkoina enemmän hoidossa kuin sen normaalin 3 pv/vko. Ilman muuta pitäisi saada käyttää myöhemmin mielestäni ne päivät. Itse olen kylläkin töissä mutta ei se siihen vaikuta. Maksuhyvitystä en ole kysellyt.
Meillä pidettiin melkein kuukauden tauko joululoman aikana, koska päiväkodin henkilökunta suositteli pysymään kotona. Maksoin täyden laskun 78 euroa, mutta sen jälkeen palautettiin rahat takaisin tililleni noin kuukauden kuluessa. Eli minun mielestä (vaikka en ole sataprosenttisesti varma!) sinulle palautetaan maksamasi ylimääräiset rahat.